Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

ابومحمد العدنانی سخنگوی گروه تروریستی تکفیری داعش در حلب سوریه به هلاکت رسید.

 
 
به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از برخی منابع، ابومحمد العدنانی سخنگوی گروه تروریستی تکفیری داعش در حلب سوریه به هلاکت رسید. این منابع اعلام کردند که ابو محمد العدنانی در جریان یک بازرسی نظامی از عملیات‌های تروریست‌های داعش در شمال حلب هدف قرار گرفته و کشته شده است.
 
گفتی است که این عنصر تروریستی از قدیمی‌ترین اعضای داعش بوده که در سال ۲۰۱۴ در یک پیام رادیویی تاسیس خلافت اسلامی و تبدیل دولت اسلامی در عراق و شام به دولت اسلامی را اعلام و ابوبکر بغدادی را به عنوان خلیفه معرفی کرد.
 
ابومحمد العدنانی
 
 ابو محمد العدنانی در سال 1977 و در شهرک «بنش» در استان ادلب سوریه است. اما عده‌ای او را متولدشهرستان «الحدیثه» استان الانبار در غرب عراق می‌دانند. وی طی سال‌های 2005 تا 2010 با نام جعلی زندانی بوده است. نام اصلی وی «یاسر خلف حسین نزال الراوی» است و تا کنون اسامی مختلفی برای خود انتخاب کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به «جابر طه فلاح»، «ابوالخطاب» و «ابوصادق الراوی» اشاره کرد.
 
ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید/ داعشی که لال شد  + تصاویر
 
العدنانی در 31 می سال 2005 میلادی و از سوی نیروهای آمریکایی در استان الانبار دستگیر شد، اما پس از آزادی و تأسیس گروهک تروریستی داعش به سمت «امیر منطقه شام» منصوب شد. وی سال گذشته میلادی به سمت سخنگوی این گروهک نیز منصوب شد. العدنانی هم‌اکنون از رهبران ارشد «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به داعش است و اغلب بیانیه‌های صوتی و مکتوب این گروهک تروریستی را صادر می‌کند. العدنانی در سال ۲۰۱۴ در یک نوار ویدئویی ظاهر شد و با ابوبکر البغدادی بیعت کرد. وی نخستین کسی بود که بیعت گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه با ابوبکر البغدادی را اعلام کرد و خواستار پیوستن گروه های تروریستی غرب آفریقا به داعش شد.
 
گفتنی است ابومحمد العدنانی چندی پیش با اعلام برپایی خلافت اسلامی توسط «ابوبکر البغدادی» بر بیعت عناصر تروریست این گروهک با ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان تاکید کرد.
 
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا اعلام کردند که حملات تروریستی در پاریس و ساقط شدن یک ایرباس مسافربری روسیه در صحرای سینا و حملات اخیر بروکسل نتیجه یک نقشه طراحی شده توسط یک بال از رهبری داعش برای ضربه زدن به اهداف خارجی است. به گفته این مقامات، عملیات‌های خارج از مرزهای داعش دارای پشتیبانی استراتژیک، آموزش و سرمایه گذاری با هدف وارد کردن بیشترین تلفات ممکن است که طراحی و زمانبندی آن توسط مورد اعتمادترین افراد صورت می‌گیرد. 
 
ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید/ داعشی که لال شد  + تصاویر
 
مردی که بر عملیات‌های داعش در خارج از مرزها نظارت دارد؛ ابومحمد العدنانی است
 
براساس گزارشات، انجام عملیات‌هایی دورتر از پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه مدل تکامل یافته همان درخواست قبلی این گروه است که از طرفدارانش خواسته بود در هرکجای جهان زندگی می‌کنند سلاح به دست بگیرند. مقامات اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی می‌گویند که این ارزیابی جدید براساس ساختار حملات خارجی داعش، تبلیغات خود این گروه و همچنین رهگیری و شنود ارتباطات آنها انجام شده است. این مقامات اطلاعاتی همچنین گفتند که بررسی جزئیات دقیق حملات پاریس با چیدن پازل‌ها در کنار یکدیگر برای کشف سرنخ‌های جدید ادامه دارد، اما دو مقام مبارزه با تروریسم غرب فاش کردند که رهبران داعش در سوریه چند هفته قبل از وقوع حملات پاریس با «عبدالحمید اباعود» که گفته می‌شود مغز متفکر و طراح حملات پاریس بوده است ارتباط الکترونیکی داشتند.
 
 
اباعود یکی از همراهان نزدیک ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بوده است؛ یعنی زمانی که رهبر داعش در سال 2014 در شهر اعزاز در استان حلب بود. البغدادی که بسیار از اباعود خوشش آمده بود به وی لقب "امیر" داده و وی را ناظر تروریست‌های خارجی در این شهر کرده بود. بعدها اباعود به دیر الزور منتقل شد.
 
العدنانی از رهبران داعشی نزدیک به ابوبکر البغدادی،‌ رهبر داعش و یکی از جانشینان وی است و اخیرا موفق شده یکی از طرح‌های خود را به رهبر داعش تحمیل کند که براساس این طرح داعش تغییراتی را در استراتژی‌های خود به وجود آوردهاست؛ به نحوی که از اکتفا به دستاوردهای گروه‌های حامی داعش یا شاخه‌های آن به اشتراک عملی با شهروندان کشورهای خارجی در عملیات‌ها و نظارت مستقیم بر این عملیات‌ها انتقال یافته است. چنانکه در عملیات تروریستی در ضاحیه، پاریس و بروکسل شاهد آن بودیم.
 
داعش لال شد / ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید + تصاویر
 
نیویورک تایمز به نقل از همین مقام‌های غربی اضافه کرد که حملات ضاحیه جنوبی در لبنان نیز مستقیما از داخل سوریه هدایت شده و حمله به هواپیمای مسافربری روسیه نیز توسط عوامل وابسته به داعش در مصر انجام شده است. 
 
براساس اطلاعات بدست آمده، مردی که بر عملیات‌های داعش در خارج از مرزها نظارت دارد ابومحمد العدنانی، یک تبعه سوری 38 ساله است که سخنگوی رسمی داعش هم محسوب میشود و یکی از مورد اعتمادترین افراد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش است. العدنانی همان فردی است که در سپتامبر 2014 طی یک بیانیه صوتی 42 دقیقه ای از حامیان داعش در سراسر جهان خواسته بود که شهروندان غربی را در کشورهای خود با هر ابزار ممکن بکشند. او در بیانیه خود گفته بود اگر می‌توانید آمریکایی‌ها و اروپائی‌های کافر، به ویژه فرانسوی‌های پلید و کافر را بکشید.
 
داعش لال شد / ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید + تصاویر
 
مقامات اطلاعاتی فرانسه هم می‌گویند که عبدالحمید اباعود که در حملات پاریس کشته شده است مستقیما زیر نظر عدنانی کار می‌کرده است.
 
أبو الولید التونسی که یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش در استان الرقه بود به تازگی از این گروه جدا شد و توانست از این شهر بگریزد. این فرد جدا شده از داعش در گفت‌وگویی درباره تجربیاتش از حضور در الرقه (پایتخت خلیفه خود خوانده) گفته است که در این شهر اختلاف زیادی میان سران و فرماندهان ارشد داعشی وجود داشت که گاهاً به درگیری مسلحانه منجر می‌شد. أبو الولید التونسی در این زمینه تصریح می‌کند که اختلاف شدیدی میان «أبو لقمان» والی الرقه و «أبو محمد العدنانی» مسئول اجرای امور خلیفه در سوریه و عملیات‌های فرامرزی داعش  وجود داشت که اختلاف میان این دو نفر به داخل شبه نظامیان داعش هم نفوذ کرده است.
 
ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید/ داعشی که لال شد  + تصاویر
 
این عضو جدا شده داعش دلیل جدایی خود را رفتار غیرانسانی و نگرانی از تسویه‌ حساب‌های سیاسی میان رهبران داعشی و قتل‌عام‌های دسته جمعی ناشی از این تسویه‌ها است. أبو الولید التونسی تصریح کرده که علاوه بر این در میان نیروهای داعش از کشورهای مختلف هم اختلافاتی است که سربازان تونسی و لیبیایی بیش از دیگران از وضعیت موجود به ویژه در زمینه تقسیم امتیازات ناراحت هستند و به دنبال تغییر شرایط‌ هستند.
 
در 18 اوت 2014، طبق دستور اجرایی 13224، وزارت امور خارجه آمریکا العدنانی را به عنوان یک فرد تروریست در سطح جهانی معرفی کرد.
 
گروه تروریستی داعش که این روزها مراحل سقوط و ناکامی خود را طی می کند؛ غربی ها را تهدید کرده که به آنها در خانه‌هایشان حمله ور خواهد شد. شکست‌ها و ناکامی‌های پی در پی این گروه در عراق و سوریه کار را به جایی رسانده که آنها به ناچار از حربه ارعاب و تهدید استفاده می‌کنند. گروه تروریستی داعش خواستار انجام حملات بیشتری در اروپا شده است. 
 
داعش لال شد / ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید + تصاویر
 
ابو محمد العدنانی، سخنگوی داعش در پیامی ویدیویی به تمام "مسلمانان در اروپا و غرب" و جاهای دیگر تاکید کرده که "صلیبیون" را در خانه‌هایشان هدف قرار دهند که احتمالا منظور وی این است که مهاجران مسلمان اروپایی که دل در گرو عشق داعش دارند باید با حمله به خانه‌های شهروندان اروپایی آنها را به قتل برسانند!!! با این حال سرکردگان داعش می‌گویند هنوز کار اصلی آنها آغاز نشده و برنامه‌های خیره کننده‌ای برای ادب کردن صلیبی‌ها در پیش دارند. "العدنانی" در این خصوص گفته است که شما غربی‌ها تاکنون از ما فعالیت خاصی را ندیده‌اید، اگر کمی صبر کنید، همه چیز را به چشم خواهید دید! 
 
داعش راه خود را از القاعده جدا کرده است 
 
العدنانی که سخنگوی خلیفه خودخوانده است، در این پیام، با عنوان "بمیرید از عصبانیت" اعلام کرد؛ برای خراسان (مناطق شمالی افغانستان و همسایگانش) والی تعیین شده است. این اقدامات معنایی جز این ندارد که داعش به سرکردگی ابوبکر البغدادی راه خود را از طالبان و القاعده جدا کرده و خود را برتر از او می‌داند.  العدنانی خطاب به مردم افغانستان گفت: شما یک عمر با انگلیس و روس و آمریکا جنگیده‌اید، اما این یک جنگ جدید است و باید با شدت بیشتری در آن شرکت کنید. 
 
ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید/ داعشی که لال شد  + تصاویر
 
شتر در خواب بیند پنبه‌دانه...
 
در روزهای گرم تابستان 94 بود که تصاویری در صفحات اجتماعی وابسته به تروریست‌های داعش منتشر شده که از رویای تصرف ایران توسط این گروهک تروریستی خبر می‌داد. بر همین اساس ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش که از سوی رسانه‌های جبهه غربی-عربی معرفی می‌شود، در سخنانی مدعی شد که این گروهک تلاش دارد نیروهایش را به سمت ایران حرکت دهد. وی در سخنانی مدعی شد که: در پی پیروزی‌های متعدد دولت اسلامی، سربازان شجاع ما با حمله به ایران، این سرزمین را از روافض پاک می‌کنند و سیطره دولت اسلامی را به ولایت خراسان گسترش می‌دهند!!
 
بعد از انتشار این سخنان؛ صفحات و گروه‌های مجازی وابسته به تروریست‌های داعش، تصاویری از فتح میدان آزادی تهران و... با آرم ولایت خراسان منتشر کردند. این یاوه‌گویی‌ها از سوی تروریست‌های داعش در حالی صورت می‌گرفت که مواضع این گروه در عراق و سوریه در حال فتح شدن از سوی نیروهای مردمی عراق و همچنین ارتش و مجاهدان سوری بود و طبق آنچه در منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، خبرهای غافلگیرکننده و امیدبخشی از شکست سنگین تروریست‌ها در سرزمین های تحت اشغال آنها به گوش رسید. خبرهایی که حاکی از بازپسگیری شهرهای مهمی از استان لاذقیه، نبل، الزهرا، الزبدانی، کوبانی، الرمادی و تکریت بود.
 
داعش لال شد / ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید + تصاویر
 
و اما حرف آخر
 
داعش عملیات‌های استراتژیک جدید و مختلفی را با استناد به طرح عملیات ترور در خارج از مرزهای خود به خصوص اروپا آغاز کرده؛ طرحی که بر چند محور اتکا دارد و مهمترین این محورها عدم اکتفا به سازمان‌های تندرو یا مزدوران برای انجام عملیات‌های تروریستی در خارج است؛ بلکه این عملیات با مشارکت یا دستکم نظارت مستقیم بر اهداف، زمان و استراتژی حملات و توسط مسئولان مکلف از محیطی که قرار است هدف قرار بگیرد صورت می‌گیرد. به نحوی که افراد مکلف مسئول انتخاب راه‌های اجرای عملیات و عاملان شرکت‌کننده در عملیات هستند. همانطور که عبدالحمید اباعود در عملیات‌های فرانسه مکلف شده بوده و به وی اختیار داده شده بود افرادی را برای کمک به خود در اجرای این طرح و نحوه انجام آن انتخاب کند.
 
داعش لال شد / ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش به هلاکت رسید + تصاویر
 
 
اکنون فشارهای ناشی از توفان سوخوی روسی و موفقیت‌های ارتش سوریه و عراق و هم‌پیمانان آن و تا حدودی فشار ائتلاف تحت رهبری آمریکا، شکست‌های سختی را بر داعش در سوریه و عراق تحمیل کرده است و به همین دلیل این گروه تروریستی وادار شده تا ضمن تمرکز بر اهمیت نبرد در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق، انفجارهای تروریستی انتحاری را که به تازگی در لبنان و فرانسه و بلژیک مرتکب شد، در دستور کار قرار دهد تا شاید بتواند جنگ را به جبهه‌ای دیگر بکشاند و برای خود فرصت بخرد....
 
 
 
گزارش از حمیدرضا قربانی
 
 
انتهای پیام/