Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان آزادشهر با عنوان علمداران بصیرت و شهادت، شب گذشته با سخنرانی سردار معروفی فرمانده سپاه نینوای گلستان در حوزه علمیه سفیران آزادشهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه نینوا در مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان آزادشهر که در حوزه علمیه سفیران برگزار شد، اظهار کرد: در زمان جنگ اکثر پیک ها و بیسیم چی ها از روحانیون انتخاب می شدند، زیرا این دو پست حساسیت بسیاری داشت و باید افرادی متعهد و قابل اعتماد سپرده می شد.

وی افزود: روحانینون در زمان جنگ علاوه تبلیغات دین، پا به پای دیگر رزمندگان در عملیاتها و جنگ شرکت داشتند و اینکه عده ای می خواهند آنها را تنها مبلغی برای حضور در جبهه معرفی کنند، دروغ محض است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خطاب به کسانیکه دفاع مقدس را زیر سوال می برند گفت: دفاع مقدس هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ ملی مقدس بود. با وجود اتحاد تمامی کشورهای استکباری برای جنگ با ایران، ما حتی یک سانت از خاک کشور را از دست ندادیم و آنها را مجبور کردیم که آقایی ما را بپذیرند.

نویسنده کتاب بچه های حاج قاسم ادامه داد: ما در دفاع مقدس از وطن، ناموس، اعتقادات و اسلام دفاع کردیم. کسانیکه الان مدعی ملی گرایی هستند و دفاع مقدس را زیر سوال می برند، در زمانی که ایران نیاز به مدافع داشت و خاک و ناموس آن مورد تحدید قرار گرفته بود، به کشورهای غربی و عرب منطقه فرار کرده بودند. تاریخ ایران شاهد است که این کوخ نیشنان بودند که از ایران دفاع کردند و اگر نیاز باشد باز هم دفاع می کنند.

سردار معروفی سپس در خصوص علت موفقیتهای دوران دفاع مقدس بیان کرد: در زمان جنگ ما با دست خالی در مقابل تمامی کفر ایستادیم و پیروز شدیم. علت این ایستادگی و پیروزی را باید در فرهنگ و اعتقادات رزمندگانم ما جستجو کرد.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ، وقتی امام خمینی (ره) پیامی می داد، این پیام برای ما حکم فرمان و دستور خدا را داشت و همه برای انجام آن بسیج می شدند. در دوران دفاع مقدس مثل روز عاشورا، رزمندگان ما برای جان دادن با هم مسابقه می دادند و ایثارگی و وحدت در بین همه موج می زد.

فرمانده سپاه نینوا خاطرنشان کرد: متاسفانه سالهاست که این فرهنگ فراموش شده و سخنان امام خامنه ای که در آغاز هر سال مسیر را برای ما مشخص می کند را شعار سال می نامیم و به آن به عنوان یک پیشنهاد نگاه می کنیم. در حالیکه آن حکم حکومتی است، حکم ولی فقیه و حکم خداست.

سردار معروفی در انتهای سخنانش خاطره ای از عملیات کربلای 5 تعریف کرد و در آن به تدابیر زیاد فرماندهان در جنگ اشاره کرد و گفت: فرماندهان ما در دفاع مقدس برای هر عملیات ساعتها مطالعه و تحقیق می کردند و طرحهای زیادی را مورد بررسی قرار می دادند. اینگونه نبود که ما بدون برنامه بجنگیم و پیروز شویم. در مقابل ما فرماندهان نظامی دنیا به صدام مشورت تاکتیکهای جنگی می دادند و در عملیات اطلاعاتی به وی کمک می کردند.

وی در پایان اظهار کرد: تنها فرد و کشوری که در 8 سال جنگ تحمیلی در کنار ما ایستاد و به ما کمک کرد، حافظ اسد رئیس جمهور سوریه بود. دفاع مقدس درسهای زیادی دارد که اگر به آنها توجه کنبم، می توانیم کشورمان را با آنها بسازیم. درسهایی همچون وحدت، ایثار، کار برای رضای خدا، مطیع ولایت بودن و ... .
انتهای پیا