Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وکیل حقوقی فوتبال ایران نسبت به رأی دادگاه CAS در پرونده مناقشه ایران و عربستان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرگزاری فارس، پنج‌شنبه روز سرنوشت فوتبال ایران است و قرار است دادگاه CAS پاسخ پرونده مناقشه میزبانی ایران و عربستان را بعد از بررسی‌های فراوان اعلام کند و به همین منظور قرار است دکتر علیرضا اسدی با وجود برکناری از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده کشورمان راهی کشور سوئیس شود.

حالا این سوال پیش می‌اید که آیا در حال حاضر که اسدی دبیرکل فدراسیون نیست، او می‌تواند به عنوان نماینده ایران در این سمت راهی دادگاه CAS شود یا خیر؟ ضمن اینکه این پرسش نیز پیش می‌آید که پاسخ این پرونده به سود ایران است و یا به ضرر آن. هر چند که مسئولان فدراسیون فوتبال خود را در این قضیه بسیار امیدوار جلوه می‌دهند اما گویا موضوع از قرار دیگری است و شاید پنج‌شنبه روز خوبی برای فوتبال ایران نباشد.

بر همین اساس رضا جاودانی، وکیل حقوقی فوتبال و عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد این دو پرسش به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: وکیل سوئیسی فدراسیون فوتبال در حال کار بر روی این پرونده است. ما نیز مدارک‌مان را به CAS ارسال کردیم و قرار است این وکیل در روز اعلام رأی در دادگاه باشد؛ ضمن اینکه وقتی او مستندات ما را دید از ما بابت اینکه مدارک‌مان جامع و کامل بود، تشکر کرد. الان هم این وکیل سوئیسی از طرف ایران انتخاب شده و برای ما هم منافع ملی مهم است نه اسم و رسم افراد.

وی درمورد اینکه آیا اسدی با وجود برکناری از سمتش می‌تواند راهی دادگاه CAS شود یا خیر، گفت: طبیعتاً دبیرکل یا رئیس فدراسیون باید بروند اما آنجا نگاه نمی‌کنند که چه کسی آمده، هرچند که وکیلمان آنجاست اما اگر نمایند‌ای از ایران هم نرود دادگاه CAS کار خودش را می‌کند؛ ضمن اینکه اگر دکتر اسدی استعفا داده باشد طبق تشریفات قانونی، زمان می‌برد تا استعفای او مورد موافقت قرار بگیرد. در حال حاضر نیز ساکت سرپرست دبیرکلی فدراسیون است و تا زمان تشکیل هیات رئیسه و پیشنهاد برای حفظ این سمت او همچنان سرپرست باقی خواهد ماند.

جاودانی درمورد اینکه تا چه اندازه به رای دادگاه CAS امیدوار است، گفت: اگر امیدوار نبودیم وارد بحث هم نمی‌شدیم. یک کار تیمی را روی سلسله مراتب به اسنادی که داشتیم انجام دادیم و بسیار امیدواریم.

وی افزود: عربستانی‌ها از یکسو می‌گویند ایران امن نیست از طرف دیگر منشور ملی المپیک و حتی فیفا می‌گوید که سیاست نباید نقشی در ورزش و فوتبال ایفا کند. اینکه یک سفارت مورد تعرض قرار گرفته و به واسطه آن ایران را امن نمی‌دانند حرف درستی نیست ضمن اینکه این موضوع را هم ثابت نکرده‌اند. در حال حاضر کشورهایی مثل عراق، سوریه و حتی افغانستان در ایران بازی می‌کنند و اگر کشورمان امن نبود فیفا این اجازه را نمی‌داد.

جاودانی در پایان گفت: در حال حاضر ما تلاشمان را کرده‌ایم و مستندات‌مان را به صورت یک لایحه خوب آماده کردیم و دیگر پاسخ نهایی برمی‌گردد به اعضای CAS که همه جوانب را سنجیده و رای را اعلام کنند.

انتهای پیام/