Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه برای ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و چهار استاندار استان هایی که مناطق آزاد جدید در آن ها قرار دارند در گرگان در حال برگزاری است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان صبح امروز چهارشنبه 27 دیماه گفت: این نشست به منظور تبادل نظر و همفکری میان استانهای دارای مناطق آزاد جدید برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان قطب کشاورزی و دامداری کشور است، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون به توسعه اقتصادی استان گلستان کمک فراوانی می کند.

استاندار گلستان با اشاره به مزیت های اقتصادی منطقه آزاد اینچه برون خاطرنشان کرد: ارتباط با کشورهای آسیای میانه، استفاده از کریدور شمال ـ جنوب و خط آهن ایران ـ ترکمنستان و قزاقستان از جمله مزیت های منطقه آزاد اینچه برون است.

استاندار گلستان گفت: منطقه آزاد اینچه برون جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان در آذرماه سال 93 بوده و از مطالبات و خواسته های بحق مردم این استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری دارد، افزود: پارک ملی گلستان، جزیره آشوراده، بندر خشک و غیره جزو ظرفیت‌ هایی است که این استان می تواند برای توسعه اقتصادی خود از آنها بهره بگیرد.

استاندار گلستان با اشاره به برخی از طرح های توسعه در حوزه ریلی گفت: برقی کردن راه آهن اینچه برون، گرمسار، تهران با استفاده از فاینانس یک میلیارد و 200 میلیون یورویی آغاز شده که ۱۵ درصد اعتبارات آن توسط سازمان برنامه و بودجه تعهد شده است.

وی به یکی دیگر از پروژه های که در سفر دولت یازدهم به استان قول اجرای آن به مردم گلستان داده شد، اشاره کرد و گفت: دستور احداث راه آهن گرگان - مشهد توسط رئیس جمهور صادر شده و جلسات خوبی هم با مسئولان در این زمینه برگزار شده که قول داده شد تا در دستور کار قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: ایجاد منطقه آزادتجاری اینچه برون می تواند عقب ماندگی های موجود استان را برطرف کرده و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
لازم به ذکر است، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر و دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان، قرجه طیار، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم گنبد کاووس و شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور دارند .

انتهای پیام/