Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان تاسیس گلخانه در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان تاسیس گلخانه در روستا‌های استان خبر داد.

لطفی زاده گفت: افرادی که تمایل به احداث گلخانه در محیط روستا و یا حیاط خانه خود دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی برای صدور مجوز اقدام کنند و برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌ها معرفی شوند.

او افزود: آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به متقاضیان در این بخش وجود دارد چراکه در سفر رئیس جمهور به استان منابع مورد نیاز تامین شده است.

لطفی زاده گفت: مجوز ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان صادر شده که ۶۰ هکتار آن مربوط به گلخانه‌های کوچک مقیاس است.

او افزود: در حال حاضر ۸۰ هکتار از گلخانه‌های استان در حال بهره برداری است و این گلخانه‌ها سالانه ۱۲ هزار تن محصول صیفی و بیش از ۱۸ میلیون اصله گلدان گل زینتی تولید می‌کنند.

لطفی زاده گفت: ارزش اقتصادی این تولیدات بالای دو هزار میلیارد تومان بوده و برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

او گفت: در حال حاضر در استان ۱۰۰ هکتار گلخانه در دست ساخت است.

لطفی زاده می‌گوید: با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت‌های آبی و همچنین تامین غذای مورد نیاز استان نیازمند افزایش میزان تولید در واحد سطح هستیم از این رو طرح توسعه گلخانه‌های کوچک در روستا‌های استان در ۵۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: توسعه گلخانه‌های کوچک (مساحت زیر ۳۰۰ مترمربع) علاوه بر ایجاد اشتغال خانگی و توسعه معیشت خانوار‌های روستایی از مهاجرت آن‌ها به شهر جلوگیری می‌کند.

لطفی زاده گفت: صدور مجوز برای تاسیس گلخانه در خارج از بافت روستا نیازمند حداقل ۳ هزار متر فضاست تا برای انتقال گاز و برق توجیه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/