Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی مصداق بارز تروریسم و به شدت محکوم است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت‌ امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تجاوز نیروهای آمریکا به خاک عراق و حمله به مواضع نیروهای حشد الشعبی را مصداق بارز تروریسم دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سال‌های گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی حضور نیروهای خارجی در منطقه را موجب ناامنی، تشنج و بحران دانست و تاکید کرد: آمریکا باید به حضور اشغالگرانه خود پایان بدهد.

موسوی در خاتمه با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق، با خانواده شهدا و مجروحان این حمله تروریستی آمریکا ابراز همدردی کرد.

شامگاه یکشنبه هشتم دی چند پهپاد ناشناس مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) را بمباران کردند.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های 45 و 46 وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به 24 شهید و 35 مجروح افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد شعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.

انتهای پیام/