Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با وجود کاهش چند درصدی بودجه دفاعی کشور نسبت به سال گذشته دولت مدعی شده بودجه دفاعی را کاهش نداده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت تک نرخی شدن بنزین در بودجه سال آینده به خبرنگار راه آرمان گفت: در جریان تصویب بودجه 99، نمایندگان مجلس طرحی را جهت تک نرخی شدن بنزین ارائه کردند.

وی افزود: در حال حاضر کمیسیون انرژی در حال بررسی طرح مذکور است و تاکنون برای تصویب به صحن مجلس راه پیدا نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد: بعد از اعتراض نمایندگان به گرانی بنزین، در قانون بودجه 99 تاکنون هیچ اتفاق خاصی رخ نداده، امیدواریم با تشکیل کمیسیون تلفیق و ارائه نظرات کمیسیون های تخصصی مجلس پیرامون بودجه دستگاه های مختلف، وضعیت بنزین هم تعیین تکلیف شود.

کمالی پور ابراز داشت: در حال حاضر ارقام کلی بودجه در اختیار نمایندگان قرار گرفته و تاکنون به جزئیات بودجه 99، مجلس ورود پیدا نکرده است البته نمایندگان در تلاش هستند در صورت دستیابی به توافقی دو جانبه با دولت، طرح تک نرخی شدن بنزین تصویب و به مرحله اجرا رسد.

وی ادامه داد: مجلس با بررسی جزئیات طرح تک نرخی شدن بنزین با استفاده از دیدگاه های مردم و نهایتا با در نظر گرفتن تبعات آن، تصمیمی به نفع مردم اتخاذ می کنیم.

دولت مدعی بزرگ عدم کاهش بودجه دفاعی کشور است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس در خصوص کاهش بودجه دفاعی کشور، تصریح کرد: با وجود کاهش چند درصدی بودجه دفاعی کشور نسبت به سال گذشته دولت مدعی است بودجه دفاعی را کاهش نداده است.

کمالی پور یادآور شد: در مجلس با تمام توان خود در حال پیگیری جلوگیری از کاهش بودجه دفاعی کشور هستیم، ایران در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که باید هر لحظه آمادگی دفاعی همه جانبه از خود را داشته باشد از این رو هیچ توجیهی برای کاهش بودجه دفاعی کشور وجود ندارد.

وی گفت: در شرایط کنونی ایران باید متناسب با تجهیزات دشمنان آمادگی خود را حفظ کند از این رو کاهش این بودجه می تواند امنیت ملی را خدشه دار کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تصویب افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان در شرایط اقتصادی کنونی، افزود: بر اساس اعلام دولت میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 99 پانزده درصد خواهد بود اما تاکنون بررسی های لازم برای تصویب نهایی آن در مجلس انجام نشده است.

کمالی پور در پایان اذعان داشت: مجلس با کلیات درصد افزایش حقوق کارمندان مخالف نیست اما قطعا ایراداتی در نحوه پرداخت آن به کارمندان وارد است و نمایندگان نظراتی در ارتباط با چگونگی این پرداخت دارند.

انتهای پیام/