Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

کارشناس مسائل سیاسی نوشت: سخنان امروز آقای روحانی درباره هواپیمای اوکراینی برای من غیرمنتظره نبود. مثل همیشه می دانستم که به زودی سمت طرف خارجی خواهد ایستاد و با همان ادبیاتی سخن خواهد گفت که آنها در این روزها سخن گفته اند.

به گزارش تیتر آزاد، «مهدی محمدی» کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: سخنان امروز آقای روحانی درباره هواپیمای اوکراینی برای من غیرمنتظره نبود. مثل همیشه می دانستم که به زودی سمت طرف خارجی خواهد ایستاد و با همان ادبیاتی سخن خواهد گفت که آنها در این روزها سخن گفته اند.

اکنون که اقای روحانی گفته خطا، فردی نبوده و دیگران هم مقصرند و خواستار شفاف سازی بیشتر شده، چند سوال از ایشان می پرسم:

1- اینکه پذیرش مسئولیت از سوی سپاه گام اول بوده و باید با گام های دیگر تکمیل شود، تقریبا کلمه به کلمه همان چیزی است که جاستین ترودو و بوریس جانسون گفته اند. آیا آقای روحانی جایی مواضع خود را با انگلیسی ها و کانادایی ها هماهنگ می کند؟ منظور ایشان از گام های بعدی چیست و چقدر با منظور طرف خارجی منطبق است؟

2- شنیده ایم آقای روحانی قبل از پذیرش رسمی مسئولیت از سوی سپاه، که در هر حال رخ می داد، اصرار داشته دست آمریکا پر است و به زودی اسناد مهمی علیه ایران رو خواهد کرد. آیا ممکن است آقای رییس جمهوری بگویند دقیقا چه چیزی دست آمریکا بود، او از کجا اطلاع داشت آنها چه در دست دارند و چرا امریکا نهایتا هیچ چیز منتشرنکرد؟!

3-یکی از ابهام های اصلی درباره هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی این است که چرا نهاد مربوطه آسمان تهران را در وضعیت جنگی کلیر نکرده بود. یک گمانه خیلی جدی می گوید علت، نامه ای بوده که آقای ظریف تقریبا همزمان با حمله عین الاسد به طرف آمریکایی نوشته و در آن اطمینان خاطر داده که این حمله پایان عملیات ایران است و حمله دیگری در کار نخواهد بود. ظاهرا همین نامه نهاد مسئول را متقاعد کرده کار تمام شده و نیازی به حفظ وضعیت قرمز در آسمان تهران نیست. آیا مقدور است آقای رییس جمهور درباره نقش وزیر خارجه خود در این باره توضیح بدهند؟

4- جمعه شب و در حالی که جلسه شورای عالی امنیت ملی تازه پایان یافته بود، سحام نیوز که ارگان اصلی جریان فتنه است و از خارج از ایران مدیریت می شود، در توئیتی محتوای جلسه را فاش کرد. توئیت لحنی کاملا جانبدارانه و حمایتگرانه نسبت به آقای روحانی داشت. آیا امکانپذیر است آقای روحانی دستور پیگیری سریع منشا این درز اطلاعاتی را داده و نتیجه را با شفافیت به مردم گزار کند؟
سوال های دیگری هم البته هست.
انتهای پیام/