Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان طی نامه ای خطاب به استاندار خواستار تعیین تکلیف وضعیت ثبت خانه مطبوعات و عذرخواهی مدیرکل از خانه مطبوعات بابت انتشار نامه اخیر شد .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان طی نامه ای خطاب به استاندار گلستان نوشت:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سید مناف هاشمی
استاندار محترم استان گلستان
سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید خانه مطبوعات استان گلستان ۳۰ بهمن ماه ۹۶ طی انتخابات قانونی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به صورت الکترونیک و با مشارکت ۷۰ درصدی و بی سابقه اعضای خانه مطبوعات جهت تحولی جدید بعد از سالها تجربه های ناموفق برگزار شد .

شورجوانی همراه با بکارگیری تجربه باعث شد تا نویدهایی جدی در بخش مطبوعات استان دیده شود ، رویدادهایی چون رتبه بندی خبرنگاران ، قانونمند شدن توزیع عادلانه آگهی ها ، برگزاری مراسم روز خبرنگار ، برپایی نمایشگاه مطبوعات استان ، پیگیری و هماهنگی با مرکز مطالعات و برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ؛ برگزاری جلسات با مدیران مسوول رسانه های مکتوب و مدیران خبرگزاری ها ، معرفی اعضا برای دریافت وام از بانک ها و موسسات مالی برگزاری دوره آموزشی فن بیان در گرگان و گنبد کاووس برگزاری دوره تربیت شهروند خبرنگار ، پیگیری بیمه تعدادی از خبرنگاران ، ارائه تسهیلات رفاهی نظیر بلیط استخر و بن کت و شلوار و ... ، هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی جهت ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی ، همه و همه طی این مدت کوتاه انجام شده است.

اما روز۱۴ مهرماه امسال خانم کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان طی نامه ای به مدیرخانه مطبوعات که متاسفانه رونوشت آن را به تمامی دستگاههای اجرایی زده ، خواستار توقف فعالیت خانه مطبوعات تا گرفتن شماره ثبت شد.

اساسا" نیازی نبود این نامه در این مقطع که همه ادارات و دستگاهها برای کمک به جامعه بحران زده رسانه های استان همراهی و همکاری می کنند، نوشته شود و بی شک ضربه مهلکی را به اعتماد ایجاد شده ، بین رسانه ها ، خانه مطبوعات و دستگاههای اجرایی خواهد زد.

این نامه اینقدر ناشیانه و بدون اطلاع کافی زده شد که متاسفانه بیش از همه خود ارشاد را زیر سوال برد که چرا هنوز نتوانسته مقدمات را برای ثبت خانه مطبوعات را فراهم نماید، در حالیکه وجود یک خانه مطبوعات دیگر در استان باعث عدم ثبت خانه جدید و قانونی شده است .

دیر یا زود خانه مطبوعات شماره ثبت خود را می گیرد اما تاثیرات نامطلوب این نامه در روابط خانه مطبوعات و ادارات که تاکنون بر مبنای تعامل و اعتماد شکل گرفته ،تاثیرات منفی عمیق را می گذارد و اگر هر کدام از نهادهای مربوطه بخواهند تسهیلات خود به خانه را قطع کنند باعث نارضایتی زیادی در این قشر خواهد داشت و معلوم نیست که مجددا برقرار شود یا نه .

نکته دیگر اینکه خانه مطبوعات تشکل صنفی و غیر دولتی است و وظیفه ندارد در قبال فعالیت هایش نظیر دریافتهای نقدی و غیرنقدی از ادارات و دستگاهها به مدیر کل پاسخگو باشد و تنها مرجع ارائه گزارش هییت مدیره طبق اساسنامه ، مجمع عمومی است و اینکه ایشان نامه رسمی می زند و چنین درخواستی می کند مصداق دخالت در کار یک تشکل مردم نهاد و غیردولتی است.

در پایان عارضیم که احتمال قوی وجود دارد که ایشان به دلیل بی اطلاعی از اساسنامه خانه مطبوعات و ناآشنایی با حوزه رسانه ، از مشاوره های سیاسی برخی دوستان هم حزبی اش بهره جسته که سعی کرده اند در کار خانه اخلال ایجاد کنند وگرنه واضح و مشخص است که اگر خانه مطبوعات هر چه بهتر کار کند رزومه مدیر کل و نهایتا اعتبار و آبروی دولت کریمه خواهد بود.

انتظار اینست که حضرتعالی این موضوع را هر چه زودتر مدیریت و تدبیر کنید تا موضوع ثبت خانه مطبوعات به پایان برسد تا از عمیق شدن شکاف بین رسانه ها و مدیریت ارشاد جلوگیری شود .

والسلام

هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان

انتهای پیام /