Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: بانکها باید طوری برنامه ریزی کنند تا سود روی سود نیاید، اگر کسی وام گرفته و نتوانست پرداخت کند، به آن فرد مهلت دهند تا از این طریق، مردم از گرفتاری بیرون بیایند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از طوبی گلستان؛ حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر شعب بانک تجارت استان قم، گفتند: خدای متعال فرمودند« هر انسانی مسئول عمل خودش است، بنابراین اگر کسی اهل تقوا باشد، سعادتمند و اگر اهل دیانت نباشد، گرفتار ضلالت خواهد شد.

معظم له بیان داشتند: اگر به این بیان نورانی خدای متعال توجه کنیم، باید اهل خدمت به مردم و نیازمندان باشیم و در هر مقامی که هستیم تنها هدف ما رفع مشکلات مردم باشد.

ایشان افزودند: بانک ها باید برای رفع نیازهای مردم مستضعف وام های بلند مدت و زمان دارد بدهند، تامشکل از بین برود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اما اگر هدف این باشد که برای وام و دیرکرد آن، سود روی سود بیاید، این بیچارگی برای مردم است. بانک ها نبایدبرای باز پرداخت وام آن قدر از مردم سود بگیرند که مردم نتوانند آن را پرداخت کنند.

معظم له بیان داشتند: بانکها باید طوری برنامه ریزی کنند تا سود روی سود نیاید، اگر کسی وام گرفته و نتوانسته پرداخت کند، به آن فرد مهلت دهند تا از این طریق، مردم از گرفتاری بیرون بیاید.

استاد خارج فقه حوزه علمیه بیان داشتند: سود زیاد بانکها برای گرفتن وام از مردم نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه مردم را هم بیچاره کرده است.

ایشان افزودند: باید طوری برنامه ریزی کرد که هم وام دهنده و وام گیرنده نیازشان برطرف شود. بهترین راه برای رفع نیاز این است که بانک برای باز پرداخت وام به مردم مهلت دهد و همچینن این دیکرد سود، طوری نباشد که سود روی سود بیاید.

انتهای پیام/