Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

چهار متهم پرونده کلاهبرداری‌های تلفنی که با ترفند «شما برنده شده اید!» حساب های بانکی مردم را خالی می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهار متهم پرونده کلاهبرداری‌های گسترده تلفنی با عناوین جعلی «رادیو جوان» شرکت رضوان و ... که با ترفند «شما برنده شده اید!» طعمه ها را پای دستگاه های خودپرداز می کشاندند و حساب های بانکی آنان را خالی می کردند با تلاش گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی دستگیر شدند که تاکنون 120 شاکی دارند.

سرپرست پلیس خراسان رضوی روز گذشته با تایید این خبر از دستگیری اعضای این باند طی عملیات های جداگانه در مشهد و تهران خبر داد.

سرهنگ ابراهیم قربان زاده افزود: چند روز قبل شکایت زنی به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی رسید که محتویات آن حکایت از یک کلاهبرداری گسترده در نقاط مختلف کشور داشت.

وی گفت: این زن جوان که اهل صومعه سرا بود و با نیابت قضایی شکایت خود را در پلیس آگاهی خراسان رضوی پیگیری می کرد، درباره چگونگی ماجرا اظهار کرد: «خانم جوانی با تلفن همراهم تماس گرفت و در حالی که با ذوق و شوق از برنده شدن پنج میلیونی من در قرعه کشی یک شرکت سخن می گفت، با چرب زبانی و رویاپردازی مراپای دستگاه عابر کشاند تا جایزه پنج میلیونی را به طور نقد دریافت کنم! من که هنوز در شوک بودم و باورم نمی شد بیخودی و بدون انجام هیچ خرید یا فعالیتی در یک شرکت برنده این مبلغ باشم، پای نزدیک ترین دستگاه خودپرداز رفتم! او آن قدر از شانس خوب من و تبریک گویی حرف می زد که هرکس دیگر هم جای من بود فریب می خورد! اصلا فکر نمی کردم با رفتن پای دستگاه عابر بانک همه یک عمر پس اندازم را از دست می دهم! با آن که بارها شنیده بودم افرادی با همین ترفندها کلاهبرداری می کنند اما آن لحظه چنان غرق در سخنان زیبا و فریبنده آن زن شده بودم که این موضوع را به کلی فراموش کردم! در حالی که کارت بانکی ام را درون دستگاه گذاشته بودم آن زن همچنان تلفنی مرا سرگرم کرده بود تا به این که منوی انگلیسی را انتخاب می کنم نیز توجهی نکنم! اما لحظاتی بعد وقتی پیامک بانک برایم ارسال شد تازه فهمیدم که مبالغی از حسابم کسر شده است! دیگر هرچه با آن شماره تلفن تماس گرفتم کسی پاسخ گو نبود! طی چند مرحله و در حالی که هنوز از این ترفند کلاهبرداری گیج و منگ بودم همه موجودی ام که مبلغ 63 میلیون تومان بود، به یغما رفت و من این گونه یک عمر پس اندازم را از دست دادم و ...»

سرپرست فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: به دنبال شکایت این زن گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری با نظارت و فرماندهی مستقیم سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) مامور رسیدگی به این پرونده شدند چرا که پرونده مذکور از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار بود و عاملان این کلاهبرداری با شیوه های مرموزانه به خاطر گستره وسیع جغرافیایی جرم، به حساب های بانکی مردم دستبرد می زدند.

سرهنگ قربان زاده ادامه داد: تلاش های کارآگاهان با ردیابی های اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل های کارشناسی در حالی آغاز شد که با هر لحظه تاخیر در دستگیری متهمان پرونده، امکان داشت افراد دیگری طعمه کلاهبرداران حرفه ای شوند. به همین دلیل بلافاصله تحقیقات با صدور دستورات ویژه قضایی آغاز و مشخص شد که متهمان در برخی موارد نیز با عناوین جعلی مانند تماس از «رادیو جوان» و غیره دست به ارتکاب جرم می زنند تا اعتماد طعمه های خود را بیشتر جلب کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی که طی روزهای گذشته با ابلاغ تدابیر ویژه به پلیس های تخصصی، موجب شده است تا پرونده های مهمی در استان به نتیجه برسد، درباره چگونگی دستگیری متهمان به کلاهبرداری های گسترده گفت: رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری نشان می داد که دو تن از متهمان در مشهد و دو نفر دیگر آنان در تهران فعالیت می کنند؛ بنابر این کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ بیات مختاری، وارد عمل شدند و چهار متهم این پرونده را در عملیات های غافلگیرانه به دام انداختند.

سرهنگ ابراهیم قربان زاده خاطرنشان کرد: آخر هفته گذشته، دو متهم دستگیر شده در تهران نیز به مشهد منتقل شدند و تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که دو متهم پرونده زن و دو نفر دیگر مرد هستند، اضافه کرد: این پرونده تاکنون 120 شاکی دارد اما احتمال می رود تعداد شاکیان افزایش یابد چرا که اعضای این باند مبالغ هنگفتی را از حساب های بانکی مردم بیرون کشیده اند.

سرپرست پلیس خراسان رضوی در پایان و با تاکید بر هوشیاری مردم در برابر این گونه جرایم گفت: بسیاری از طعمه های کلاهبرداران تلفنی، با عناوین «شما برنده شده اید!» از قشر تحصیل کرده جامعه هستند به طوری که در میان آنان پزشکان فوق تخصص هم به چشم می خورند.

سرپرست فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت برای پرداخت وجه یا جایزه یا هر عنوان دیگر نباید پای دستگاه خودپرداز بروند و در صورتی که افرادی چنین تقاضایی داشته باشند، یقین بدانید که ماجرا کلاهبرداری است!

وی نقش رسانه ها را در این زمینه بسیار موثر دانست و افزود: رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند و شهروندان نیز هوشیار باشند که رمز دوم حساب بانکی خود را در هیچ موقعیتی در اختیار دیگران قرار ندهند! چرا که برای واریز وجه به حساب بانکی نیازی به رمز دوم نیست.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/