Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

جدیدترین دستاوردهای اقشار بسیج در نمایشگاه علمی و پژوهشی بسیجیان به نمایش درآمد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایشگاه دانش و پژوهش اقشار بسیج صبح امروز با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع)، سردار زاده کمند معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل افتتاح شد.


این نمایشگاه شامل ۳۵ غرفه از طرح ها و دستاوردهای علمی بسیج است که برای مرحله تجاری سازی آماده ارائه می‌شوند.

ارجمله دستاوردهای به نمایش درآمده در این مراسم، 4 طرح جدید فناورانه بسیجیان بود.

این طرح ها عبارتند از طراحی پهپاد بدون سکان vtcu133 که در آن برخلاف سایر پهپادها که برای هدایت آنها از سکان ها و سطوح کنترلی استفاده می شود. هدایت و جهت گیری پهپاد با استفاده از تغییر زاویه در خروجی موتورها صورت می گیرد.

این پهپاد می‌تواند در ماموریت های شناسایی و رزمی کاربرد داشته باشد.

محصول دیگر، تولید ماده شیمیایی نیترات باریم است که در صنایع نظامی و آتش نشانی کاربرد داشته که تا پیش از این وارداتی بوده که محققان بسیجی موفق به تولید آن شده اند.

محصول سوم، تولید فراورده گیاهی بامبو بدست محققان جوان بسیجی استان گیلان بود. این محصول یک منبع غذایی فرایودمند ارگانیک است که حا‌وی 17 نوع آنزیم و 10 عنصر سودمند معدنی است.

دیگر دستاورد جدیدی که در این نمایشگاه رونمایی شد، کتاب کاربرد پلاسما در صنعت هوافضای بود.

این کتاب به حمایت مرکز پلاسما و لیزر سازمان بسیج علمی پژوهشی و توسط مهدی رحیمی و پوریا رضا پور تدوین شده است.

انتهای پیام/