Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

گرگان- استاندار گلستان گفت: فقدان صنایع تبدیلی نرخ بیکاری گلستان را بالا برده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرنگار مهر، هادی حق شناس صبح چهارشنبه در نشست خبری با تور روستایی گلستان با بیان این که خام فروشی معضل استان است، اظهار کرد: دومین تولید کننده گندم و اولین تولیدکننده دانه های روغنی در کشور هستیم و به دلیل نداشتن صنایع تبدیلی نرخ بیکاری ما بالا است.

استاندار گلستان افزود: ۷۰ هزار جمعیت بیکار در گلستان وجود دارد و نرخ بیکاری استان ۱۱ درصد است.

وی ادامه داد: گلستان در مجموع هزار و ۵۰۳ روستا دارد که ۹۳۵ روستا بالای ۳۵ خانوار جمعیت دارد.

وی بیان کرد: در گلستان با دو ساعت رانندگی می توانید تنوع اقلیم را مشاهده کنید و پتانسیل خوبی در گردشگری است.

حق شناس ادامه داد: ۹۶ درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز، ۹۹.۹ درصد روستاهای از نعمت برق، ۷۱.۴۲ درصد از پوشش آب شرب بهره مند هستند و ۵۷۲ خانه بهداشت و ۲۱ پایگاه سلامت در روستاها داریم.

وی گفت: ۴۶ درصد جمعیت گلستان در روستا زندگی می کنند و در سال گذشته ۳۲۲ میلیارد تومان در بخش روستایی پرداخت و ۶ هزار و ۷۷۹ شغل در روستاها ایجاد شد.

حق شناس با بیان این که ۸۴ درصد روستاها پوشش اینترنتی دارد، گفت: در ۹۴۳ روستا طرح هادی داریم که ۵۳۸ طرح روستایی بازنگری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ محصول زراعی در گلستان وجود دارد، بیان کرد: ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیب دار در گلستان وجود دارد که تاکنون ۲۵ هزار هکتار آن درختکاری شده است.

کد خبر 4721725