Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو و اجرایی شدن لغو آنها را به زمان اعلام آژانس مبنی بر ایفای تعهدات ایران موکول کرد.

 به گزارش تیتر آزاد، به نقل از راه دانا ؛ اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز درباره برجام بیانیه ای منتشر کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در هجدهم اکتبر ۲۰۱۵ به مدیرکل اژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که از روز اجرای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران پروتکل الحاقی را بصورت موقت و تا زمانی که توسط مجلس ایران تصویب شود، اجرا خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ایران به صورت کامل کد اصلاحی ۳.۱ ترتیبات فرعی قرارداد پادمان را از روز اجرای برجام به اجرا در خواهد آورد.

طبق توافق هسته ای که ۲۳ تیر در وین، میان ایران و گروه ۱+۵ صورت گرفت، روز اعلام اجرایی شدن فرایند برجام، ۹۰ روز پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت سازمان ملل متحد تعیین شده بود، و امروز، آن روز است.

**************

همچنین کاخ سفید بیانیه‌ای درباره «روز پذیرش» برجام منتشر کرد.
در حالی که امروز یکشنبه در راستای مرحله دوم اجرای برجام، باراک اوباما در فرمانی به وزرای خارجه، خزانه‌داری، تجارت و فدرال ریزرو بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای آمادگی جهت اجرای تعهدات واشنگتن در قبال برداشتن تحریم‌های ایران را صادر کرد(جزئیات بیشتر).
در بیانیه کاخ سفید درباره «روز پذیرش» برجام که ساعتی پس از انتشار خبر فرمان اوباما صادر شد، آمده است: «امروز روز مهمی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و تضمین ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای این کشور است».
در ادامه این بیانیه هم تاکید شد: «در روز پذیرش برجام همه طرفین ترتیبات لازم و آمادگیها برای اجرای تعهدات خود را اتخاذ خواهند کرد».
کاخ سفید درباره تعهدات ایران هم اینطور اعلام کرده است: «ایران امروز گام های لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساخت های مربوطه، کاهش ذخایر اوارنیوم از 12000 کیلوگرم به 300 کیلوگرم، از بین بردن هسته راکتور اراک و پر کردن آن با سیمان را آغاز می‌کند».
انتهای پیام/