Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو کمیسیون انرژی مجلس میزان سهمیه و نرخ بنزین با کارت سوخت را تشریح کرد.

به گزارش تیتر آزاد، هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر احیا کارت سوخت، اظهار داشت: احتمالا سامانه هوشمند کارت سوخت ظرف چند ماه آینده فعال می‌شود.

بنزین از چه زمانی دو نرخی می‌شود؟

وی افزود: با استفاده از سامانه هوشمند کارت سوخت هم مصرف بنزین مدیریت و کاهش یافت و هم از طرف دیگر جلوی قاچاق سوخت گرفته شد و در نتیجه واردات بنزین نیز کاهش یافته بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط به وجود آمده و شدت افزایش مصرف بنزین احیای کارت سوخت پیش‌بینی می‌شد، تصریح کرد: با فعال شدن سامانه کارت سوخت، قیمت بنزین 2 نرخی می‌شود و یک نرخ بنزین (قیمت فعلی) و با سهمیه مشخص عرضه می‌شود و یک نرخ نیز با قیمت آزاد در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

خادمی درباره قیمت هر یک از نرخ‌های بنزین گفت: نرخ سهمیه‌ای با قیمت فعلی یعنی هزار تومان و با کارت سوخت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس درباره قیمت بنزین آزاد (نرخ دوم) اظهار داشت: با توجه به اینکه حداقل‌ها برای نیاز مردم با کارت سوخت تامین می شود، بنابراین دست دولت برای قیمت‌گذاری نرخ دوم باز است که براساس شنیده‌ها احتمالا نرخ دوم 30 الی 40 درصد نسبت به نرخ اول بیشتر است و در حدود هزار و چهارصد تومان عرضه می‌شود.

خادمی درباره میزان سهمیه بنزین هر خودرو گفت: تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نشده است، اما بار گذشته برای هر خودرو 70 لیتر بنزین در نظر گرفته شده بود که احتمالا این بار هم به همان میزان باشد؛ البته میزان سهمیه برای خودرو‌های تاکسی و سهمیه آژانس‌ها متفاوت خواهد بود که با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط میزان سهمیه آنها هم مشخص می‌شود.

انتهای‌پیام/