Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در پی قطعی اینترنت در کشور و پایان اعتبار بسته‌های خریداری شده توسط مشترکین، آذری جهرمی دستور خود را در این باره اعلام کرد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی اختلال در اینترنت سراسری کشور طی چند روز گذشته، بسیاری از مشترکین دغدغه بسته‌های اینترنتی خریداری شده را داشتند که در ایام اختلال، مدت زمان اعتبار آنها به پایان می‌رسید.

به دلیل اهمیت این موضوع و به دنبال درخواست مشترکین، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، این موضوع را از اپراتورها پیگیری کرد.

آن دسته از مشترکینی که بدون اطلاع از قطعی اینترنت، بسته جدیدی را خریداری کرد‌ه‌ بودند، یا بسته‌های فعالشان به دلیل اختلال فعلی اینترنت پایان یافته بود و یا با مسائلی از این دست رو به‌رو بوده‌اند، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، باید منتظر پایان اختلال و بازگشت به شرایط عادی می‌ماندند.

بیشتر بخوانید: توضیحات وزیر ارتباطات درباره جبران قطعی اینترنت + جزئیات

اپراتور ایرانسل مطابق با قوانین سابقش، بسته‌های خریداری شده را برای کاربران ذخیره می‌کند و از آنجا که اولویت با بسته‌ای است که تاریخ اعتبار آن قبل‌تر است، ابتدا بسته کوتاه مدت مصرف شده و سپس بسته دوم فعال می‌شود حتی اگر بسته قبلی زودتر خریداری شده باشد.

در مورد بسته‌های چند روزه هم که با قطعی فعلی مواجه شده‌اند و مشترکین نتوانستند به طور کامل از آنها استفاده کنند و در این چند روز مدت زمان اعتبارشان به پایان رسیده ، قرار شد که پس از پایان اختلال، مورد بررسی قرار گیرد. طبق گفته‌ها باید برآورد نهایی انجام شود و آمار به دست آمده از کل مشترکینی که در این مدت دچار این مسئله شده‌اند، می‌تواند تاثیر مستقیمی در تصمیمات اتخاذی داشته باشد. این اصل شامل مشترکین همراه اول هم می‌شود؛ اگر تعداد مشترکینی که به این شیوه متضرر شده‌اند، قابل توجه باشد، می‌توان امیدوار بود که این مشکل حل شود و بسته‌های اینترنتی بار دیگر برای مشترکین لحاظ شود. ناگفته نماند که درخواست وزیر ارتباطات تاثیر زیادی بر تسریع این روند دارد.

برای اطلاع کامل از پیگیری باشگاه خبرنگاران از اپراتورهای اینترنتی گزارش زیر را مطالعه کنید:

بیشتر بخوانید: در شرایط اختلال اینترنتی/ تکلیف بسته‌های اینترنت خریداری شده چه می‌شود؟

حال با توجه به مطالب فوق، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پیگیری خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در جدیدترین اظهارات خود در خصوص قطعی اینترنت کشور، دستور داد تا اپراتورهای تلفن همراه مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته‌های خریداری شده کاربران در زمان اختلال اینترنت اضافه کنند.

انتهای پیام/