Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حجت الاسلام میرفیضی مدرس حوزه علمیه قم، در جمع عزادارن حسینی در آزادشهر گفت: بانوان نقش مهمی در انتقال فرهنگ عاشورایی در جامعه دارند.

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام سید مصطفی میرفیضی روحانی اعزامی از قم در جمع عزاداران حسینی در حسینیه چهارده معصوم با اشاره به نقش زنان در اسلام و عاشور گفت:با نگاهی‌ به‌ تاریخ‌ عاشورا، مشاهده‌ می‌شود که‌ زنانی‌ که‌ در صحنه‌های‌ کربلا حضور داشتند با به‌ عهده‌ گرفتن‌ نقش‌های‌ گوناگون‌، این‌ نهضت‌ را ماندگارکردند.

وی افزود: در واقع‌ درس‌های‌ آموزنده‌ این‌ نهضت‌ که‌ بانوان‌ فداکار، آن‌ را عرضه‌ کردند، هرکدام‌ این‌ واقعیت‌ راآشکار می‌کند که‌ نیمی‌ از تاریخ‌ وقایع‌ عاشورا را زنان‌به‌ دوش‌ کشیده‌اند.

میرفیضی اذعان داشت: زنان در حادثه کربلا وظایف متعدد و بسیار مهمی بر عهده داشتند، آنها علاوه بر محافظت از کودکان، به حمایت و تشویق مردان جهت مبارزه با دشمن می‌پرداختند.

وی ادامه داد: مهمترین رسالتی که بر عهده زنان خصوصا بر عهده حضرت زینب(س) و اهل بیت امام حسین (ع)گذاشته شده بود، این بود که حوادث کربلا را برای دیگران بازگو کنند، پیام آن حضرت را به همگان برسانند و تلاش کنند که حادثه کربلا برای همیشه زنده بماند.

میرفیضی تصریح کرد:بانوان می توانند نقش مهمی در انتقال فرهنگ عاشورایی در جامعه ایفا کنند، همانطور که ابلاغ پیام کربلا به دست حضرت زینب(س)انجام شد و این بانوی بزرگ نقش مهمی در انتقال فرهنگ عاشورایی به شیعیان داشت.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: بانوان آگاه و معتقد، وظیفه دینی خویش را در قیام عاشورا، با حفظ هنجارهای اسلامی، به بهترین وجه به انجام رسانیده و نشان دادند که یک زن می تواند دربزرگترین و مهمترین حماسه انقلابی و دینی عصر خویش سهمی عظیم و افتخار آفرین داشته باشد، تا در آینده نیز زنانی مخلص و با ایمان تداوم دهنده حرکت ایشان در راه حفظ مبانی و ارزش های اسلامی باشند.

انتهای پیام/