Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

پروفسور آلمانی گفت: در استان گلستان مسئله کمبود آب کمتر است و می توان کشت محصول بیشتری انتظار داشت.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از رادکانا، با همکاری مشترک انجمن کشاورزی آلمان (DLG) و دفتر طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان کارگاه آموزشی بین المللی انتقال دانش فنی تولید کلزا در مرکز آموزشی شهید روحانی فرد شهرستان کردکوی از تاریخ 19 الی 24 اسفند 96 برگزار شده است.

پرفسور برنارد شفر از دانشگاه زوست آلمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: استان گلستان از نظر خاک و آب و هوا بهترین شرایط را برای کشت کلزا دارد.

وی افزود: زمین های بسیار خوبی در گلستان دیدم که می توانند برداشتهای بالای را برای آنها در نظر گرفت.

این پروفسور آلمانی با بیان اینکه هرچند در ایران مسئله کمبود آب ممکن است مقدار برداشت را محدود کند، اظهار داشت: ولی در استان گلستان مسئله کمبود آب کمتر است و می توان کشت محصول بیشتری انتظار داشت.

شفر در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه کارشناسان ایرانی در چه سطحی این حوزه قرار دارند؟، گفت: کارشناسان شرکت کننده در این کنفرانس از آگاهی علمی بالایی در رابطه با کشاورزی برخوردارند.

وی تصریح کرد: در کنفرانس گلستان از سوال های علمی کارشناسان که از من پرسیده شد بسیار خرسند و خوشحال شدم خصوصا درباره کشت کلزا که سوالات بسیار خوبی پرسیده شده است.

لازم به ذکر است؛ کارگاه آموزشی بین المللی انتقال دانش فنی تولید کلزا با همکاری مشترک انجمن کشاورزی آلمان (DLG) و دفتر طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان از تاریخ 19 الی 24 اسفند 96 در مرکز آموزشی شهید روحانی فرد شهرستان کردکوی برگزار شد.

در این کارگاه 6 روزه 100 کارشناس کشاورزی از استانهای گلستان، مازندران، سمنان، قم، گیلان و سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

گزارش: یعقوب محمودی

انتهای پیام/