Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این استان از نظر صنعت در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد و هنوز هم موانع زیادی برای استقرار صنایع داریم در حالیکه گیلان و مازندران هم جزو استان های شمالی هستند اما وضعیت آنها در حوزه صنعت با گلستان متفاوت است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی عصر امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به محدودیت‌های صنعتی در استان گلستان اظهارداشت: این استان از نظر صنعت در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد و هنوز هم موانع زیادی برای استقرار صنایع داریم در حالیکه گیلان و مازندران هم جزو استان های شمالی هستند اما وضعیت آنها در حوزه صنعت با گلستان متفاوت است.

وی با انتقاد از شیوه سنتی کشاورزی در استان گفت: این کشاورزی همان خام‌فروشی و کشاورزی سنتی 50 سال قبل است. باید در این زمینه‌ها به ویژه با استفاده از روش های نوین کارهای خوبی انجام شود.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: موضوعات گردشگری استان ما نیز هنوز حل نشده است. در زمان دولت اصلاحات گفتیم این استان جاذبه‌اش گردشگری است و هنوز هم معتقد هستیم جزیره آشوراده می‌تواند سکوی پرش اقتصاد استان گلستان باشد. در آن زمان با دولت صحبت کردیم اما آن موقع خانم ابتکار تا توانست چوب لای چرخ گذشت و الان هم که آقای کلانتری به محیط زیست آمده با اینکه همه الزامات در طرح‌ها رعایت شده اما محیط زیست هنوز کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه باید تحولات اساسی و زیربنایی در استان شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: صنعت می‌تواند موتورمحرک اقتصاد و توسعه استان باشد و باید کارهای خوبی در این زمینه انجام شود. متأسفانه وضعیت خوبی در صنعت نداریم، کشاورزی ما سنتی است و در 15 سال اخیر هم نگذاشتند اتفاقی در زمینه گردشگری استان رخ دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: خام‌فروشی محصولات کشاورزی، معدنی، نفت و غیره برای کشور مضر است. زمان مشروطیت تبلیغ کردند ایرانی نمی‌تواند حتی یک آفتابه بسازد چگونه می‌خواهد نفت خود را ملی کند؛ انقلاب اسلامی آمد و تفکر اینها را عوض کرد.

انتهای پیام/