Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سرقت تاسیسات شهری از جمله درپوش جوی آب و کانال‌های هدایت آب در «شهرک بهارستان» گنبدکاووس موجب آسیب‌دیدگی کودکان شده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، مدتی است که با افزایش فشارهای اقتصادی و البته بی‌دقتی و فقدان نظارت عمومی بر تاسیسات شهری سرقت لوازم در اماکن عمومی و بخشی از تاسیسات شهری در گنبدکاووس به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر به امری شایع تبدیل شده است.

سرقت چراغ‌های روشنایی و تزئینی در میادین، بولوارها و حتی در کف پیاده‌روها از یک طرف و سرقت کابل‌های برق و تلفن نیز از سویی دیگر در سال‌های اخیر بارها و بارها در گنبدکاووس خبرساز شده و هر بار با کم‌توجهی مسوولان، رسانه‌ها و مردم به سرعت به فراموشی سپرده شد.

اما این بار و در تازه‌ترین شیرین‌کاری سارقان درب‌های جوی آب و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی به سرقت می‌رود که موجب شده تا در وسط خیابان‌ها و معابر با چاله‌هایی ناگهانی و نازیبا مواجه شویم. افزون بر شکل ناصحیح و به شدت آلوده‌کننده به وجود آمده خطرات این چاله‌ها برای عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای مردم در مناطق مختلف شده است.

متاسفانه روز گذشته و در «شهرک بهارستان» شهر گنبدکاووس یکی از کودکان این منطقه در هنگام دوچرخه‌سواری متوجه این چاله نشده و  چرخ جلوی دوچرخه وی وارد این چاله شده و او را سرنگون کرده و آسیب‌هایی را به صورت وی وارد می‌کند.

هر چند این کودک گنبدی در این حادثه دچار حادثه جدی جانی نشد اما قطعا بی‌توجهی به این امر و چاره‌اندیشی نکردن برای آن می‌تواند در آینده مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده و معلوم که در دفعات بعدی نیز شانس با فرد آسیب‌دیده یار بوده باشد یا نه.

به نظر می‌رسد می‌توان در کنار فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به موازات آن از علم روز و فنون مهندسی برای ایجاد درپوش‌هایی غیرقابل سرقت اقدام کرد و در کنار آن نیز نظارت عمومی و مردمی را بر تاسیسات شهری و حساسیت نسبت به آن را افزایش داد.

انتهای پیام/