Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان از برگزاری پانزدهمین دوره از مسابقات سراسری قران کریم در استان گلستان خبر داد و گفت: این مسابقات در سطح استان در 9 حوزه امتحانی به صورت پایلوت برگزار می شود.

به گزارش تيترآزاد به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان گلستان همزمان با سراسر کشور در 19 و 20 آبان خبر داد و گفت: این مسابقات در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن و معارف قرآن و اهل بیت برگزار خواهد شد.
وی افزود: قرآن پژوهان در 18 رشته مانند حفظ جز اول، حفظ 5 جز اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20 جزء اول و حفظ کل، ترجمه و مفاهیم سطح مقدماتی، سطح تکمیلی، اصول و عقاید و سایر رشته ها در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.
حجت الاسلام فضیلت از جمله مزیت های این دوره که با دوره های قبلی متمایز است به مسابقه ویژه کارکنان دولت اشاره و تصریح کرد: آزمون ویژه کارکنان دولت با موضوع ترجمه و مفاهیم سوره صف، تالیف حجت الاسلام قرائتی در بیستم آبان ماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان ادامه داد: آزمون ها در دو روز و دو نوبت 80:30 تا 10:30 مربوط به تمامی رشته های حفظ و ساعت 11 تا 12 مربوط به سایر رشته ها در 9 حوزه امتحانی در سطح استان در 9 اداره کل ارشاد مجری در شهرستان های گرگان، مینودشت، رامیان، گنبدکاووس، آزادشهر، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن و علی آبدکتول برگزار خواهند شد.
وی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی استان، ایجاد انگیزه در بین عموم جامعه برای آموختن معارف قرآن و اهل بیت(ع)، تقدیر از نفرات برگزیده با جوایز نقدی را از جمله دستاوردها و ره آوردهای این مسابقات برشمرد.
فضیلت از تقدیر 570 نفر برگزیده در سطح کشوری(31 استان) خبر داد و گفت: اهدای 20 مورد کمک هزینه سفر عمره مفرده به نفرات اول رشته ها به قید قرعه به مبلغ 10میلیون ریال، اهدای 50 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، اهدای 100 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، اهدای 400 کمک هزینه سفر به مبلغ یک میلیون ریال برای کسانی که امتیاز بالای حد نصاب را احراز کردند، اهدای لوح تقدیر به همه شرکت کنندگانی که بالای 95 امتیاز اتخاذ کرده باشند، اعطای گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگانی که بالای 60 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کرده باشند از جمله جوایز مشخص شده در سطح ملی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان با تصریح این مطلب که هدف ما به هیچ وجه افزایش کمی فعالیت ها نیست و افزایش سطح فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و مشاهده جلوه های فعالیت ها در فرهنگ و رفتار مردم مدنظر ماست، تأکید کرد: زمان ثبت نام این آزمون از 20 شهریور تا 20 مهر بود که بیش از 2500 گلستانی در آن ثبت نام کردند.
وی خاطرنشان کرد: برای کارکنان دولتی که در آزمون قبول شوند علاوه بر اعطای گواهینامه پایان دوره، 28 ساعت گوای آموزش ضمن خدمت صادر خواهد شد.
حجت الاسلام فضیلت سطح فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان را مثبت ارزیابی و اعلام کرد: استان گلستان به لحاظ فعالیت های قرآنی که انجام داد در کشور به عنوان برگزیده شایسته تقدیر شناخته شد.
انتهای پیام/