Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

۸ روز پیش بود که شورای شهر آزادشهر بصورت محرمانه ۲۳ سوال از شهردار آزادشهر پرسیدند و شب گذشته شهردار برای پاسخ گویی به صحن شورا آمد. همانگونه که در خبرهای پیشین اعلام شد، گزارش این جلسه را در ۵ خبر به اطلاع شما خواهیم رساند و در این خبر ۶ سوال سوم و پاسخ آنها منتشر شده است.

به گزارش تیتر آزاد، علی اصغر منصوری شهردار آزادشهر شب گذشته به ۲۳ سوال اعضای شورای شهر پاسخ گفت که در این خبر ۶ سوال سوم و پاسخ آنها به اطلاع شما خواهد رسید.

سوال سیزدهم شورای شهر از منصوری؛ خرد و یا کوچک کردن برخی از معاملات شهرداری، پروژهای عمرانی و عدم اطلاع شورا در جایگاه نظارتی از انجام و اجرای برخی از معاملات، کارهای عمرانی یا اجرای قبل از تصویب و عدول از آینن نامه مالی شهرداری و خدشه بر وظایف شورای شهر.

پاسخ منصوری؛ همچنین چیزی اصلا نداشتیم. ما هیچ معامله‌ای را به دو قسمت تقسیم نکردیم زیرا این کار خلاف و جرم است. اگر یک مورد هست بگویید. قبل از تصویب فقط یک مورد بحث ۲۰ متری معلم را داریم. تقاضی طرح تشریفات کردیم که هنوز پاسخی نگرفتیم.


سوال چهاردهم؛ عدم اجرای برخی از مصوبات شورای ترافیک شهرستان، از جمله دور برگردان بلوار شهدای انتظامی که از اهمیت حیاطی برخوردار است و در نهایت کم توجهی به اجرای برنامه‌های بهبود عبور و مرور شهری که از وظایف تعریف شده شهردار است.

جواب شهردار؛ این سوال برای من سنگین بود. در نهایت کم توجهی! ببینید دور برگردان کمربندی شهید کوهساری چه زمانی تعطیل شده است. شورای ترافیک با ایجاد مجدد آن مخالف بود. بنده در شورای ترافیک ان را پیگیری کردم، جلسه ۳ جانبه با مسکن و شهر سازی و راهداری گذاشتم و مقرر شد یک سری کارها را ما انجام دهیم و راهداری آن را بسازد. از این مصوبه ۴۰ روز نمی گذرد!اگر راهداری پول ندارد شهرداری حاضر است آن را بسازد، درعوض راهداری در پروژه دیگری به ما کمک کند. این پروژه ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اگر شورای شهر مصوب کند که شهرداری بسازد، انجام می دهیم.

هرکس می گوید که مصوبات شورای ترافیک را انجام نمیدهیم، خلاف واقع سخن گفته است. من مصوبات ۹۶، ۹۷ و ۹۸ را انجام داده‌ام. بعضی جاها اختلاف نظر وجود دارد، از جمله همین جداکننده خیابان شاهرود که شورا هم با آن مخالف است. یا جابجایی آژانس پردیس از دور میدان الله. این میدان محل سوار و پیاده شدن زن و فرزند مردم است. دختر خودم ۲ شب با اتوبوس امد، تماس گرفت و متوجه نشدم، با آژانس آمد، آیا اگر آژانس نبود، امنیت کافی با مسافربران شخصی داشت!؟ در ضمن مجوز آژانس تا ۲ سال دیگر مهلت دارد. بحث جاده سلامت هم بودجه نیاز دارد. اینکه مصوب کنند جاده سلامت اجرا شود و بودجه در نظر گرفته نشود ، نمی توان ان را اجرا کرد. این مواردی بود که اجرا نشده، والا تمام مصوبات ضروری اجرا شده است.
جواد عجم عضو شورای شهر گفت: آقای شهردار کوتاهی نکردید که مصوبات را به ما اعلام نکردید؟
شهردار؛ شما در شورای ترافیک نماینده دارید.
عجم: ۴ سال است که ما را دعوت نمی کنند.
شهردار: مگر ممکن است! باشد تمام مصوبات را برای شما ارسال خواهم کرد.


سوال پانزدهم؛ موافقت بدون دلیل و مستند با انتقال تعدادی نیرو از شهرداریهای همجوار و ایجاد تعهد مالی برای شهرداری ، بدون آنکه برای نیروی کارآمد به شهرداری نیاز باشد.

جواب منصوری؛ نقل و انتقال بین شهرداریها امری معمولی است و از اختیارات قانونی شهردار است.

عجم: طبق آمار شهرداریها نیروی مضاعف دارند. آقای شهردار می گوید در خال کم کردن نیرو است، اینکه یکی برود دو نفر بیایند نیرو کم نمی شود. آن هم اوردن نیروی ناکارآمد.

سوال شانزدهم؛ با اینکه حسب بخشنامه بودجه ابلاغی، نحوه جذب نیرو کاملا مشخص و تعریف شده، لکن شهرداری فارغ از رعایت آن و به ویژه بدون توجه به بار مالی ناشی و شیوه به کارگیری، مبادرت به جذب نیرو نموده، حتی از نزدیکان آقای شهردار.

جواب شهردار؛ نزدیکان من! دختر، پسر، خواهر ، برادر، پسر عمو، پسر خاله و ... از نزدیکان محسوب می شوند. در ضمن این نیروها نیروهای جذب شرکت فضای سبز می باشند. ما اگر اینها را در آتش نشانی استفاده می کنیم بخاطر این است که ایستگاه اتش نشانی باید حداقل ۵ نیرو داشته باشد. ۳ الی ۴ نفر هم روزمزد بکارگیری می شود و فقط در روزهایی که نیاز داریم از آنها استفاده می کنیم.

عجم: آیا در کنار نیروی شرکتی، کسی از نیروهای شرکتی به تامین نیرو انتقال پیدا نکرده؟
شهردار: نمی دانم.
عجم: پیگیری کنید.
حمید کوهساری خطاب به شهردار: چند نیرو اضافه شده‌است؟
شهردار: ۷ نفر، البته جابه جایی هم داشته ایم، مثلا یکی رفته یکی جایش آمده است. برای سال ۹۸ دوازده نفر افزایش برای ۲ شرکت در نظر گرفته ایم. در خدمات شهری ۳ هزار متر جدول اضافه کردیم، ۷۰ هزار متر آسفالت ریخته‌ایم. ساخت پارک شهید کوهساری هم از فردا آغاز می شود. شما بگویید همه بروند و کار بخوابد، من همین کار را میکنم. بگویید اتش نشانی را با همان ۲ پیرمرد اداره کن، من می گویم چشم، اما حداقل مسئولیت شرعی آن را به گردن بگیرید. شهردار مدیر شهر است. اگر مدیریت داشت و پول درآورد و کار اضافه کرد، چه عیبی دارد نیرو اضافه کند. اینکه شهرداری را مثل گذشته حفظش کنیم درست نیست. بله اگر شهردار نتواند کسب درامد کند و حقوق عقب مانده داشت حرف شما درست است. آیا تاکنون در زمان بنده حقوق عقب افتاده داشته اید؟
کوهساری: ۱۴ نفر نیرو اضافه شده در حالیکه معاون محترم عمرانی نامه زده، هیچ نیرویی بکارگیری نشود حتی روزمزد. ما با خیل افراد مواجه هستیم که درخواست کار دارند. به ما می گویند که اگر شهرداری نیرو می خواهد چرا همه از یک طایفه و قوم خاص بکارگیری شده اند، آن هم بدون آزمون و یا گزینش بر اساس پارامترهای مشخصی و بدون اعلام درخواست نیرو! اگر می خواهید نیروی غیر قانونی هم بگیرید حداقل به شورا اطلاع دهید . همه نیروهای جذب شده از یک قوم خاص هستند، بگویم چه کسانی هستند!
شهردار: بگو
کوهساری: در جلسه بعد خدمت شما عرض می کنم، زیرا ممکن است برای شما و برخی از دوستان تبعات داشته باشد.
شهردار: هیچ تبعاتی ندارد، بگویید.
کوهساری: یک نفر را در پارک زیتون به عنوان نگهبان گذاشتید که آمدند و ساختمان شهرداری را اتش زدند و میدانید چه اتفاقاتی افتاد. اگر نیرو نیاز دارید و برخلاف مقررات کار انجام میدهید، طوری باشد که از عموم مردم استفاده شود.
شهردار: اینگونه نیست.
رئیس شورا از شهردار و کوهساری خواست ادامه ندهند تا در جلسه خصوصی بررسی کنند.
علیرضا رجنی عضو شورای شهر: از شهردار سوال دارم که از بدو ورود شورای پنجم، لیست نیروهایی که تازه بیمه شده‌اند را بیاورد.
شهردار: جلسه بعد میاورم.

سوال هفدهم؛ عدم توجه به تذکر داده شده در خصوص حفاظ و مسائل ایمنی در حریم رودخانه‌‌‌ها به ویژه در ۲۰ متری شهید نوری صرفا جهت ممانعت از رویدادهای خطرناک و زیانبار جانی و مالی و در صورت وقوع، شهرداری به پرداخت غرامت و دیه مواجه خواهد شد.

جواب: شهر مشکلات زیادی دارد. ایمن سازی جزء مصوبات شورای ترافیک نیز بود. قسمتی از آن انجام شده و لوازم و آهن آلات برای قسمتهای دیگر نیز خریداری شده است و بزودی اجرا می شود.


سوال هجدهم؛ عدم رعایت شرایط مقرر در بندهای آییننامه قانون اصلاحی ماده ۱۹ قانون نوسازی و عمران شهری در فروش شارع مازاد به مساحت ۷۰ متر مربع با وجود مالکان متعدد و معبر اشتراکی و مجاورت و ذکر اسناد مالکیت آنها به مساحت مذکور و عدم توجه به مفاد و شروط مصوبه شورای شهر در این خصوص.

جواب منصوری؛ قبل از من ۲۰ متر آن طرف تر را فروختند. فروش شارعهای مازاد اشکال قانونی ندارد و یکی از کدهای درآمدی شهرداری است. اما اگر مشکل داشت، چرا لایحه که به شورا آمد، شما آنجا مخالفت نکردید؟! میزان زمین مازاد ۸۲ متر است و بخاطر مشکلات اجتماعی که پیش امد از فروش ان خودداری کردم والا دادستان در کمیته انطباق اعلام کردند که کار ما قانونی است. تلاش ما بر آن است که بخاطر مشکل پیش آمده ان رانفروشیم و هم بتوانیم ۱۶ متری را باز نگه داریم.

ادامه گزارش در خبر بعدی

انتهای پیام/