Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

درپاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوالات خبرنگاران آزادشهر مطرح شد؛ تعهد ما فعالیت یک اپراتور در هر روستا می‌باشد.

به گزارش تیتر آزاد ، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوالات خبرنگاران آزادشهری پاسخ داد.

در این پرسش و پاسخ خبرنگاری از غیر فعال بودن اپراتور همراه اول در روستای کاشیدار گلایه داشت که زارع پور در پاسخ گفت: تعهد ما یک فعالیت اپراتور در هر روستا می‌باشد، دستور این است که رومینگ فعال باشد و این رومینگ رایگان است.

وی افزود: دو هزار روستا دارم که هنوز یک اپراتور فعال هم ندارند و آنها در اولویت هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به چگونگی مجوز دادن به پلتفرم‌های اینستا و تلگرام ببان کرد: این پلتفرم‌ها هنوز درخواستی ندادند، اما ما با این پلتفرم‌ها برای گرفتن مجوز نامه‌نگاری کرده ایم که پاسخی نداده‌اند. هر پلتفرمی که بخواهد در ایران فعالیت داشته باشد باید به قوانین خودش و شرط ما پایبند باشد. شرط ما هم پاسخگو بودن پلتفرم است.

زارع پور در پاسخ به برنامه دولت در خصوص بالا بردن سرعت اینترنت موبایل گفت: در ابتدا تلاش داریم (bts) بی تی اس‌ها را به فیبر نوری متصل کنیم تا همین نسل چهار که ۸۵ تا ۹۰ درصد کشور را پوشش می‌دهند به سرعت واقعی خودش برسد و سرعت بالاتری را در اختیار بگذارد. در خصوص بی تی اس های نسل ۵ نیز برنامه ریزی کردیم تا پایان این دولت ۱۰ درصد بی تی اس‌ها را نسل ۵ کنیم.

 وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر سرعت بالای فیبر نورز و وجود فیلترینگ اظهار کرد: بنده وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران هستم. وظیفه من ایجاد بستر پر سرعت و حمایت از سکوهای داخلی است که در حال انجام می‌باشد. در مورد نحوه استفاده از این سرعت بالا بخشی در اختیار ما و بخشی در اختیار ما نیست.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفت: این پروژه 65 درصد پیشرفت داشته است و در تلاش هستیم آن را تکمیل کنیم.

تهیه و تدوین خبر: سید مصطفی میرعبر رضی

انتهای پیام/