Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا امکان تبادل زندانیان میان دو کشور را به تغییر رویکرد خصمانه واشنگتن مشروط کرد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت در صورت تغییر رویکرد آمریکا امکان تبادل زندانیان با این کشور وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: قوه قضاییه در ایران مستقل است، همانگونه که در آمریکا این چنین است، و ما نمی‌توانیم در تصمیمات آن اعمال نفوذ کنیم.

ظریف در ادامه‌ی گفتگو با «مارگارت برنان» ضمن انتقاد از مواضع واشنگتن درخصوص اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران گفت: آمریکا باید به این موضوع (آزادی اتباع آمریکایی) به دید گفتگو با یک کشور مستقل نگاه کند و اگر این مسئله اتفاق بیفتد، آمریکا متوجه تغییر خواهد شد.

وی خطاب به مجری شبکه سی‌بی‌اس تاکید کرد: شما با بی‌احترامی به یک کشور یا به مردم و دولت آن و بیان اظهاراتی چون لزوم تغییر نظام ایران نمی‌توانید با آن وارد گفتگو شوید. شما [با چنین اظهاراتی] فضایی برای شکل‌گیری یک گفتگوی واقعی باقی نمی‌گذارید.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه در پاسخ به سوال «مارگارت برنان» که بار دیگر از او پرسید آیا ایران آمادگی دارد که مانند زمان اوباما، زندانیان دو کشور با یکدیگر مبادله شوند، گفت: این مسئله (آزادی زندانیان) قطعا از منظر بشردوستانه امکان‌پذیر است اما نیازمند تغییر رویکرد آمریکاست.

وی در عین حال در این مصاحبه تاکید کرد که شرایط جسمی اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران به دقت تحت نظر است و به سلامتی آنان توجه می‌شود.

وزیر خارجه ایران همچنین در این مصاحبه که پیشتر بخش‌هایی از آن منتشر شده بود، گفت: «در صورتی که ترامپ تحریم‌های ایران را برقرار کند، ایران نیز آماده است برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد.»

وی تصریح کرد: «ما گزینه‌هایی آماده کرده‌ایم که از جمله آن‌ها از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای با سرعتی بیشتر از گذشته است. واضح است بقیه کشورها نمی‌توانند انتظار داشته باشند ما به توافقی پایبند باشیم که نقض شده است.»

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه که روز جمعه منتشر شد (اینجا)، گفت: مایک پمپئو، گزینه پیشنهادی ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا و رئیس کنونی سیا در جلسه هفته گذشته در سنا به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرد.

وی افزود: اعتراف پمپئو در جلسه استماع کنگره اعترافی دیرهنگام است، اما نشان می‌دهد که وجود تحریم‌ها علیه ایران بی‌دلیل بوده است.

وزیر خارجه کشورمان سپس با اشاره به این اعترافات و اینکه ایران به دنبال بمب هسته‌ای نبوده است، گفت: حال آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها را برگرداند در حالی که ما به دنبال ساخت بمب نبوده‌ایم؟!

انتهای پیام/