Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء سبب صرفه‌جویی در منابع و بالا بردن کیفیت کمپوست تولیدی می‌شود، گفت: طرح "تفکیک زباله از مبدا" در شهرهای استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ مولام وردی یازرلو در پنجمین جلسه کارگروه پسماند شهرستان بندرترکمن با اشاره به کلیات مدیریت پسماند در شهرستان‌ها و روستاهای استان، از دهیاران و شهرداری بندرترکمن خواست ضمن تشویق مردم به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا علاوه بر کاهش حجم زباله، کاهش هزینه‌ها، بالا رفتن کیفیت کمپوست حاصل از بازیافت و ارزشمندسازی زباله به عنوان منبعی جهت دریافت درآمد برای مردم قرار گیرد

وی تصریح کرد: اجرای طرح تفکیک از مبداء در شهرها و روستاها می‌تواند هزینه‌های جمع‌آوری و انتقال را کاهش داده و همچنین سبب صرفه‌جویی در منابع و بالا بردن کیفیت کمپوست تولیدی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان وضعیت سازمان مدیریت پسماند استان را در مقایسه با استان‌های دیگر مطلوب دانست و گفت: با تلاش انجام شده 30 نقطه شهری آلوده را به 3 نقطه در سایت‌ها با ضوابط زیست محیطی تبدیل کردیم.

یازرلو اظهار کرد: در حال حاضر سازمان پسماند گلستان با 520 دهیاری از افزون بر 800 دهیاری استان قرارداد حمل زباله منعقد کرده و با دیگر دهیاران روستایی نیز در حال رایزنی برای عقد قرارداد است.

وی تصریح کرد: سازمان پسماند گلستان هم‌اکنون 2 سایت فعال بازیافت زباله در شهرهای آق‌قلا برای شهرهای غرب استان و در آزادشهر ویژه شهرهای شرق استان دارد و یک سایت دیگر نیز در شهرستان مراوه‌تپه در نظر گرفته شده که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان خاطرنشان کرد: تجمیع زباله‌های کل استان در 3 سایت مشخص در استان گلستان در کشور نمونه است و این تصمیم برای کاهش نقاط‌ آلوده و تمرکز در حوزه فعالیت‌ها پس از جمع‌آوری از جمله بازیافت اتخاذ شده است./تسنیم

انتهای پیام/