Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بداخلاقی‌های جریان سکون و منتفع از وضع موجود، افزود: نهاد رهبری از جوانان مومن انقلابی که برخی با برچسب زدن هایی از قبیل فرقانی بودن به دنبال منزوی کردن آن هستند، دفاع می‌کند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس-گروه سلامت: استفاده از واژه‌ها و یادآوری اقدامات گروهک منافقین و فرقان این روزها بیش از پیش در ادبیات و سخنرانی‌های قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت به گوش می‌رسد و وی سعی می‌کند با استفاده از این واژه‌ها عملکرد این گروه‌ها را به گونه‌ای به منتقدان خود چه در دانشگاه و چه در فضای رسانه‌ای تشبیه کند.

فرقانیسم هنوز زنده است

قاضی‌زاده هاشمی در سفر اخیر خود به خوزستان طی سخنانی به تشریح اقدامات گروه منافقین پرداخت و تلاش کرد عملکرد آن‌ها را به گونه‌ای با عملکرد منتقدان خود ارتباط دهد. وی پیش از این نیز بارها متقدان را فرقان نامیده بود.

وی گفت: متأسفانه گروهک فرقان با ظاهر اسلامی که بیشتر اعضای آن، قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را حفظ بودند و تفسیر می‌کردند، شکل گرفت؛ معمم هم در بین آنها وجود داشت و جزوات آنها هنوز موجود است. آنها به نام دین و اسلام، شهید مرتضی مطهری را از کشور گرفتند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود:در زمان دانشجویی ما، بیش از 60 گروه با گرایشات چپ، در دانشگاه‌ها فعالیت داشتند و شعارهای پر طمطراقی می‌دادند که محور همه آنها، مستضعفان بود و اگر به آیات قرآنی که به آن استناد می‌کردند، توجه کنید، می‌بینید که زیباترین آیات را به اسارت گرفته بودند متأسفانه بیشترین تخریب در مورد شخصیت شهید بهشتی را کسانی انجام دادند که به ظاهر اسلامی بودند و به جای پرداختن به دیدگاه‎های ایشان، مطرح می‌کردند که منزل وی در قلهک است یا فلان ماشین را سوار می‌شود و یا فلان مدل قالی در منزل‎شان پهن است.

وزیر بهداشت ادامه داد : قبل از انتخابات، در مشهد در جمع رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی صحبتی در مورد گروهک فرقان داشتم و گفتم که فرقانیسم هنوز زنده است و یکی از خطرات بزرگ انقلاب اسلامی را حضور فرقانیسم می‌بینم و معتقدم که اینها هستند و وجود دارند و هیچ تفاوتی هم بین آنها، گروه رجوی، کاخ سفیدی‌ها و جان بولتون‌ها قائل نیستم و معتقدم که برای آنها هدف وسیله را توجیه می‌کند.

امروز متقلبین و انقلابی نماها در دانشگاه‌ها حضور دارند

همچنین وزیر بهداشت چندروز قبل نیز در سخنرانی که در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور که با حضور رئیس جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: کتمان نمی‌کنیم که امروز هزاران سوال از مسئولان نظام و جامعه روحانیت در دانشگاه‌ها وجود دارد که بی پاسخ مانده است و بر خلاف سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی که بهشتی، مطهری، مفتح، روحانی و آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه‌ها حضور می‌یافتند و به سئوالات مختلف پاسخ می‌دادند امروز متقلبین و انقلابی نماها در دانشگاه‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه ایکاش سوالات دانشگاهیان بی پاسخ نماند خاطرنشان کرد: مسئولیت گمراهی دانشگاهیان بر عهده مسئولان کشور است.

اگر جوانی نسبت به عملکرد مسؤولان انتقاد کرد، نباید به او برچسب فرقانی بزنیم

این سخنان وزیر بهداشت با واکنش حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مواجه شد.

وی در گردهمایی هیئات دانشجویی که دوشنبه شب با حضور دانشجویان و اساتید در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ویژگی جوان مومن در قرآن گفت: جوان مومن نباید به وضع موجود قانع و راضی باشد و هر مومنی باید اینگونه باشد؛ به همین دلیل هم از ما مطالبه به حرکت و عدم سکون شده است.

وی در ادامه افزود: دعوای پذیرش وضع موجود و دعوای طالب تحول و حرکت و انقلابی بودن همیشه بوده و اینگونه نیست که بگوییم عده ای الان عافیت طلب شده اند، نه! این دعوا در طول تاریخ هم بین کسانی که در وضع موجود منافع داشتند و هم کسانی که به دنبال تحول بودند و هم بین کسانی که امید، نشاط و قوتی برای حرکت نداشتند؛ ولو اینکه وضع موجود را نمی پسندیدند، گرفتاری های دنیاطلبانه و عافیت طلبی ها، آنها را زمین گیر کرده بود، این دعوا یک دعوای دائمی بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جریان مومن انقلابی طبق الگویی که در قرآن معرفی شده، جریانی است که هم خودش به دنبال تحرک است و هم جامعه را به حرکت وا می‌دارد. هرچند تحول از درون آغاز می شود، ولی آثار بیرونی دارد. ظاهر انسان مومن، تحول درونی را فریاد می‌زند.

وی با اشاره به برخی مخالفت ها با جریان جوان مومن انقلابی گفت: ممکن است وقتی می گوییم جوان تحول خواه است و مطالبه تغییر دارد این را برخی برنتابند و دسته بندی های مختلفی در مقابل این تحول و آرمانخواهی مقاومت کنند، دسته‌هایی که منافعشان در حفظ وضع موجود است، دسته‌ای که اگر آرامششان به هم بخورد برایشان هزینه دارد، دسته‌ای که به دنبال سلب مسئولیت از خودشان هستند؛ اینها ممکن است در مقابل جوان انقلابی بایستند.

* نهاد رهبری از جوانان مومن انقلابی در مقابل برچسب زدن ها دفاع می‌کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بداخلاقی‌های جریان سکون و منتفع از وضع موجود، افزود: نهاد رهبری از جوانان مومن انقلابی که برخی با برچسب زدن هایی از قبیل فرقانی بودن به دنبال منزوی کردن آن هستند، دفاع می‌کند.

* انتقاد دانشجو نسبت به عملکرد آن مسئول اشرافی ناکارآمد و طلبکار است

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: با افتخار می گوییم هنوز هم امثال بهشتی ها و مطهری‌ها در خط امام و مقام معظم رهبری‌ در دانشگاه ها سربلندتر از گذشته حضور دارند و محبوب دانشجویان و در دل و همراه دانشجوها هستند؛ انتقاد دانشجو نسبت به عملکرد آن مسئول اشرافی است که شعار داده، بی عمل یا ناکارآمد بوده و طلبکار هم شده است. بیایید روحانیت امروز را با روحانیت دهه‌ی شصت و عملکرد مسئولان امروز را هم با عملکرد مسئولان آن زمان مقایسه کنیم تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جوان، جوان مطالبه‌گر است و اگر جوان مومن انقلابی باشد و ما ایمان و اسلام را درست فهمیده باشیم، باید از چنین جوانی استقبال کنیم، افزود: نباید از اینکه جوان دانشجو دارای چنین شاخصه هایی بود و سوال تند و تیزی از ما کرد به ما بر بخورد. اگر پاسخ داریم مهربانانه پاسخ دهیم. اگر می بینیم پاسخی نداریم روند را اصلاح کنیم و یا نمی توانیم اصلاح کنیم، حداقل سکوت کنیم نه اینکه در محیط دانشگاه متفرعنانه و با کبر و غرور رفتار کنیم. برچسب زنی و متهم کردن جوان ها بدترین روشی است که در این زمان که این همه هجمه نسبت به عقاید جوانان وجود دارد، ممکن است رخ دهد.

انتهای پیام/