Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به کاهش تعداد کارگران کارخانه‌اش از ۱۲۰۰ نفر در سال ۹۲ به ۱۰۰ نفر، گفت: گریه‌های دختربچه ۹ ساله برای بازگرداندن پدرش به سر کار و وجود انواع کالاهای خارجی مشابه در بازار من را وادار به اعتراض کرد.


به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس روز یکشنبه یازدهم تیرماه یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران به نام خدا‌شکر کاظمی در جلسه هیات نمایندگان این اتاق با نشان دادن تعدادی بیسکویت با برندهای مختلف به حاضرین در جلسه نسبت به واردات بی‌رویه کالا و به خصوص کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود به دولت و وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز واردات آن اقلام اعتراض کرد.

وی در این اعتراض بیان داشت: صدور مجوز برای واردات کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود منجر به بیکاری جوانان و هموطنانمان می‌شود.

خدا شکر کاظمی عضو اتاق بازرگانی کاشان در رابطه با انگیزه خود از این اقدام به خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس گفت: دو روز پیش از برگزاری جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران در منزل نشسته بودم که موبایلم زنگ خورد.

وی بیان داشت: پس از پاسخگویی به تلفن متوجه شدم که خانمی گریان پشت خط است، که به من گفت مدیر کارخانه شما همسرم را کارگرتان بوده از کارخانه اخراج کرده است.

این تولید‌کننده بیان داشت: همان لحظه دختربچه‌ای که صدایش نشان می‌داد که هشت، نه ساله باشد تلفن را از مادرش گرفت و من را به حضرت زهرا (س) قسم داد که بابای من را از کارخانه‌ات بیرون نکن، ما مستاجر هستیم و اگر شما بابای من را از کارخانه اخراج کنی نمی‌توانیم اجاره 90 هزار تومانی‌مان را پرداخت کنیم و صاحب‌خانه هم ما را از خانه‌اش بیرون می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه در این لحظه اشک از چشمانم سرازیر شد و پیراهن به دلیل گریه کاملا خیس شد، بیان داشت: این موضوع بسیار من را متأثر کرد و به خودم گفتم آیا این دختر بچه‌ و امثال این دختر بچه که به لحاظ مالی جزء طبقات پایین جامعه هستند نباید راحت زندگی کنند و فقط دختران و فرزندان BMW سوار باید خوب زندگی کنند و کفش یک میلیون تومانی بپوشند؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کاشان گفت: بعد‌ازظهر همان روز برای خرید مایحتاج منزل به سوپرمارکت مراجعه کردم در حالی که مشغول برداشتن کالاهای مورد نیازم از قفسه‌های موجود در سوپرمارکت بودم، چشمم به انواع بیسکویت‌های وارداتی و خارجی افتاد.

وی گفت: جالب اینجاست که انواع بیسکویت آلمانی و چیپس بلژیکی در این سوپرمارکت مشاهده می‌شد و این موضوع من را به فکر برد که چرا در حالی که امکان تولید چنین کالاهایی در کشور وجود دارد وزارت‌خانه‌های مربوطه و سازمان غذا و دارو مجوز واردات صادر می‌کند.

کاظمی با تأکید بر اینکه از نظر تولید اقلام خوراکی در کشور مشکلی وجود ندارد و از کیفیت تولیدات بسیار بالایی در این زمینه برخوردار هستیم، گفت: با توجه به کیفیت بسیار خوب بیسکویت ایرانی حتی این کالا صادر می‌شود.

این تولید‌کننده با بیان اینکه اگر بخواهیم قطعات صنعتی از کشورهای اروپایی و آلمانی وارد کنیم تحریم هستیم و این کشورها به ما قطعات صنعتی نمی‌دهند، گفت: نمی‌دانم چرا برای واردات بیسکویت تحریم نیستیم!؟

وی با بیان اینکه استدلال برخی برای صدور مجوز واردات برای کالاهای خارجی ایجاد رقابت است، گفت: وقتی در داخل کشور یک کالا توسط چندین کارخانه تولید می‌شود چه نیازی به رقابت با خارجی‌ها است؟ خود داخلی‌ها با هم رقابت کنند. ورود کالا برای رقابت وقتی معنا می‌دهد که یک یا دو تولید‌کننده داخلی وجود داشته باشد.

کاظمی بیان داشت: روزی برای رفتن به مکانی یک اسنپ گرفتم و جوان راننده به من گفت که فوق‌لیسانس مکانیک دارد اما برای امرار معاش به این کار مشغول است.

این تولید‌کننده قالب‌های بتنی گفت: کارخانه خود را در سال 68 با 25 کارگر تاسیس کردم و تا سال 92 حدود 1200 کارگر داشتم اما از سال 92 تاکنون تعداد کارگر‌هایم را به 120 نفر کاهش داده‌ام و با وضعیتی که دارم احتمالا کارخانه را تا یک ماه دیگر تعطیل کنم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کاشان بیان داشت: کارهای عمرانی خوابیده است و دولت برای عمران بودجه نداده و مسکن در رکود است و بدین ترتیب تولیدات بخش‌های عمرانی و ساخت و ساز هم کاهش یافته است.

کاظمی با بیان اینکه سال 67 اولین کارخانه تولید قالب بتنی را در کشور تأسیس کرد بیان داشت: پس از تأسیس کارخانه‌ام، کارگرهایی که در این کارخانه شاغل بودند کارخانه‌های مشابهی تأسیس کردند اما همه آنها الان تعطیل شده‌اند و با تعطیلی کارخانه من هم اخرین کارخانه تولیدات قالب‌های بتنی در ایران هم تعطیل می‌شود.

وی افزود: البته مسئله واردات هم در کاهش تعداد کارگران و تعطیلی کارخانه‌های مشابه بی‌تأثیر نبوده است.

این تولید‌کننده با بیان اینکه دولت برای تولید‌کننده‌ها کاری نکند و فقط آن‌ها را راحت بگذارد گفت: براساس قانون هر 6 ماه یکبار تأمین اجتماعی می‌تواند دفاتر و قراردادهای بنگاه‌های تولیدی را بازرسی کند که البته تا چندی پیش تأمین اجتماعی بازرسی 10 ساله انجام می‌داد که بالاخره پس از تلاش بخش خصوصی بازرسی‌های تأمین اجتماعی یک ساله شد.

وی افزود: در سال 92 مأموران تأمین اجتماعی به برای بازرسی واحد تولیدی‌ام مراجعه کردند که طی این بازرسی مکلف به پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون تومان شدم.

کاظمی بیان داشت: این در حالی است که طی این بازرسی و براساس قراردادها و سایر موارد باید حدود 40 میلیون تومان برای پرداخت به تأمین اجتماعی منظور می‌گردید.

این تولید‌کننده با بیان اینکه نسبت به این موضوع اعتراضم را به مأموران تأمین اجتماعی بیان کردم، گفت: بعد از چند روز فردی به من زنگ زد و گفت که اگر 10 درصد یک میلیارد و 300 میلیون تومان را به آنها پرداخت کنم رقم مفاصا حساب تأمین اجتماعی من را کاهش می‌دهند.

وی افزود: گاهی برخی مشکلات دولتی برای تولید‌کنندگان توسط کارمندان دولتی ایجاد می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق در مورد سرنوشت کارگر اخراجی‌اش هم گفت: وی را به کارخانه و سرکارش برگردانده‌ام و فعلا مشکل این فرد حل شده است ولی چگونه باید مشکل سایر کارگرانی که وضعیت مشابه این فرد را دارند حل کرد؟

این تولید‌کننده بیان داشت: ضمنا با شرایط و وضعیت نابسامان تولید امیدی به ادامه حیات کارخانه‌ام نیست و شرایط به سمت تعطیلی آن پیش می‌رود.

گفت‌وگوی مشروح با این تولید‌کننده درباره مشکلات سرمایه‌گذاران و تولید در بخش خصوصی بزودی در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود.

انتهای پیام/