Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سردار رضایی گفت: در هر شبانه روز بیش از ۳۰ درگیری داریم و در ۱۱ ماه اخیر، از ورود بیش از ۵۵ تن مواد مخدر جلوگیری کرده ایم.

دبه گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا صبح امروز در همایش تخصصی بررسی تحولات ژئوپلیتیکی مرز‌های ایران که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره مرز بسیار با معناست. ایشان می‌فرمایند مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است. دین اسلام هم به این موضوع نگاهی بسیار عمیق دارد.

وی افزود: اگر مرز برای کشور جایگاهی ناموسی دارد، مابقی مسائل هم باید نسبت به این جایگاه تنظیم شود. نگهبانان میدانی و مراقبت‌های مختلف و مناسبی باید برای این کار مهیا شوند.

رضایی عنوان کرد: اصل ٧٨ قانون اساسی در این باره بسیار پرمحتوا و وزین است. اگر کوچک‌ترین جابجایی به مصلحت نظام باشد بایستی به تایید و تصویب چهار پنجم نمایندگان برسد که این اصل جزو محکم‌ترین اصول ما در قانون اساسی است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به تعریف مرزبانی در پیش از انقلاب، تصریح کرد: پیش از انقلاب تعریف مرزبانی در کشور ما متفاوت بود. ما در ان زمان جزئی از پیمان‌های منطقه‌ای بودیم و مرز آن‌چنان جایگاهی نداشت.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی مولفه‌ها عوض شده و عمیق‌تر شده است. ما باید به آرمان جمهوری اسلامی درباره نقش مرزبانی و تاثیر آن بر مرزبانی دقت زیادی داشته باشیم.

رضایی با اشاره به تهدیدات مرزی پیرامون جمهوری اسلامی اذعان کرد: هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی تهدیدات مرزی ندارد و آن هم به جهت آرمان انقلاب اسلامی است و امروز تهدیدات مرزی ما با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: در موضوعات دیگر ما اشرافیت سطوح مختلف کشوری ما به جایگاه مرز توجهی نشده است. ما وقتی در جلسات مشترک با کشور‌های همسایه شرکت می‌کنیم، آنها درباره مسائل مرزی بسیار دقیق و مسلط هستند. تمامی کشورها قوانین و آمار ثابتی درباره مرزها دارند اما این موضوع در کشورما صادق نیست و در کشور ما آمار مختلفی درباره مرزها وجود دارد. نگاه ما به کشور‌های همسایه طبق نگاه قرآن است که از همسایه به عنوان دوست یاد کرده است، اما در عین دوستی، کشور‌های همسایه رقیب و بیگانه کشورماست و حتی ممکن است با رخ دادن اتفاقی این همسایه به دشمن تبدیل شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به وظایف اصلی این نیرو، گفت: مرزبانی نیروی انتظامی سه وظیفه عمده دارد. اولین وظیفه این نیرو نظامی و دفاعی است. وظیفه دوم این نیرو، انتظامی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است و سومین وظیفه مرزبانی، دیپلماتیک بوده و تنها نیروی مسلحی است که وظیفه مراودات دیپلماتیک را دارد.
نگاه ما به کشور‌های همسایه طبق نگاه قرآن است که از همسایه به عنوان دوست یاد کرده است، اما در عین دوستی، کشور‌های همسایه رقیب و بیگانه کشورماست و حتی ممکن است با رخ دادن اتفاقی این همسایه به دشمن تبدیل شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به وظایف اصلی این نیرو، گفت: مرزبانی نیروی انتظامی سه وظیفه عمده دارد. اولین وظیفه این نیرو نظامی و دفاعی است. وظیفه دوم این نیرو، انتظامی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است و سومین وظیفه مرزبانی، دیپلماتیک بوده و تنها نیروی مسلحی است که وظیفه مراودات دیپلماتیک را دارد.

وی درباره درگیری در مرز‌های شرقی کشور عنوان کرد: ما در طول دو هزار کیلومتر مرز‌های شرقی کشور با افغانستان و پاکستان، در هر شبانه روز بیش از ۳۰ درگیری داریم و در ۱۱ ماه گذشته، از ورود بیش از ۵۵ تن مواد مخدر به کشور جلوگیری کرده ایم.

رضایی درباره مرز‌های غربی نیز گفت: ما در هزار کیلومتر مرز‌های غربی خود با ترکیه و عراق، آرایش دفاعی داریم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل کارگروهی در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور اذعان کرد: این کارگروه به موضوعات مسلط نیست و باید شورای عالی مرز با ریاست عالی‌ترین مقام اجرایی در کشور تشکیل شود.

انتهای پیام/