Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس کل دادگستری گلستان با انتقاد از موازی کاری در کشور ، گفت: نظرات دستگاه های اجرایی در خصوص حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر کارشناسی نیست و اعتبار ندارد.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرنگار مهر، هادی هاشمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موازی کاری های موجود، اشتباه است و کشور در در این حوزه آسیب دیده است.

وی افزود: تشکیل کمیته حقیقت یاب متشکل از نمایندگان، صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از این موازی کاری هاست.

رئیس کل دادگستری گلستان با یادآوری اینکه هیچ نماینده ای از دستگاه قضایی در این کمیته حضور ندارد، ادامه داد: هفته گذشته گزارشی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه معدن زمستان یورت قرائت شد که به اعتقاد ما کارشناسی نیست و اعتباری ندارد.

وی به جزییات این موضوع اشاره و تصریح کرد: این نظرات از این جهت اعتباری ندارد که به رسیدگی و صدور رای این پرونده کمکی نمی کند و همان صحبت های روزهای نخست حادثه است و اطلاعات کارشناسی شده نیست.

تجهیزات را از معدن بردند

هاشمیان اضافه کرد: پس از خروج جنازه ها از معدن، ستاد بحران تمام امکانات و تجهیزات را از معدن بردند و هیچ کمکی برای اعلام نظر کارشناسی دستگاه قضایی از سوی دستگاه های اجرایی انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام نگاه ها به قوه قضائیه است تا مقصر یا مقصران این حادثه را اعلام کند اما بدون امکانات و تجهیزات امکان ارائه نظر کارشناسانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا قانونمند است و بدون کار کارشناسی امکان پاسخگویی ندارد، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید مستند پاسخگو باشد اما هنوز ورود به محل حادثه و مشخص شدن مقصر و یا مقصران و میزان قصور پیمانکار، مدیرعامل، مدیران صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص نشده است.

هاشمیان بیان کرد: در حال حاضر موضوع حادثه معدن زمستان یورت در مرحله کارشناسی است و از پیمانکار خواسته ایم عملیات خاکبرداری را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: تا پایان عملیات خاکبرداری و رسیدن به لوکوموتیو نمی توانیم ادعای مسئولان و نظرات اعلام شده دستگاه های اجرایی را تایید یا رد کنیم.

هاشمیان با تاکید بر اینکه هنوز ادعای مسئولان در خصوص دلایل انفجار و وقوع حادثه اثبات نشده است، متذکر شد: هم اکنون عملیات آوار برداری معدن زمستان یورت با حضور حدود ۴۰ یا ۵۰ کارگر آغاز شده و پس از پایان آوار برداری و ایمن سازی، کارشناسان رسمی دادگستری پس از معاینه خاک و ... نظر کارشناسی خود را اعلام می کنند.

انتهای پیام/