Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

بامداد امروز براثر درگیری محیط‌بانان پارک ملی گلستان با شکارچیان غیرمجاز یک محیط‌بان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از نیلکوه، حوالی ساعت چهار بامداد امروز سه نفر از محیط‌بانان پارک ملی گلستان با شکارچیان غیرمجاز در منطقه «سولگرد» این پارک درگیر شده که در این درگیری یک محیط‌بان به شهادت رسید و دو محیط‌بان دیگر زخمی شدند.

بر اساس اظهارات منابع مطلع، محیط‌بان کشته‌شده از نیروهای رسمی سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و دو نفر دیگر از محیط‌بانان داوطلب هستند.

روابط عمومی اداره کل محیط‌زیست گلستان ضمن تائید خبر به شهادت رسیدن یک محیط‌بان و زخمی شدن یک محیط‌بان دیگر گفت: در حال حاضر مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان به محل اعزام‌شده و در حال بررسی جزئیات این حادثه است و به‌محض اطلاع از جزئیات این خبر، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفته می‌شود نام این محیط‌بان کشته‌شده «تاج محمد باشقره» است.

فرار شکارچی غیرمجاز در پارک ملی گلستان

قبل از ظهر دیروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه نیز محیط‌بانان پاسگاه میرزابایلو پارک ملی گلستان در حین گشت و کنترل در منطقه ممنوعه «کال جعفر» و « شیرین چشمه » با یک نفر شکارچی که برای شکار حیات‌وحش کمین کرده بود مواجه شده بودند.

محیط‌بانان زحمت‌کش سریعاً جهت دستگیری شکارچی متخلف اقدام کردند.

پس از عدم توجه فرد متخلف به‌فرمان ایست، مأمورین برای متوقف نمودن وی چند تیر هوایی شلیک می‌کنند که متأسفانه شکارچی با استفاده از توپوگرافی منطقه متواری می‌شود.

خوشبختانه محیط‌بانان همیشه هوشیار واحد میرزابایلو با تلاش و حضور به‌موقع خود فرصت تیراندازی و شکار را از شخص متخلف گرفتند و موفق به کشف و ضبط تجهیزات انفرادی متخلف شدند.

پارک ملی گلستان در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در زمره ۵۰ ذخیره‌گاه بیوسفزی جهان در لیست یونسکو ثبت‌شده است.

انتهاي پيام/