Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاههای استان گلستان بیانیه ای در خصوص اقدام خلاف قانون اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی، در ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام، داد. متن بیانیه در خبر آمده است.

به گزارش تیتر آزاد،  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاههای استان گلستان بیانیه ای در خصوص اقدام خلاف قانون اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی، در ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام، داد. متن بیانیه به شرح زیر است.

بسمه تعالی

سلام علیکم

بسیج دانشجویی دانشگاههای استان گلستان اقدام خلاف قانون اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی، در ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام، بدون اجرای تشریفات قانونی یعنی طرح در صحن علنی و اصرار مجلس به مصوبات خود مغایر اصل 112 قانون اساسی، ماده 200 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس و نیز ماده 25 آئین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و بدعتی است که ضمن لطمه به اعتبار مجلس شورای اسلامی، تصمیمات فردی را جایگزین تصمیمات جمعی نمایندگان ملت می‌کند.

آقای علی لاریجانی؛رئیس مجلس شورای اسلامی؛ شما نمی‌توانید برخلاف قانون و به نیابت از کمیسیون ذیربط و در صحن علنی مجلس به تنهایی بر مصوبه قبلی مجلس اصرار کنی.

آقای لاریجانی؛ نزدیک به دو سال است که دولت با زیر پا گذاشتن اصل ۷۷ قانون اساسی و بدون اطلاع مجلس، کشورمان را در مقابل FATF متعهد کرده است! و بیش از ۳۷ بند از ۴۱ بندِ تعهداتی FATF را اجرا می‌کند! و تنها ۴ بند که نیاز به تصویب قانون دارد را- اجباراً- در قالب لایحه به مجلس ارائه کرده است...

آقای لاریجانی؛ در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا از سازمان صدا و سیما، وزارت اطلاعات، سپاه و وزارت دفاع و در قطعنامه‌های شورای امنیت ملی از فریدون عباسی، محمدرضا نقدی و قاسم سلیمانی به عنوان حامیان تروریسم نام برده شده و براساس قرارداد FATF اموال این افراد باید توقیف و مصادره شود!

آقای لاریجانی؛ در بند دوم از شروط ۹ گانه FATF نیز تاکید شده است که؛ منظور از مصادیق تروریست همان قطعنامه‌های سازمان ملل است و از ایران خواسته است اموال و دارایی‌های آنها را شناسایی و بلوکه کند و از انجام تراکنش‌های مالی توسط آنان خودداری ورزد!

آقای لاریجانی ادعا می‌ شود که اقدام شورای نگهبان هدیه به آمریکاست و توضیح نمی‌دهید که اگر این لایحه به زیان آمریکاست چرا برای تصویب آن سر و دست می‌شکنید و حتی جهت تسریع،قانون شکنی می کنید؟!

آقای لاریجانی؛ آیا خلع سلاح ایران، حذف بودجه سپاه و نیروی قدس و وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و رها کردن مردم در چنگال خونریز تروریست‌ها و... آرزوی آمریکا نیست؟! چرا خودتان را به آن راه می‌زنید؟! و یا نمی‌دانید و ادای دانستن در می‌آورید؟!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی آگاه باشند بدعت گزاری و قانون گریزی در بالاترین سطح قانونگذاری، آغازی برای تضعیف روح کلی قانونگرایی و قانون است. بنابراین شورای تبیین مواضع از نمایندگان مجلس که " می بایست عصاره فضائل ملت باشد" و همچنان" در راس امور باشد" و با توجه به غیرقانونی بودن بررسی لوایح مذکور در مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار برگرداندن لوایح مذکور به مجلس جهت طی تشریفات قانونی لازم بوده و از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، پایبندی بیشتر به قانون و ایستادگی در برابر اقدامات غیرقانونی را انتظار داریم.

" أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ "

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاههای استان گلستان