Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

هفته گذشته بندهای ۷ و ۸ زندان اوین بازرسی شد که طبق گزارشی که من گرفتم از وی (مهدی هاشمی) یک گوشی تلفن همراه به همراه سیم کارت و حدود ۳۰ قطعه سکه، اعم از ربع ، نیم و یا سکه های گرمی کشف شده بود که نمی توان گفت که سکه ها غیر مجاز است.

به گزارش تیترآزاد، به نقل از شبکه خبر، محسنی اژه ای در هشتاد و چهارمین نشست خبری افزود: در هفته گذشته از بندهای7 و 8 زندان اوین بازرسی شد که یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و 30 قطعه سکه از مهدی هاشمی کشف شد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: گفته می شود که اخیرا در بازرسی از زندان اوین به ویژه بند 7 که مهدی هاشمی در آن به سر می برد در بازرسی ها مشخص شد تعدادی وسایل غیر مجاز کشف شده است، آیا این خبر را تائید می کنید یا خیر و اگر تایید می کنید این وسایل چگونه وارد زندان شده است؟
محسنی اژه ای در پاسخ گفت: طبق ضوابط خود زندان هر چند وقت یک‌بار از برخی از بندها به صورت سرزده و یا با تمهیدات قبلی بازرسی و گاه و بی‌گاه نیز متاسفانه وسایل غیر مجازی در این بازرسی ها کشف و ضبط می‌شود و گاهی وقت ها نیز به علت این بازرسی ها نیز سر و صدا می کنند که چرا این بازرسی را انجام می دهید.
وی ادامه داد: این در حالیست که آنجا زندان است و خدایی نکرده ممکن است در آنجا اتفاقی بیفتد و یا وسایل غیر مجازی به آنجا برده شود، که با خود آن وسایل دوباره مرتکب جرم شوند و برای خود و دیگران زحمت ایجاد کنند .
سخنگوی قوه قضائیه افزود: بنابراین هفته گذشته بندهای 7 و 8 زندان اوین بازرسی شد که طبق گزارشی که من گرفتم از وی (مهدی هاشمی) یک گوشی تلفن همراه به همراه سیم کارت و حدود 30 قطعه سکه، اعم از ربع ، نیم و یا سکه های گرمی کشف شده بود که نمی توان گفت که سکه ها غیر مجاز است.
وی ادامه داد: البته نمی دانم که این سکه ها قبلا با خودش بود یا بعدا به زندان برده است اما داشتن تلفن همراه حتما غیر مجاز بوده است.
محسنی اژه ای گفت: از برخی زندانیان دیگر نیز مواردی از جمله گوشی تلفن همراه و موارد دیگر کشف شده است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: چهار نفر از کسانی که در فضای مجازی اقدامات مجرمانه می کردند به 18 ماه تا 12 سال حبس محکوم شدند.
این چهار نفر که در فضای مجازی با اسم مستعار و با آدرس های غلط اقدامات مجرمانه ای داشتند و به اشاعه فساد، فحشا و توهین به مقدسات می پرداختند چندی پیش شناسایی و به 18 ماه تا 12 سال حبس محکوم شدند.وی همچنین به دستگیری همه عوامل قتل وکیل شیرازی اشاره کرد و گفت: این وکیل در 12 شهریور سال گذشته به ضرب گلوله در شیراز کشته شده بود که اخیرا ضارب، تهیه کننده اسلحه و شخص دیگری که در این موضوع همکاری داشت دستگیر شدند.
سخنگوی قوه قضائیه همچنین از نهایی شدن حکم دو متهمی که به اتهام جاسوسی برای امریکا و اسرائیل در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده بودند خبر داد و افزود: این دو متهم هر کدام به 10 سال حبس محکوم شدند.
وی گفت: یکی از مجرمان فتنه 88 هم که غیابی محکوم شده بود چند روز پیش در داخل کشور شناسایی و بازداشت شد.
محسنی اژه ای افزود: یک وکیل هم چندی پیش به بهانه مطالعه پرونده موکلش به دادسرا مراجعه کرده بود و مخفیانه برگه ای را خارج و پس از دستکاری آن، دوباره آن برگه را پرونده کرده بود این فرد هم هم اکنون بازداشت شده است.
دستگیری معاون حفاظت اطلاعات قوه قضائیه کذب محض است
سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ شایعه مطرح شده در برخی سایت های ضد انقلاب مبنی بر دستگیری شخصی به نام احمدی به عنوان معاون حفاظت اطلاعات قوه قضائیه کذب محض است.
محسنی اژه ای افزود: در یکی از استان‌های غربی کشور فردی خود را به عنوان مسئول حفاظت اطلاعات قوه قضائیه منتسب و از یک زندانی و خانواده وی اخاذی کرده بود دستگیر شد و این فرد هیچ ارتباطی به حفاظت قوه قضائیه نداشت و نامش هم احمدی نبود.
وی همچنین درباره پرونده متهمان سیگار مارلبرو گفت: کیفرخواست این پرونده به دادگاه عمومی 1065 تهران ارجاع شده است و وکلا باید پرونده را مطالعه کنند و زمان برگزاری جلسات دادگاه اعلام می شود.
سخنگوی قوه قضائیه همچنین در خبری دیگر از دستگیری ماموری متخلف در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: این فرد، مسئول وصول مطالبات آب و فاضلاب بود که مبالغ گزافی از مشتری‌ها می گرفت که وی هم بازداشت شده است.
ساخت و سازها در منطقه حیران از سال 82 آغاز شده است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: ساخت و سازها در منطقه حیران از سال 82 آغاز شده و حرف ما به مسئولان این است که شما در این 12 سال کجا بودید؟ چه اقدامی کردید؟ چه گزارشی دادید؟ و چه پیشگیری هایی کردید؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری به بحث ساخت و سازها در منطقه حیران اشاره کرد و افزود: این منطقه محل مناسبی برای گردشگری است و حیف است این فضای خوب با ساخت و سازها به نفع افرادی خاص از بین برود.
وی گفت: این منطقه بیش از دو هزار هکتار است که بیش از هزار هکتار آن به منابع طبیعی مربوط می شود و مسائلی که رخ داده در مستثنیات بوده است.
محسنی اژه ای افزود: البته در زمین های مستثنیات هم حق هر نوع کاربری وجود ندارد .
سخنگوی قوه قضائیه افزود:‌ آغاز ساخت و سازها در این منطقه از سال 82 بوده و سوال ما به مسئولان این است که در این 12 سال کجا بودید ؟
وی گفت: قریب به اتفاق این ساخت و سازها با مجوز بوده است و اینکه مجوزهای داده شده قانونی بوده یا نه ؟ بحث دیگری است.
وی گفت:‌ درباره حیران ادعا می شود مجوزدهندگان چنین حقی نداشته اند؛ آیا با این افراد برخورد شده است و آیا حداقل با این افراد به عنوان تخلف اداری برخورد کرده اند؟
سخنگوی قوه قضائیه افزود:‌ فردی که مجوز صادر کرده است و ما ادعا می کنیم که نباید مجوز صادر می کرده الان کجاست؟ آیا جای دیگر مشغول به کار شده و یا برکنار شده است؟
محسنی اژه ای گفت: برخورد قضایی باید آخرین مرحله باشد .
وی گفت: در منطقه حیران مجوزهایی در داخل وخارج طرح هادی و همچنین مجوزهایی با مقررات و بدون رعایت مقررات داده شده است.
سخنگوی قوه قضائیه افزود:‌ مثلا در بخشی از این منطقه که ساخت و ساز صورت گرفته، دهیار از وزارت جهاد کشاورزی درخواست و سوال کرده است و به او گفته اند این جا می تواند ساخت و ساز باشد .
وی گفت: مواردی دیگر از این ساخت و سازها در منطقه داخل طرح هادی بوده است که نمایندگان بنیاد مسکن ، استانداری ، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی مجوز داده اند و در پاره ای موارد هم که اعلام می شود مجوزهای غیرقانونی بوده است شاهد صدور مجوز بوده ایم .
اژه ای گفت: در برخی از این ساخت و سازها 15 نماینده دستگاهها ، مجوز را امضا کرده اند.
وی گفت: در منطقه حیران غیراز تعداد معدودی بقیه ساخت و سازها مجوز داشته که البته این جوازها قابل خدشه است.
از صدور حکم جیسون رضائیان اطلاع ندارم
سخنگوی قوه قضائیه گفت: از صدور حکم جیسون رضائیان خبرنگار متهم به جاسوسی برای واشنگتن پست اطلاع ندارم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید وکیل جیسون رضائیان در مصاحبه ای اعلام کرده است که حکم موکلش صادر شده آیا از محتویات حکم اطلاعی دارید یا خیر؟ افزود: از صدور حکم این متهم اطلاعی ندارم اما همان طور که پیش از این گفتم آخرین دفاعیات از متهم و وکیل مدافع وی اخذ شده و پرونده در مرحله صدور حکم است.
سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اخیراً گفته است که از منزل یکی از اعضای سابق اداره کل محیط زیست استان تهران 50 پرونده قضایی درباره زمین خواری به دست آورده اند، آیا سرقت پرونده های قضایی در دستگاه قضایی وجود دارد؟ و وجود این پرونده ها واقعاً صحت داشته و درباره زمین خواری بوده یا خیر و در صورت وجود این پرونده ها آیا نشان دهنده این نیست که دولت سابق موضوع زمین خواری را پنهان می کرده است؟
محسنی اژه ای در پاسخ گفت: من مطالب خانم ابتکار را نخوانده ام اما تیترش را دیده ام اما احتمال می دهم که این مسئله به همان قضیه ای که چند ماه پیش در اینجا مطرح شد برمی گردد.
وی ادامه داد: برخی از احکام صادر و برای اجرا داده شده بود که اجرای این احکام را در پاره ای از موارد صورت جلسه کرده و گفته بودند که اجرا کردیم در حالی که بعداً کاشف به عمل آمد که اینها اصلاً حکم را اجرا نکرده اند و احتمال می دهم این موضوعی که خانم ابتکار مطرح کرده اند همان موضوع قبلی باشد و پرونده های قضایی نیست.
محسنی اژه ای گفت: این موضوع درباره پرونده هایی بود که حکم صادر و برای اجرا ارسال شده بود و آنها صورت جلسه کرده بودند که این حکم اجرا شده است و من احتمال می دهم که آن باشد اما چون مطلبش را نخوانده ام و در این خصوص صحبت نکرده ام اگر غیر از این باشد در جریان نیستم.
سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه ممکن است که پرونده های قضایی به سرقت برود گفت: این احتمال وجود دارد یعنی ممکن است که چنین چیزی اتفاق بیفتد اما این موضوع عمدتاً یک پرونده نیست بلکه ممکن است اوراقی از یک پرونده باشد که گاهی وقت ها ممکن است یک پرونده ای که از دادسرا به دادسرای دیگری می رود یا احیاناً از کلانتری به دادسرا می آید یا از دادسرا به اداره آگاهی می رود، ممکن است پرونده ای برای مطالعه در اختیار کسی قرار گیرد که در این میان ورق یا اوراقی به اشکال مختلف به سرقت برود.
وی افزود: اما اینکه یک پرونده قضایی به طور کامل باشد این‌گونه نیست البته من نمی گویم که غیر ممکن است امکان آن وجود دارد اما اگر یک پرونده قضایی به طور کامل به سرقت برود من اکنون در این خصوص حضور ذهن ندارم اما اینکه اوراقی از پرونده بعضاً گم یا کم و زیاد شود چنین چیزی وجود داشته و افراد متخلفی هم در قوه قضائیه و هم در غیر دستگاه قضایی بوده اند که با آنها برخورد شده است.
انتهای پیام/