Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

به نظر می رسد در این قضیه تحمل استانداری گلستان به آستانه خود رسیده چون دیده شده که این کانال در انتقادات خود حد و مرزی ندارد و همه راهکارها نیز در این زمینه بی نتیجه مانده است و شاید برخورد قانونی آخرین راه باشد .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ بحث شکایت استانداری گلستان از ادمین کانال گرگان فردا در شبکه های مجازی استان داغ شده است ، اما واقعیت موضوع چیست ؟

بیانیه روابط عمومی استانداری گلستان درخصوص نشر تصویر ابلاغیه مرجع قضائی به ادمین کانال پیام رسان خارجی تلگرام موسوم به گرگان فردا؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان متن این بیانیه بدین شرح است:

«باعنایت به ابلاغ مصوبه قرارگاه امنیتی استان توسط دبیر قرارگاه مذکور به امور حقوقی استانداری مبنی لزوم پیگیری و برخورد قانونی با ادمین کانال‌ غیرقانونی گرگان فردا، براساس مصادیق مجرمانه صورت پذیرفته از قبیل نشر اکاذیب، توهین و افتراء و تشویش اذهان عمومی در کانال تلگرامی مزبور نسبت به مسئولین استانی و نیز خدشه در انسجام عمومی به‌واسطه انتشار مطالب خلاف واقع در فضای مجازی، موضوع به‌عنوان مأموریت محوله وفق مصوبه فوق‌الاشاره توسط استانداری گلستان از طریق مراجع قضائی در دستور کار قرار گرفت.

در آخر ضمن تشکر از کلیه عزیزانی که مبادرت به نقد سازنده می‌نمایند، بدینوسیله اعلام می‌گردد، استانداری گلستان با روی گشاده آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات سازنده بوده و از هرگونه نقد منصفانه استقبال می‌نماید.»

کانال گرگان فردا را به نام احمد رایجی می شناسند ، فردی که جزو روزنامه نگاران تندرو اصلاح طلب بوده و از سوابق گذشته اش نیز اخبار مستندی در دست نیست ، با این حال او سعی کرده در دولت روحانی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به اظهار نظرهای سیاسی اجتماعی اش بپردازد و گاه در نقش حامی و گاه منتقد دولت نقش آفرینی کند .

حمایت او از نورقلی پور در انتخابات سال 94 در حوزه انتخابیه غرب گلستان او را در بین ترکمن صحرا معرفی کرد هر چند در ادامه آنقدر به نورقلی پور حمله کرد که برادر این نماینده در پیاده رو یکی از خیابانهای گرگان با او درگیر شد . عقد قرارداد 100 میلیونی با یکی از ادارات واقع در سایت اداری نیز سال گذشته او را به سرتیتر اخبار استان بدل کرده بود .

طی چند ماه اخیر بارها با قلمش استانداری گلستان را نوازش داده به طوریکه به نظر می رسد تمرکز استاندار و تیمش به همراه مدیران کل برای انجام برنامه های مختلف در سطح استان بهم خورده باشد .

به هر حال باید پذیرفت که امروزه نقد می تواند منشا خیر ، برکت و درستی کارها شود اما برخی نقدها میل به غرض ورزی و کینه توزی دارد و فی المثل اینکه هر روز استاندار را با یکی از مدیران استانی نسبت فامیلی دهند و یا هر روز او را برای سمتهای ملی نامزد کنند ، در چنین شرایطی افکار عمومی هم این موضوعات را قبول کرده و میل همراهی با استانداری را از دست می دهد ، سایر مدیران را بی انگیزه می کند و باعث دلسردی در جامعه می شود .

به نظر می رسد در این قضیه تحمل استانداری گلستان به آستانه خود رسیده چون دیده شده که این کانال در انتقادات خود حد و مرزی ندارد و همه راهکارها نیز در این زمینه بی نتیجه مانده است و شاید برخورد قانونی آخرین راه باشد .

در این وانفسا چند تن از دوستان مجازی این ادمین به کمک وی آمده اند تا با شلوغ کردن فضا و اردوکشی مجازی سعی کرده اند، استاندار متقاعد به پس گرفتن شکایتش شود. برخی از این افراد توقع داشتند که رسانه های اصولگرا و انقلابی هم از این ادمین حمایت کنند ، اما بواقع چرا باید چنین اتفاقی بیفتد ؟

تجربه های سالیان گذشته نشان داده هر وقت رسانه های اصولگرا به دادگاه احضار شده اند، هیچیک از فعالین رسانه ای اصلاح طلب در حمایت از آن رسانه یا خبرنگار حتی یک خط هم در حمایتش ننوشته اند، این جریان نه تنها پشت این رسانه نماند بلکه در نشست های خبری با مسئولین قضایی و انتظامی درخواست برخورد شدید و اشد مجازات را می کردند.

در ماههای گذشته که سه مسئول و چهره مطرح استانی از این سایت مطرح استان و کشور شکایت کردند آنها نه تنها یک خط حمایت نکردند بلکه در نقش روابط عمومی شاکیان ظاهر شده و این پایگاه خبری را کذاب می خواندند. حال براساس کدام اصل انتظار همکاری دارید؟ چرا این فرد از دوستان صمیمی و هم حزبی هایش در شورای راهبردی استانداری گلستان نظیر عبدالسلام مهیمنی ، محمدرضا بابایان ، علی نصیبی ، قرانی ، ... بهره نمی گیرد تا واسطه شوند بلکه استاندار از شکایتش منصرف شود.

نکته دیگر اینکه، جناب دکتر هاشمیان رئیس کل دادگستری و حجت الاسلام سید حسینی دادستان محترم استان باید قانون را فصل الخطاب برای همه بدانند، اگر قرار است رسانه ای مثل گلستان ما در پیشگاه قانون بابت مطالبی که در دفاع از حق الناس و حق الله می نویسد، پاسخگو باشد بقیه هم هم باید در برابر محکمه خاضع باشند نه اینکه فرافکنی بکنند.

چه اینکه به طریق اولی گلستان ما هم شناسنامه دار است و هم مجوز دارد و هم همه چیزش معلوم است اما این کانال تلگرامی که هیچ مجوزی ندارد ، پس چرا باید این همه حمایت شود ، خاصه اینکه جای تعجب دارد که لمپن نویسی در گلستان این همه طرفدار دارد و شاید باید از همین رویکرد فهمید که دلیل عقب ماندگی استان چیست ؟

به هر حال در برخورد قضایی با رسانه ها سیاه و سفید نداریم ، ما به هیچ وجه قائل به برخورد با رسانه ها نیستیم و معتقدیم باید فضای باز برای رسانه جهت نقد و پیشنهاد فراهم باشد اما نباید سیاسی کاری شود و یک رسانه هروز دادگاه باشد و یک فرد تلگرامی به دلیل همسویی با دولت و حمایت چند فعال تلگرامی در حصار آهنین قرار بگیرد .

انتهای پیام /