Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

همزمان با هشدارهای مقامات واشنگتن در خصوص آمادگی آمریکا برای مقابله نظامی با کره شمالی، روسیه و چین با هرگونه اقدام نظامی و افزایش تحریمها علیه پیونگ یانگ مخالفت کردند.

به گزارش تیترآزاد به نقل از دیلی صباح، قائم مقام نماینده روسیه در سازمان ملل متحد طی سخنرانی خود در مقر این سازمان بین المللی در شهر نیویورک گفت که «روسیه آزمایش موشکهای بالستیک کره شمالی را غیرقابل قبول می داند. مقامات روسیه و چین جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) را به تبعیت کامل از شروط و مقررات قطعنامه های ذکر شده تشویق می کنند. ما [روسیه و چین] نگران تشدید تنشها در شبه جزیره کره هستیم که با خطر [بروز یک] تعارض مسلحانه همراه است».

«ولادیمیر سافرانکوف» در ادامه افزود: «جامعه بین المللی برای حل مسالمت آمیز این بحران از طریق گفتگو و رایزنی، باید تدابیر دسته جمعی اتخاذ نماید. ما از تمام کشورها می خواهیم که بجای عملِ تحریک آمیز و جنگ افروزی، با خویشتنداری بیشتری عمل نمایند».

این معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به ابتکار عمل مشترک فدراسیون روسیه و چین بر مبنای طرح پیشنهادی پکن، از آمریکا و کره جنوبی خواست که از اجرای مانورهای نظامی مشترک و بزرگ خودداری نمایند.

در همین حال، «لو جی اِی ئی» نماینده چین در سازمان ملل نیز اعلام کرد که پکن با هرگونه گزینه نظامی درباره کره شمالی مخالف است.

گفتنی است که کره شمالی روز سه شنبه یک موشک بالستیک دوربُرد را آزمایش کرد که به زعم برخی کارشناسان، از قابلیت حمل کلاهک هسته ای و همچنین هدف قرار دادن ایالت آلاسکای آمریکا برخوردار است.
انتهای پیام/