Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام جمعه آزادشهر گفت: نباید بگذاریم مکتب نورانی امام حسین(ع) تحریف شود و بدعت ها وارد عزاداری ها شود.

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام حسینیان در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن عرض تسلیت وتعزیت به مناسبت محرم الحرام اظهار داشت : به طور کلی کسانی میخواهند در محرم کارکنند، صحبت کنند ، بنگارن یا تبلیغ کنند باید در پنج محور بحث کنند.
وی افزود : یکی از آن پنج محور ، عوامل قیام اباعبدالله است ، یعنی چه چیزی باعث شد که اما حسین(ع)قیام کند؟ که جواب آن فساد ، ظلم سلطان جور است. محور دوم، درسهای نهضت کربلاست، مثل درس امر به معروف نهی از منکر، ترویج نماز، مال حلال، عزت، شرافت، چگونه زیستن، چگونه مردن است.

حسینیان با تاکید بر این که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) برپایی و اقامه نماز بود، خاطرنشان کرد: باید در ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداران را به شرکت و حضور پرشکوه در نمازهای جماعت دعوت کنیم.

وی افزود: : سومین محوری که باید مورد بحث باشد، پیامد نهضت کربلاست، یعنی چه نتایجی داشت و چه آثاری داشت ، مثل قیام های آزادی بخش، قیام توابین، قیام مختاربن ابی عبید ثقفی و اینها پیامدهای کربلاست و محور چهارم عبرت های کربلاست، یعنی چه کنیم که تاریخ تکرار نشود و چکار کنیم که آن حادثه تلخ برای جوامع بشری پیش نیاید، ما باید سهل انگاری نکنیم و وقت شناس باشیم، ولایت و امامت را تنها نگذاریم.

امام جمعه آزادشهر اظهار داشت: محور پنجم آسیب های نهضت کربلاست که به دو دسته تقسیم میشوند که آنها آسیب های شکلی و آسیبهای محتوایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: آسیبهای محتوایی مثل اینکه سخنرانان و مداحان بی سند وبدون مدرک حرف بزنند و یا یک سخنران اگر مطلبی را بدون مدرک وسند ارئه بدهد.

حسینیان ادامه داد: آسیبهای شکلی مثل قمه زنی، طبل های بزرگ، علم های و کتل های بزرگ و آهنگهای ناهنجار و یا عکسهای کزایی است.

وی اذعان داشت: ما نباید مکتب نورانی امام حسین رابگذاریم غبار بگیرد، این مکتب نورانی و عمیق است و در تاریخ کارامد وتاثیر گذاربوده، ما نباید بگذرایم عاشورا تحریف بشود همه علما، مبلغین ، مساجد وهیئت ها عزاداران همه باید رصد کنند و نگذارنند این مکتب آسیب ببیند.

امام جمعه آزادشهراظهار داشت: انتقال پیام عاشورا به نسل های آینده از وظایف روحانیون و مداحان است و این قشر باید با تبلیغ و بیان فرهنگ عاشورا برای همیشه این حادثه بزرگ تاریخ اسلام را و این فرهنگ عظیم و با ارزش را حفظ کنند.

وی در پایان تصریح کرد: شور باید با شعور باشد و ما باید طوری مساجد، هیئات ها را مدیریت کنیم که ضمن اینکه شور، هیجان، عشق باشد و معنایش این نیست که خرافات وبدعت را وارد دین کنیم.

انتهای پیام/