Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو شورای روستای نراب گفت: چطور می شود فردی که شرایط لازم را برای دهیاری دارد و با ۳ امضاء به بخشداری معرفی شده است، رد می شود، اما فردی دیگر که شرایط را ندارد و آن هم با ۳ امضاء معرفی شده، مورد تایید قرار می گیرد!؟


به گزارش تیتر آزاد، رضا سعیدی عضوی شورای روستای نراب از توابع بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اجرای گزینشی قانون در بخشداری بخش چشمه ساران اظهار کرد: ۱۱ جلسه بود که دو نفر از اعضای شورا در جلسات شرکت می کردند اما هیچ صورتجلسه ها را امضا نمی کردند. بر اساس قانون اگر یکی از اعضای شورا ۶ جلسه مداوم و یا ۱۲ جلسه در جلسات شورا شرکت نکند از عضویت شورا عزل می شود، اما بخشدار محترم نسبت به ۱۱ جلسه مداوم عدم شرکت آن دو عزیز در امضاء صورتجلسات که خود نوعی عدم شرکت در جلسات است، واکنشی نشان نداد.

سعیدی ادامه داد: چند وقت پیش در حضور شورای بخش در خصوص دهیار تصمیم گیری کردیم و آقای محسن سعیدی را با مدرک لیسانس علوم قرآنی به عنوان دهیار انتخاب کردیم. طبق روال همیشگی آن دو نفر صورتجلسه را امضا نکردند و این مصوبه با ۳ امضاء به بخشداری ارسال شد. بخشدار بخش چشمه ساران، به علت اینکه این درخواست با سه امضاء موافق ارسال شده است، و تصویب یک موضوع نیاز به ۴ امضاء دارد، تا زمان مراجعه عضو چهارم و امضاء موافق یا مخالف ، انتخاب دهیار را معلق نگه داشت.

وی افزود: تلاش زیادی برای قانع کردن آن دو نفر کردیم، اما هیچ یک از آن دو نفر برای امضاء زیر برگه مصوبه به بخشداری نرفت.

عضو شورای روستای نراب گفت: بعد از مدتی، متوجه شدیم که بدون اطلاع و حضور بنده و یکی دیگر از اعضای شورای نراب، جلسه ای با حضور عضو سوم امضاء کننده و آن دو عضوی که در جلسات مشارکت نمی کردند، برگزار شده است و آقای محمد سعیدی را به عنوان دهیار به بخشداری معرفی کرده اند .(محمد سعیدی با عضو سوم و یکی از اعضای شورا نسبت فامیلی دارد) بخشداری در ابتدا درخواست آنها را رد و بعد از حدود یک ماه و نیم محمد سعیدی را به عنوان سرپرست معرفی کرد!

سعیدی خاطرنشان کرد: طبق قانون دهیار روستای درجه ۴ باید مدرک فوق دیپلم به بالا داشته باشد و یا اگر دیپلم دارد دو سال سابقه اجرایی داشته باشد اما وی این شرایط را ندارد و ما نسبت به این موضوع اعتراض کردیم. اما متاسفانه واکنش مناسبی ندیدم.


( اصلاح آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار مصوب ۱۱/۰۱/۱۳۸۷ 

ماده ۴۹، شرایط اختصاصی

دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم با گرایش‌های مشخص شده توسط وزارت کشوربرای دهیاری‌های درجه سه و چهار.

تبصره ـ در صورت عدم وجود فرد با تحصیلات فوق‌دیپلم در این‌گونه دهیاری‌ها، شورای اسلامی روستا می‌تواند با موافقت بخشدار مربوط، فردی را با تحصیلات دیپلم متوسطه با داشتن حداقل دو سال سابقه کار اجرایی در دستگاههای اجرایی برای تصدی سمت دهیارانتخاب نماید.)

وی تصریح کرد: اگر بخشداری به اجرای گزینشی قوانین ادامه دهد، بنده و عضو دیگر شورا از سمت خود استعفا خواهیم داد. زیرا نمی توانیم در شرایط بی قانونی کار کنیم. چطور می شود فردی که شرایط لازم را برای دهیاری دارد و با ۳ امضاء به بخشداری معرفی شده است، رد می شود، اما فردی دیگر که شرایط را ندارد و آن هم با ۳ امضاء معرفی شده، مورد تایید قرار می گیرد!؟

3

1

2

 

4

5

e

e1

انتهای پیام/