Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نگارنده با جابجایی مدیر کل و با انتصاب بانوان توانمند حرفی ندارد اما آیا بهتر نیست از بانوان با توجه به نقش زنانه بودن شان در نهادها و دستگاههایی چون بهزیستی ، استاندارد ، هواشناسی و ... استفاده شود .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ در خبرهای غیرموثق فضای مجازی آمده که از طرف استانداری گلستان بزودی یک خانم جایگزین حجت الاسلام فضیلت به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان منصوب می شود .

این موضوع به خودی خود و در ظاهر امری عادی جلوه می کند اما زمانی که شما یه ذینفع در حوزه ارشاد باشید ، یک دورنمای نامیمون و آینده تاریک را در عرصه خطیر فرهنگ و ارشاد می بینید ، عرصه ای که گستردگی و اهمیت آن صدچندان است و نمی دانیم چرا در اولویت های دولتمردان ما در رده های دسته چندم قرار دارد و برای انتصابات این بخش ارزش زیادی قائل نیستند .

موسیقی و کنسرت ها ، تئاتر و نمایش ، سینما ، رسانه ها ، تالار فخرالدین اسعد گرگانی ، شورای فرهنگ عمومی و دهها مقوله مرتبط با حوزه فرهنگ و ارشاد وجود دارد که هر کدام حواشی و لایه های متعددی دارند که در زمان حساس کنونی بعید است یک خانمی که قبلا نیز در سیستم فرهنگ و ارشاد کار نکرده ، بتواند از عهده آن بر آید .

در همین بخش رسانه ها و مطبوعات هزاران کار نکرده و دنیایی از عقب ماندگی و حواشی وجود دارد و یا بحث مدیریت تالار فخرالدین اسعد گرگانی به تنهایی یک مدیر کل نیاز دارد ، چه برسد به اینکه سایر حوزه های مرتبط با فرهنگ و ارشاد نیز به این مقولات اضافه شوند .

نکته قابل نقد در فرآیند انتصاب یک خانم به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اینست که استاندار گلستان صرفا با توجه به اینکه برای انتصاب بانوان تحت فشار است ، دارد عرصه فرهنگ را با دولت و یک جناح سیاسی خاص تهاتر می کند که این موضوع دردراز مدت تیشه به ریشه فرهنگ خواهد زد .

کسی با اصل تغییر و جابجایی مخالف نیست و نگارنده نیز بر انتصاب بانوان توانمند حرفی ندارد اما آیا بهتر نیست از بانوان با توجه به نقش زنانه بودن شان در نهادها و دستگاههایی چون بهزیستی ، استاندارد ، هواشناسی و ... استفاده شود و عرصه خطیر فرهنگ و ارشاد که همواره محل چالش گروههای سیاسی اجتماعی عمده درون نظام و مد نظر مقام معظم رهبری می باشد را به عنصری میدانی ، متخصص و از جنس همین عرصه واگذار کرد .

جواد عموزاد خلیلی – نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان

انتهای پیام /