Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

اقتصاد دان و استاد دانشگاه گفت: در هفت ماه گذشته شاهد بودیم با شیطنت نظام سلطه و غافلین داخلی رسانه ها در رساندن اخبار ناامیدی به جامعه از هم سبقت گرفتند و به جای اینکه به تنویر افکار عمومی بپردازند موجب تشویش افکار عمومی شدند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، محمد خوش چهره در جمع اصحاب رسانه استان گلستان در گرگان اظهار کرد:وضعیت اقتصادی جدای از شرایط ملی در حالت قابل تامل و بحث انگیزی وجود دارد.

اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: رسانه ها می توانند در تشدید و تلطیف فضای جامعه تاثیر گذار باشند و کسی که اهل فن است می داند چطور باید بگوید و بنویسد.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته فضای رسانه ای ما در شرایط بسیار غبار آلودی قرار داشت به طوری که با شیطنت نظام سلطه زمینه انفجار اطلاعات از رسانه های معاد و غافلین داخلی در جامعه پمپاژ می شد و اطلاعات نادرستی را به جامعه تزریق کردند و مردم احساس کردند تمام نظام را فساد فرا گرفته و در حال فروپاشی است اما به تدریج غبارها کنار رفت و مردم متوجه شدند شرایط به آن شدتی که رسانه ها اعلام می کردند نبوده است.

سبقت رسانه ها در انتشار اخبار ناامیدکننده در ماه های گذشته

وی تصریح کرد: با شیطنت رسانهای خارجی دیدیم که در دوره ای رسانه ها به جای اینکه به تنویر افکار عمومی بپردازند موجب تشویش افکار عمومی شدند و در رساندن اخبار ناامیدی به جامعه از هم سبقت گرفتند.

خوش چهره توضیح داد: گاهی اوقات برخی مسائل دلیل اصلی وجود مشکلات معرفی می شوند که اگر از نظر علمی و منطقی به آن پرداخته شود می بینیم که این عامل در رده های چهارم یا پنجم تاثیرگذاری بر آن مشکل قرار دارد.

رسانه می تواند عامل دست چندم را عامل اصلی مشکلات نشان دهد

این استاد دانشگاه گفت: به عنوان مثال در مورد بیکاری شاید برخی وجود بازنشستگان را عامل آن مطرح کنند در حالی که اگر ریشه ای به آن پرداخته شود می بینیم تاثیر گذاری آن نسبت به عوامل دیگر بسیار پایینتر است، اما فضای رسانه ای می تواند آن را به عنوان عامل مهم و اصلی نشان دهد که می توان این روند را در مسائل دیگر جامعه هم تعمیم داد.

مجلسی که در راس امور نباشد اشتباهات دولت را تکرار می کند

وی بیان کرد: مجلس باید در راس امور باشد در غیر این صورت همین اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم رخ می دهد و مجلس هم همان اشتباهات دولت را تکرار می کند .

نماینده اسبق مجلس گفت: مشکلاتی که در جامعه وجود دارد هم به دولت و هم به مجلس مربوط است و مجلس باید به دولت در باره سیاستهای اشتباهش هشدار دهد تا از وقوع آن جلوگیری کند نه آنکه بخواهد برای اعتراض به عملکرد وزیری را استضیاح و برکنار کند بدون آنکه آن وزیر نسبت به کم کاریهایش پاسخگو باشد و بعد هم در پستهای دیگر به کار گیری شود.

بیرون آمدن شمر و هیتلر از رای های کیلویی و لیستی!

خوش چهره بین کرد: وقتی به نمایندگانی لیستی و کیلویی رای دهیم نتیجه آن می شود که اگر شمر و هیتلر هم در آن لیست باشند رای می آورند و شرایط طوری می شود که نباید بشود.

وی افزود: تصمیم ها و تئوریهای غلط گاهی به خاطر مشاوره های اشتباهی است که به دولت مردان می دهند چنانچه در مسئله افزایش نرخ ارز دیدیم که روحانی اعلام کرد که به ما گفتند نرخ ارز را بالا ببرید تا صادرات افزایش یابد و این تاسف بار است که جریان های غلط به رییس جمهور مشاوره دادند.

دلیل اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی در کشور

این اقتصاددان کشور تصریح کرد: برخی از کسانی که امروز مسئولیت اجرای اقتصاد مقاومتی را در کشور دارند یا درک صحیحی از مفهوم اقتصاد مقاومتی ندارند و یا اینکه این علم و باور رانسبت به اقتصاد درون زا که می تواند باعث حل مشکل شود را ندارند که این دسته از افراد شبه منافق هستند.

وی ادامه داد: دسته سوم نیز اگر چه انسانها خوبی هستند اما غیرت و مسئولیت پذیری برای انجام آن کار را ندارند و در واقع برای انجام آن ساخته نشده اند.

اقتصاد مقاومتی یعنی کاهش وابستگی تهدیدزا

خوش چهره گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد نظر رهبری بود یعنی کاهش وابستگی های تهدید زا، و باید اقتصاد خود را طوری بسازیم که نظام سلطه نتواند در مسائل مهم و استراتژیک ما را تهدید کند.

رکورد شکنی دولت ها نسبت به یکدیگر!

وی افزود: وابسته کردن اقتصاد کشور به نفت در تضاد با اقتصاد مقاومتی است و متاسفانه این روند در دولتهایی که با اسمها و شعارهای مختلف بر سر کار آمدند روز به روز بیشتر شد و دولتها در این زمینه از هم سبقت گرفتند و هر دولتی رکورد دولت قبلی را شکست.

انتهای پیام/