Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان می‌گوید: کشت شالی به روش خشکه کاری میزان تولید این محصول را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان با اشاره به افازیش استقبال از روش خشکه کاری برنج در گلستان گفت: امسال سطح زیرکشت شالی به روش خشکه کاری نسبت به سال گذشته ۱۸ برابر شده و از ۱۰۰ هکتار به ۱۸۰۰ هکتار رسیده است.


محمدرضا عباسی افزود: هزینه‌های کاشت و داشت در روش خشکه کاری به یک سوم روش غرقابی کاهش می‌یابد.


به گفته عباسی، هزینه تولید در روش سنتی غرقابی ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان در هر هکتار است در حالیکه این رقم در روش خشکه کاری امسال ۶ تا ۷ میلیون تومان بود.


او ادامه داد:افزایش ۲۰ درصدی تولید، نصف شدن میزان مصرف بذر در هر هکتار، صرفه جویی در مصرف آب و کاهش مدت زمان کشت به علت حذف مرحله خزانه از دیگر مزایای روش خشکه کاری برنج است.


عباسی گفت: جهاد کشاورزی هم از طریق کمک به انتقال آب با لوله و استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین آلات برداشت از کشاورزانی که به روش خشکه کاری شالی می‌کارند، حمایت می‌کند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گفت: امسال ۱۲۰ هزار هکتار شالی به روش سنتی غرقابی کشت شد در حالیکه استان مجوز کشت شالی در ۱۵ هزار هکتار را دارد.


بذر شالی در روش خشکه کاری، مانند گندم کشت و با روش‌های قطره‌ای و بارانی آبیاری می‌شود و دیگر نیاز به گِل کردن زمین به شیوه سنتی نیست.


انتهای پیام /