Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام جمعه آزادشهر گفت: حج جایگاه اصلی تولی و تبری است. حج بدون رمی جمرات معنایی ندارد. حاجی ‌ای که برائت از مشرکین در وجودش نباشد و در برابر خیانتهایی که به مظلومین می شود هیچ عکس العملی نشان ندهد و در برابر ظالمین حرفی نزند، بعید است که حجش قبول شود.

به گزارش تیترآزاد، حجت الاسلام والمسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی و تبریک دهه کرامت ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران فریضه حج را مجموعه‌ای استثنایی و ممتاز از ارزشهای مورد تمجید اسلام نامیدند.

وی افزود: ایشان دفاع از مظلومان و برائت از مشرکین را جزء فرایض و بر انجام تاکید کردند. معظم له فرمودند؛ هر حاجی ایرانی باید با رفتار، کردار و متانت خود به ملیت و هویت جمهوری اسلامی آبرو ببخشد.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: متاسفانه برخی‌ها سخن مشرکان و شیاطین را تکرار می کنند که چرا باید برائت از مشرکین انجام شود!

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: حج جایگاه اصلی تولی و تبری است. حج بدون رمی جمرات معنایی ندارد. حاجی ‌ای که برائت از مشرکین در وجودش نباشد و در برابر خیانتهایی که به مظلومین می شود هیچ عکس العملی نشان ندهد و در برابر ظالمین حرفی نزند، بعید است که حجش قبول شود.

خطیب نماز جمعه این هفته آزادشهر گفت: حج محل تجمع سیاسی و عبادی مسلمین می باشد و شعار حج حمایت از مظلومین و اعلام انزجار از ظالمین است.

وی خاطرنشان کرد: حج نماد وحدت و همدلی مسلمین و آمیخته با تولی و تبری است. برائت از اصول عبادی حج گذار است و اگر انجام نشود حج دیگر حج نیست. حضرت آقا فرمودند؛ اعتراض نکردن در حج درخواست شیطان است. اگر در حج علیه شیطان بزرگ (آمریکا) حرفی زده نشود، پس باید در کجا از خباثتها و خیانتهایش‌ صحبت کرد و از آنها برائت جست!


حجت الاسلام شهابی سپس به موضوع اینستکس اشاره کرد و اعلام کرد: این روزها مسئولین ما موضوع ضرب العجل خروج از برخی از بندهای برجام را مطرح می کنند و به غربیها فرصت داده‌اند. غربیها که در فکر فرار از برداشتن تحریم‌ها هستند موضوع اینستکس را مطرح کرده‌اند.

امام جمعه آزادشهر اظهار کرد: اینستکس فریب دیگر غربیهاست.آنها می خواهند راه‌ها را پیچیده تر کنند تا راه‌هایی که برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد را ببندند و نقاط ضعف طرح تحریم ملت ایران را برطرف کنند. ما به اروپایی‌ها می گوییم، اگر بخواهند به خباثت خود ادامه دهند، آنچنان که نفس آمریکا و صهیونیستها را گرفتیم، نفس شما را هم خواهیم گرفت.

خطیب نماز جمعه این هفته آزادشهر افزود: اروپایی‌ها با طرحهایی امثال اینستکس در خیال پیچاندن ما می باشند که به اصطلاح نفت را در برابر داروهای مجاز و غذا به ما بدهند. آنوقت انگلیس می آید نفت کش ما را متوقف می کند و داروهای مورد نیاز کشور را هم تحریم شده‌اند.

وی بیان کرد: جای تاسف دارد که عده‌ای در کشور از انگلیس، المان و فراسنه حمایت می کنند. این کشورهایی که اصلا عددی نیستند و هیچ حرکتی را بدون اجازه آمریکا انجام نمی دهند.

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: قصه برجام ، قصه رفع تحریم‌ها بود، نه قصه تشدید آنها. اینستکس برنامه‌ای آمریکایی ، صهیونیستی است که به غربی‌ها دیکته شده است. اینستکس برنامه تحقیر ملت ایران و راهی برای پیچیده کردن تحریم‌هاست.

امام جمعه آزادشهر گفت: کسانیکه مدعی حقوق بشر هستند، داروهای خاص را تحریم کرده اند. ما مطمئن هستیم که کوتاه آمدن دربرابر زیادخواهی غربیها، به فشار و خیانتهای بیشتر آنها می انجامد و برای همین در برابر آنها ایستاده ایم و برای حفظ عزت و آزادگی خود راه مقاومت را در پیش گرفته‌ایم. مقاومتی که به طور حتم به پیروزی می انجامد.

خطیب نماز جمعه این هفته آزادشهر سپس با اشاره به هنجار شکنی‌های اخیر خاطرنشان کرد: پلیس برای تامین امنیت جامعه تلاش می کند و قابل پذیرش نیست که عده‌ای هنجار شکن به پلیس بی احترامی کرده، توهین کنند، وی را سیلی بزنند و ماشین پلیس را تخریب کنند.

وی اعلام کرد: ما نمی گذاریم که عده‌ای قلیل بیایند و همچنین رفتاری با پلیس انجام دهند . ما از مسئولین می خواهیم که با هنجار شکنان برخورد قاطع داشته باشند و نگذارند امنیت و شخصیت مامورین ایجاد امنیت آسیب ببینند. ملت ایران در کنار و در حمایت از پلیس ایستاده است و اجازه نمی دهد که هنجار شکنانی که هدفمند پلیس را مورد هجمه قرار می دهند، امنیت جامعه را به خطر بیندازند.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمین است. البته فراموش نشود که برخورد فیزیکی وظیفه عموم مردم نیست و این مرحله از نهی از منکر به مامورین حکومت بر می گردد. ما باید پلیس و مراجع قضایی را در حفظ امنیت یاری کنیم و با گزارش تخلفات افراد هنجار شکن ، در حفظ آرامش و امنیت جامعه مشارکت کنیم.

امام جمعه آزادشهر در پایان به روز تکریم امامزادگان و بقاء متبرکه در ۱۷ تیرماه اشاره کرد و گفت: امامزادگان، غریبانه در شهرهای ما دفن شده‌اند، آنها را تنها نگذاریم. عنایات این عزیزان به ما زیاد است . اگر حال خوشی نداریم، مشکلی پیش آمده و یا حاجتی داریم بهتر پناهگاه امامزادگان هستند. بیایید در رونق معنوی، عمرانی و آبادانی بقاء متبرکه مشارکت مکنیم.

انتهای پیام/