Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مزایای بنگاه‌های معاملات ملکی خانوادگی را خودتان لیست کنید، بیل که به کمرتان نخورده است!

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، وحید حاج‌سعیدی در یادداشتی نوشت: یادش به خیر و نیکی… یک زمانی در هر کوچه‌ای علاوه بر چند سوپر مارکت و یکی دو تا بنگاه معاملات ملکی، یک موسسه مالی هم بود که خار چشم بانک‌ها شدند و بانک مرکزی هم به بهانه تعدیل نظام بانکی و ساماندهی بازار پول و ارز، نسخه هووی جدید بانک‌ها را پیچید و سر و ته یکی‌شان را جفت و جور کرد.

اما خدا را شکر در این هیر و بیر و گیس و گیس کشی بانک‌ها و صرافی‌ها و در مجموع ساختار اقتصادی کشور، بنگاه‌های معاملات ملکی دم به تله ندادند و نه تنها از تعدادشان کم نشد، بلکه رشد چشمگیری پیدا کردند و در این وانفسای بیکاری دست دولت را هم در ایجاد اشتغال گرفتند.

بنابر آمار رسمی به حول قوه الهی در حال حاضر به ازای هر ۴۴۰ ایرانی یک بنگاه معاملات ملکی فعال وجود دارد که در مقایسه با سایر مشاغل رقم بسیار نیکو و چندین برابر نرم جهانی است.

یعنی نرم جهانی حالا حالاها باید بدود تا به نزدیکی‌های آمار تعداد بنگاه‌های ما برسد و اگر در زمینه تعداد تخت بیمارستانی، دندانپزشک، پرستار، پزشک، ماما، مصرف لبنیات، مصرف گوشت و میوه، سرانه زمین ورزشی یا صندلی مدارس با نرم جهانی فاصله داریم شکر خدا در زمینه بنگاه و بنگاه داری نه تنها مشکلی نداریم، بلکه فاصله تیغ دار و چشمگیری با سایر کشورهای مدعی داریم.

اما با وجود ظرفیت اشتغالزایی بنگاه‌های کشور که دستکم هر بنگاه برای دو نفر اشتغالزایی مستقیم دارد، هفته قبل دولتمردان دوره افتاده بودند و در به در دنبال بنگاه‌های غیر مجاز و زیر پله‌ای می‌گشتند تا درشان را تخته کنند و تابلوشان را گل بگیرند! البته این بگیر و ببند ماحصل قلت سواد دوستان در مواجهه با برخی مقولات اقتصادی است و نواختن سرنا از سر گشاد آن است که امروز اگر ریا نباشد با تحلیل این موضوع سعی می‌کنیم آب رفته را به جوی برگردانیم.

حقیقت امر با این تعداد بنگاه که در کشور وجود دارد تقریباً هر ایرانی در بین اقوام، دوستان، آشنایان، همکاران، همسایگان و نزدیکان یک بنگاهدار آشنا دارد که در زمان انجام معاملات از آن بنگاه مراجعه می‌کند. اما ما به این سطح هم راضی نیستیم و هدفگذاری باید به گونه‌ای باشد که هر خانواده ایرانی یک بنگاه معاملات ملکی خانوادگی یا شخصی داشته باشد.

این رویکرد علاوه بر کاهش روند رو به رشد بیکاری، باعث می‌شود تا در افراد در معاملات خیال‌شان راحت باشد و دیگر خبری از غش در معامله یا زبانم لال تدلیس و اخذ کمیسیون بیشتر و دولا پهنا حساب کردن و این جور داستان‌ها نیست.

البته نه اینکه خیال کنید در همهٔ بنگاه‌ها از این داستان‌های کذایی داریم؛ اما قبول کنیم هر جا خار هست، گل هم هست نه ببخشید هر جا گل هست، خار هم هست و ممکن است چند بنگاهی برای دریافت کمیسیون بیشتر نرخ غیر واقعی بدهند و قیمت املاک نجومی شوند.

اما در بنگاه‌های معاملات ملکی خانوادگی افراد املاک‌شان را خودشان معامله می‌کنند و دریافت و پرداخت کمیسیون از این جیب به آن جیب است و کم و زیادش فرقی نمی‌کند. سایر مزایای بنگاه‌های معاملات ملکی خانوادگی را خودتان لیست کنید. بیل که به کمرتان نخورده است!

انتهای پیام