Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

تیم‌های ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل چین برای دومین بار جواز حضور در رقابت‌های المپیک را به دست آورد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در دیدار فینال رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک در قاره آسیا از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سالن مملو از تماشاگر جیانگمین چین به مصاف یکدیگر رفتند. ۲ تیم که پیش از این هم در دور مقدماتی رو در روی هم قرار گرفته بودند برای دومین مرتبه در این رقابت‌ها با هم بازی کردند.

شاگردان کولاکوویچ که بخت اصلی حضور قاره آسیا برای حضور در المپیک محسوب می‌شدند بدون مصدوم پا به این دیدار گذاشتند، سرو قامتان پیش از این تنها یک مرتبه و آن هم در سال ۲۰۱۶ به المپیک رسیده بودند و در همان سال هم به عنوان پنجمی رسیدند.

چینی‌ها البته از تیم‌های با ریشه و خوب آسیا هستند که عنوان‌های زیادی از جمله سابقه ۲ مرتبه حضور در رقابت‌های المپیک را یدک می‌کشند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز بازی‌های آسیایی و ۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۳ برنز قهرمانی آسیا اشاره کرد، البته آن‌ها مدت‌ها در آرزوی برد مقابل تیم ملی کشورمان هستند و نتوانسته اند در چند سال گذشته بردی به دست بیاورند و در آخرین مصافشان هم که در همین مسابقات با تیم ملی کشورمان داشتند ۳ - ۰ بازنده بازی بودند.

چین البته هزینه زیادی داشته است تا بتواند در این مسابقات سهمیه بگیرد، آن‌ها در دور نخست انتخابی که با تیم‌های مختلف دیگر قاره‌ها در کشورشان برگزار شد در کسب سهمیه ناکام بودند و مجبور شدند تا میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده بگیرند، آن‌ها همچنین امسال مسابقات لیگی نداشتند و تمام وقتشان را برای تیم ملی کشورشان گذاشتند.

والیبال انتخابی المپیک / ایران ۰ - چین ۰

ست نخست / ایران ۲۵ - چین ۱۴ 

ملی پوشان کشورمان برای ابراز همدردی با بازماندگان و جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، با مچ بند های مشکی وارد زمین مسابقه شدند . تیم ملی والیبال کشورمان آغاز کننده این بازی حساس بود، شاگردان کولاکوویچ نخستین سرویس این مسابقه را زدندو در ادامه هم توانستنداز این سرویس امتیاز بگیرند، آن‌ها همچنین از سرویس بعدی هم به خوبی استفاده کردند تا در آغاز این بازی ۲- ۰ از میزبانشان پیش باشند. بازیکنان چینی در ادامه بهتر شدند و توانستند بازی را به تساوی بکشند، اما ستارگان ایران پس از لحظاتی دوباره ۲ امتیاز دیگر گرفتند تا حساب کار ۴ - ۲ به سود تیم ملی کشورمان شود.  

پوریا فیاضی در ادامه کار امتیاز خوب دیگری هم گرفت تا اختلاف ۲ تیم به ۳ امتیاز برسد. پس از این هم باز این بلندقامتان ایرانی بودند که با بازی قدرتی و البته ضربات خوبشان حریف را با چالش جدی رو به رو کرده بودند، بازی برتر ملی پوشان ایرانی باعث شد تا تیم ملی کشورمان زودتر به امتیاز ۸ برسد و ۲ تیم به وقت استراحت نخست فنی بروند. پس از این زمان نخستین امتیاز برای تیم ملی والیبال کشورمان بود، سرو قامتان در ادامه هم بهتر از حریف بودند   و ۱۱ - ۴ از چین پیشی گرفتند.  

روند خوب بازیکنان کشورمان در ضربات سرویس و بازی سرعتی بسیار کارا بود و آن‌ها توانستند فاصله را با حریف به ۱۰ امتیاز برسانند و نتیجه را ۱۶ - ۶ کنند تا ۲ تیم به وقت استراحت دومشان بروند. سرویس‌های بد از چینی‌ها در ادامه کار حتی اختلاف را هم بیشتر کرد، دفاع خوب از محمد موسوی و در ادامه هم آبشار‌های سرعتی اختلاف ۲ تیم را حفظ کرد.

تیم ملی کشورمان در نهایت با نتیجه ۲۵ - ۱۴ برنده این ست شد.

فینال انتخابی المپیک / تیم ملی والیبال ایران یک - چین صفر

ست دوم / ایران ۲۵ - ۲۲

نخستین امتیاز برای تیم ملی کشورمان در ست دوم به دست آمد، چینی ها، اما امتیاز تساوی را کسب کردند. بازیکنان کشورمان باز هم نمایش خوبی داشتن د و با کسب ۲ امتیاز دیگر نتیجه را ۳ - ۱ کردند، دفاع عالی بلندقامتان کشورمان بازهم امتیاز در پی داشت.

سرمربی چینی‌ها که دوباره شاهد زیاد شدن فاصله ۲ تیم بود درخواست وقت استراحت داشت تا بتواند با گوشزد کردن برخی نکات شرایط تیمش را بهبود ببخشد. پس از این زمان چین موفق شد یک امتیاز بگیرد و نتیجه ۵ - ۲ شود. پس از ان هم چینی‌ها به روند خوبشان ادامه دادند واختلاف را به حداقل رساندند. آن‌ها در ادامه حتی کار را به تساوی کشاندند، اما حرکتی خوب از موسوی بار دیگر ایران را در این مسابقه پیش انداخت.

موسوی بدون شک در این مسابقه یکی از ستارگان ایران بود، او چندین مرتبه همانند ست نخست با دفاع خوبش برای تیم ملی کشورمان امتیاز‌های ارزشمندی کسب کرد. تیم ملی کشورمان در ادامه زودتر از چین به امتیاز ۸ رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخستشان بروند.

پس از بازگشت بازیکنان به زمین مسابقه چینی‌ها توانستند نخستین امتیاز این بازی را کسب کنند. آن‌ها اختلاف را به ۲ امتیاز رساتندند، اما بازهم موسوی امتیاز دیگری گرفت تا نتیجه ۹ - ۶ به سود تیم ملی کشورمان شود. در ادامه هم بازیکناتن کشورمان امتیاز‌های خوبی می‌گرفتند و چینی‌ها هم بر خلاف ست نخست نمایش بهتری داشتند و توانستند فاصله کمتری با سرو قامتان کشورمان داشته باشند.

در حالی که نتیجه ۱۵ - ۱۱ به سود تیم ملی کشورمان بود رالی زیبایی به وجود آمد که در ادامه امتیاز آن به تیم ملی چین رسید. شرایط چینی‌ها به مراتب بهتر شده بود و آن‌ها دوباره موفق شدند در حالی که ۵ امتیاز عقب بودند اختلاف را به حداقل برسانند. با این حال سرویس بدشان برای تیم ملی کشورماتن امتیاز شانزدهم را در پی داشت تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

تیم ملی کشورمان در ادامه سرویس خوبی زد که البته با دریافت چینی‌ها و ضربه خوبشان برای آن‌ها امتیاز پانزدهم را در پی داشت. روند خوب ملی پوشان ایرانی در ادامه هم حفظ شد. درخشش موسوی در دفاع در بازی امروز مشهود بود و او به تنهایی امتیاز‌های خوب و ارزشمندی برای تیم ملی کشورمان گرفت.

ضربات نه چندان خوب محمودی و شفیعی در ادامه برای چینی‌ها خوب تمام شد و آن‌ها توانستند دوباره فاصله را به حداقل برسانند. در این زمان کولاکوویچ در خواست وقت استراحت فنی داشت. در ادامه بازی دوباره به سود تیم ملی کشورمان دنبال شد. شاگردان کولاکوویچ با نتیجه ۲۳ - ۲۰ بازی را پیش بودند با این حال در ادامه چین با دفاعی خوب ۲ امتیاز گرفت تا فاصله به حداقل برسد.

تیم ملی کشورمان در نهایت با نتیجه ۲۵ - ۲۲ برنده این ست شد تا در مجموع ۲ - ۰ از حریفش پیش باشد.

فینال انتخابی المپیک / تیم ملی والیبال ایران ۲ - چین صفر

ست سوم / ایران ۲۵ - چین ۱۴ 

ست سوم هم با کسب امتیاز برای تیم ملی کشورمان آغاز شد شاگردان کولاکوویچ بازهم شروع خوبی داشتند و در ادامه هم چینی‌ها توانستند بازی را به تساوی بکشند، اما این نتیجه پایدار نبود و عملکرد بازیکنان کشورمان در ادامه کار دوباره باعث شد اختلاف ۲ تیم بیشتر شود. سرو قامتان در ان ست زودتر به امتیاز هشتم رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند. پس از این زمان چین موفق شد چند امتیاز بگیرد، اما این برای بازگشت به بازی کافی نبود و بازهم تیم ملی کشورمان بازی را در دست گرفت تا نتیجه ۱۰ - ۶ شد.

سرمربی تیم ملی چین در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشت، پس از آن هم دوباره ۲ امتیاز برای تیم ملی کشورمان به دست آمد و بار دیگر سرمربی چین را وادار به درخواست وقت استراحت فنی کرد.

شاگردان کولاکوویچ مرتبه‌ای دیگر در ادامه کار توانستند با آبشار‌های قدرتیشان فاصله را بیشتر کنند. چین رمق زیادی نداشت و آن‌ها کاملا برابر سرو قامتان ایرانی دست و پا بسته بودند. تیم ملی کشورمان خیلی زود هم به امتیاز شانزدهم رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از آن هم بازهم این تیم ملی کشورمان بود که امتیاز‌های خوبی می‌گرفت، اختلاف ۲ تیم در ادامه دوباره به ۱۰ امتیاز رسید و ملی پوشان بدون دردسر خاصی امتیاز می‌گیرفتند. تیم ملی کشورمان در نهایت با نتیجه ۲۵ - ۱۴ به پیروزی رسید و جواز حضور در مسابقات المپیک را برای دومین مرتبه در تاریخ کسب کرد.

تیم ملی والیبال ایران ۳ - چین صفر /پرش بلند قامتان از دیوار چین به سمت توکیو /دومین رشته تیمی ایران المپیکی شد

آمار نهایی این دیدار به شرح زیر است:

تیم ملی والیبال ایران ۳ - چین صفر /پرش بلند قامتان از دیوار چین به سمت توکیو /دومین رشته تیمی ایران المپیکی شد

انتهای پیام/