Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سخنگوی کرملین تصریح کرد که روسیه در هر لحظه از زمان ممکن است با اقدامات تنبیهی خود، به اتهامات انگلیس علیه مسکو در قضیه جاسوس دو جانبه روسیه پاسخ دهد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از آنکه غرب، مستقیماً روسیه را به مسموم کردن جاسوس روس متهم کرد، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز جمعه (دیروز) متعهد شد که مسکو با اقدامات تنبیهی خود، پاسخ انگلیس را خواهد داد.

بنا به گزارش پایگاه «گلوبال تایمز»، پسکوف تصریح کرد که در هر دقیقه از زمان ممکن است روسیه تحریم‌هایی را علیه انگلستان وضع کند اما به این مسئله اشاره نکرد که آیا پاسخ متقابل به بریتانیا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه هفته جاری روسیه است یا خیر.

این مقام روس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «همه گزینه‌ها به خوبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

در یک بیانیه مشترک نادر، رهبران انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته، حمله به «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه که اخیرا در انگلیس دچار حادثه شده است و «یولیا» دختر وی را بعنوان «حمله به حاکمیت انگلیس» محکوم کردند.

هفته گذشته این جاسوس دوجانبه روسی‌تبار به همراه دختر 33 ساله‌‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرده بود که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

انگلیس این اتفاق را اقدامی از جانب روسیه دانسته و روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد 23 دیپلمات روس از انگلیس اخراج می‌شوند. همچنین سفر وزیر خارجه روسیه به انگلیس لغو شد. روسیه در مقابل این اتهامات را رد کرده و گفته است انگلیس با این اتهامات قصد در انحراف جامعه جهانی دارد.

روسیه نیز اوایل هفته اعلام کرد که دیپلمات‌های انگلیسی را در واکنش به اقدام لندن در اخراج دیپلمات‌های روس، اخراج می‌کند و اقدامات دیگری را علیه بریتانیا در پیش خواهد گرفت که این اقدام «به بهترین شکل در راستای منافع مسکو خواهد بود».

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: «به طور قطع ما اقداماتی را انجام می دهیم».

با اینحال جزئیات بیشتری درباره اقداماتی که قرار است در پیش بگیرد، فاش نکرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است صبح روز 18 مارس (فردا 27 اسفندماه) برگزار شود و احتمال می‌رود که پوتین برای بار چهارم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه منصوب شود.

انتهای پیام/