Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فرمانده سپاه و دبیر اجلاسیه شهدای گلستان در راستای برگزاری اجلاسیه گزارش مختصری از روند برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ را در دیدار با آیت الله علوی گرگانی تشریح کرد.

به گزارش تيترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با ارائه گزارش مختصری از روند برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ را در دیدار با آیت الله علوی گرگانی ، اظهارکرد: نخستین اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان 25 آذر ماه امسال همزمان با هفته وحدت در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شعری حماسی با استفاده از ظرفیت و کمک شعرای بومی استان گلستان تولید شده که متن این شعر و توسط آقای گلریز که یکی از خوانندگان سرودهای حماسی ملی هستند اجرا خواهد شد .

سردار صادق با بیان اینکه در راستای برگزاری اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان ، ۲۶۴ عنوان برنامه در استان استخراج و اجرائی خواهد شد، گفت : تاکنون آثار و خاطرات 4 هزار شهید استان گلستان در مدت 2 سال با دقت و کار کارشناسی جمع‌آوری شده و این آثار در پورتال اجلاسیه بارگذاری می‌شود.

IMG 0069

وی افزود: تولید برنامه تلویزیونی کوتاه از معرفی شهدای هر روز در سیمای گلستان، تولید برنامه‌های رادیویی و برنامه افلاکیان برای معرفی سرداران و امیران، ساخت سریال 13 قسمتی با عنوان "بازگشت"، فیلم با عنوان "این خانه پلاک ندارد" و فیلم پویانمایی از زندگی 6 سردار شهید استان از دیگر برنامه های اجلاسیه است که زمانبندی نمایش آن در سیمای گلستان آماده شده است .

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان اذعان داشت:1250 یادواره شهدا در سطح استان گلستان به مناسبت اجلاسیه برگزار میشود همچنین 664 برنامه در سطح پایگاه‎های مقاومت و محلات، 64 برنامه در بخش‎ها و حوزه مقاومت و 14 برنامه شهرستانی اجرایی خواهد شد.

وی به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج به میزبانی گرگان اشاره کرد و گفت: این فیلم ها 2 روز در سینماهای استان اکران می شود که تاکنون 320 اثر در حوزه دفاع مقدس به دبیرخانه آن ارسال شده است.

سردار صادقی به اهمیت دادن مباحث فرهنگی و ارزشی در اجرای اجلاسیه اشاره کرد و گفت: مقدمات ایجاد یک دهکده مقاومت در استان گلستان آماده شده که استاندار گلستان 2 زمین را برای احداث این دهکده پیش بینی کرده است .

وی ادامه داد: این دهکده مقاومت محتوای فرهنگی دارد که در ابعاد مختلف می تواند تاثیرگذار باشد ، برنامه ریزی اولیه این دهکده انجام شده است که بعد از اینکه طرح و مشاوره ها دریافت شد نکات لازم تبلیغی و فرهنگی از بیانات جناب عالی استفاده خواهد شد.

IMG 0087

آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در این دیدار که با حضور سردار صادقی دبیر اجلاسیه شهدای گلستان، حجت السلام رعایتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا و حجت الاسلام ولی نژاد مسئول سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شده بود از خدمات فوق العاده ای که تاکنون در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان صورت گرفته تقدیر نمود .

وی درادامه با تاکید بر اهمیت و ارزش جایگاه شهدا، تصریح کرد: انسان برای شهدا هرچقدر که کار انجام دهد باز هم جای کار وجود دارد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید در جامعه به گونه ای رفتار کنیم که فرهنگ شهادت را به طبقه جوان به درستی بفهمانیم ، گفت: جوانان امروز باید بدانند که شهادت مرگ و نابودی نیست و آغاز یک زندگی و حیات ابدی است .

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: نشانه زنده ماندن شهیدان این است که چندین سال از شهادت این شهیدان عزیز می گذرد ولی باز هم یاد و نام شهداء در جامعه گرامی داشته می شود ولی در همین زمان انسانهای زیادی آمدند و رفتند که صدایی از آنها نیست .

وی با تاکید بر اینکه شهداء هم خود زنده اند و هم جامعه را زنده نگاه می دارند ، تصریح کرد: ما برای زنده بودن جامعه هر چه می توانیم برای شهداء و شخصیت آنها باید اهمیت قائل شویم و به خانواده ها و فرزندان آنها خدمت رسانی کنیم و نگذاریم کمبودی را احساس کنند.

آیت الله علوی گفت: باید با بچه های شهدا رفتاری همچون سید الشهداء داشته باشیم که آنها احساس کمبود پدر را نداشته باشند .

وی در پایان ضمن تشکر از عمل مدیران اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان در خصوص ترویج فرهنگ شهدا ، گفت : هرچقدر می توانید در این خصوص سرمایه گذاری کنید چون کار ارزشمندی است و آثار و برکات آن را خواهید دید.

IMG 0089

انتهای پیام/