Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

همزمان با سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان گلستان کارخانه نوآوری در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز برای بازدید از طرح‌های دانش‌بنیان، شنیدن مشکلات نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و غیره به گلستان سفر کرده است.

یکی از موضوعاتی که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کرده، ایجاد کارخانه نوآوری در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس است.

در شهرستان گرگان قرار است فضایی در مرکز شهر که در اختیار شهرداری گرگان قرار دارد و تاکنون کاربری خاصی نداشته با متراژ حدود 2400 متر مربع برای راه اندازی کارخانه نوآوری اختصاص داده شود. در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای 4 جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری گلستان، پارک علم و فناوری گلستان و شهرداری‌گرگان امضا می‌شود.

کارخانه نوآوری برای رسیدن به هدف جذب شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران و برگزاری رویدادها و فعالیت‌های مؤثر در ارتقای کارآفرینی و نوآوری و فناوری در حوزه‌های شهری، بانوان، روستایی و غیره ایجاد خواهدشد.

در این فضا مکان‌هایی از جمله فضای کار اشتراکی ثابت و غیرثابت، مرکز نوآوری آقایان و بانوان، شتابنده استانی، سالن جلسات، شرکت‌های پشتیبان، کتابخانه و غیره پیش‌بینی شده است.

ایجاد کارخانه نوآوری در گنبدکاووس نیز یکی دیگر از تفاهم‌نامه‌هایی است که در سفر دکتر ستاری به استان به امضا می‌رسید.

به دلیل وجود پتانسیل مناسب فناوری در شرق استان گلستان قرار است با همکاری دانشگاه گنبدکاووس در زمینی به مساحت 6750 متر مربع در مجاورت شهرداری گنبد که در حال حاضر کاربری خاصی ندارد کارخانه نوآوری این شهرستان راه‌اندازی شود. در این فضا خدمات برای نمونه‌سازی ایده‌ها و تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد بستری مناسب برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا ارائه خواهدشد.

انتهای پیام/