Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام جمعه موقت نگین شهر گفت: گفتمان عفاف و حجاب ، هویت اسلامی و خودباوری و حافظ حریم خانواده است. عفت عمومی و گفتمان حجاب است که باعث نشاط اجتماعی، سلامت روان و شادابی جامعه می شود، تفکر معنویت ستیزی و کنسرتی، همان تفکر غربی است که ولنگاری فرهنگی و منکرات را در جامعه ترویج می کند .

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه ی اول نماز جمعه نگین شهر در سخنانی به بیان جایگاه تقوای الهی در تعالی انسان پرداخت و افزود: محور اصلی مطالب و مواعظ همه ی کتب آسمانی و توصیه بزرگان و انبیاء الهی و ائمه ی اطهار علیهم السلام، تقواست.

امام جمعه موقت نگین شهر تصریح کرد: هر کسی دل به دنیا و ظواهر فریبنده ی او بسپارد به حکم تکوین، تاجر فریب و اسیر شیطان و هوای نفس می گردد و باعث خود فراموشی و انحطاط انسان در مسیر عبودیت الی الله می شود.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت: یکی از مولفه های تربیتی ، یاد مرگ و قیامت است مرگ همانند طلبکارهمواره به دنبال بدهکار خود ش می باشد این جاست که باید انسان بیاندیشد آیا برای آخرت و روز حشر چیزی فراهم کرده است یا خیر، دنیا میدان آزمایش برای انسان است و عمل صالح میوه ی تقوا می باشد.

امام جمعه موقت نگین شهر با استناد به نصوص دینی و بهره مندی از کلام گهربار مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام به موضوع معرفت نفس و تقوا در زنده دلی و احیای قلب و زندگی آگاهانه ی انسان پرداخت و افزود: قلب در مسیر تعالی انسان 2 وظیفه دارد یکی شناخت و درک حقائق و دیگری تمایلات که منشا حرکت انسان می باشند اگر این تمایلات و نگرش در مسیر عبودیت الی الله باشد انسان عاقبت به خیر می شود و اگر این انگیزش و حرکت در مسیر شیطان ، شقاوت و عذاب الهی در انتظار اوست.

حجت الاسلام دیلمی در ادامه ، توجه به مواعظ انبیاء ، اوصیاء ، ابرار و اولیای الهی، رعایت زهد و تقوا، یاد مرگ، صبر پایدار و استقامت در برابر زیاده خواهی های نفس و شیاطین زمان، انس با قرآن، پند آموزی و عبرت گرفتن از گذشتگان و خشیت الهی را رمز بیدار دلی دانست و احیاء آن را در فرهنگ خانواده از ضروریات امروز جامعه قلمداد کرد.

امام جمعه موقت نگین شهر در خطبه دوم سخنان مهم مقام عظمای ولایت در دیدار با متولیان برگزاری حج اشاره کرد و بیان داشت: حج نمایش بندگی، خشوع، وحدت اجتماعی، عنصر تحرک و بالندگی، نمایش اخلاق، گذشت و یکی از برکات و سرمایه های عظیم جهان اسلام است، برخی با کج فهمی و یا آگاهانه امروز به تخریب این حقیقت دینی و اسلامی می پردازند و می گویند که حج را سیاسی نکنید.

حجت الاسلام دیلمی با استناد از سخنان امام خامنه ای مدظله العالی خطاب به این عناصر خدعه گر اظهار داشت : آن چه در حج انجام می شود و حجاج مکلف به انجام آن هستند از امور سیاسی و عین تعالیم اسلامی است، ایجاد وحدت، دفاع از مظلوم ، برائت از مشرکین، یک فریضه و یک امر سیاسی است و عینا یک تکلیف دینی و عبادت است.

امام جمعه موقت نگین شهر با تاکید بر این که سعودی ها موظفند که شان حجاج و کرامت آنها را تامین کنند، افزود: توقع حضرت آقا از حجاج عزیر این است که در این ایام از این فرصت گرانبها با پرداختن به توسل و ذکر و عبادت از بازارگردی دوری کنند چرا که این خلاف شان یک مومن قدردان حج ابراهیمی است.

حجت الاسلام دیلمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به یاوه گویی های رئیس جمهور ابله آمریکا در برابر هشدار اخیر مسئولین اجرایی کشورمان در خصوص اتخاذ مرحله دوم مقابله با عهدشکنی آمریکایی ها و اروپایی ها با محوریت برجام افزود: به نظر می رسد که ترامپ این روزها فیلم های مستند و راز بقا زیاد می بیند که بر افکارش اثر گذاشته و از گزیدگی و نیش سخن می گوید، بهتر است که وی کمی تاریخ گذشتگان خود را مطالعه کند آنها هم این خواب های پریشان را حتی در اوج قدرت می دیدند اما تاریخ بهترین گواه می باشد همان طوری که آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند تو نیز ضعیف تر از آن هستی که در برابر اراده و عظمت این ملت کاری انجام دهی .

حجت الاسلام دیلمی 17 تیرماه روز تکریم و تجلیل امام زادگان و بقاع متبرکه را به عنوان یکی از سرمایه های معنوی جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: ضمن تقدیر باید متولیان امر در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت با محوریت تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور با تلاش مضاعف در صحنه حاضر شوند.
امام جمعه موقت نگین شهر سپس از 18 تیرماه سالروز طراحی کودتای نظامی نوژه با هدف بمباران مراکز حساس ، نظیر بیت حضرت امام(ره) ، صدا و سیما و... سخن گفت و افزود: این یکی از هزاران سند جنایت و روسیاهی دولت مستکبر آمریکا و منافقین و نفوذی ها ی کوردل است که به فضل الهی با هوشیاری مردم و سربازان انقلابی نقش برآب شد و جای تاسف است که برخی با دیدن و مطالعه چنین رویکردی ، بازهم عطش امضای معاهده و مذاکره دارند.

حجت الاسلام دیلمی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه مسجد گوهرشاد، هفته حجاب و عفاف را بستر مناسبی برای گفتمان سازی و بازخوانی این فریضه و تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: گفتمان عفاف و حجاب ، هویت اسلامی و خودباوری و حافظ حریم خانواده است عفت عمومی و گفتمان حجاب است که باعث نشاط اجتماعی، سلامت روان و شادابی جامعه می شود تفکر معنویت ستیزی و کنسرتی همان تفکر غربی است که ولنگاری فرهنگی و منکرات را در جامعه ترویج می کند .

انتهای پیام/