Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در روند رسیدگی به نخستین پرونده اخلال در نظام اقتصادی معروف به پرهام آزادشهر بخشی از اموال سه متهم پرونده توقیف شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از دادگتری گلستان؛ هادی هاشمیان بعداز ظهر یکشنبه بعد از برگزاری نخستین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: با اجازه رئیس قوه قضائیه دادگاه ویژه رسیدگی به این پرونده در مرکز استان تشکیل و نخستین جلسه رسیدگی به پرونده پرهام به صورت علنی برگزار شد.

هاشمیان افزود: پرونده ۳۳ هزار صفحه‌ای پرهام بیش از سه هزار شاکی دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها گلستانی هستند و سه متهم آن به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در زندان به سر می برند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: متهمان این پرونده ۲۶۰ جلدی مرسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام با این برنامه که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان تحویل دهند ۲۲۰ میلیارد تومان از شاکیان در استان گلستان و سیستان و بلوچستان پول دریافت کرده‌اند.

هاشمیان یادآور شد: پرونده اولیه در سال ۱۳۹۵ در شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان تشکیل شد اما به علت طولانی شدن روند رسیدگی و دشواری پیگیری شاکیان که بیشتر از استان گلستان و شهرستان آزادشهر بودند با درخواست ما (رئیس کل دادگستری گلستان) و موافقت دیوان عالی کشور این پرونده اواخر سال گذشته برای ادامه رسیدگی به گلستان احاله شد.

وی توضیح داد: از وقتی مردم متوجه شدند برای این پرونده کیفرخواست صادر شده و پرونده رسیدگی می‌شود تعداد شاکیان افزوده شد و همین موضوع باعث شد روند رسیدگی طولانی‌تر شود.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده بازهم به طور علنی روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود، اضافه کرد: برای همه شاکیان از طریق سامانه احضاریه فرستاده شده است و دادگاه علنی است اما الزامی به حضور تمام شاکیان نیست و پیگیری پرونده از طریق وکلا و لوایح کفایت می کند.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم قضات با سابقه، روند این پرونده را عادلانه بررسی کرده و حقوق مردم را به نحوه قانونی وصول می کنند.

هادی هاشمیان افزود: تاکنون بخشی از اموال منقول و غیرمنقول سه متهم این پرونده توقیف شده و در حال رسیدگی و رصد سایر اموالی که به نام این سه متهم و یا اقوام آن هاست، هستیم و اینکه اموال توقیف شده کفاف پرداخت وجوه شاکیان را می دهد باید مورد بررسی قرار گیرد.

هاشمیان گفت: با تمام هشدارهای داده شده و با وجود اینکه هنوز پرونده پرهام آزادشهر در دادگاه باز است شاهد کلاهبرداری دو میلیارد تومانی پیش فروش خودرو در گرگان هستیم که مردم بین ۱۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان برای تحویل گرفتن خودرو در مدت ۶۰ روز بدون ثبت نام به فرد کلاهبردار پول پرداخت کرده‌اند و در روزهای اخیر تعداد شاکیان این پرونده از ۳۰ نفر به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شاکیان افزایش یابد.

وی با بیان این که سوداگران از سادگی و حسن نیت مردم سوء استفاده می کنند به مردم توصیه کرد: از اعتماد نابه جا بپرهیزند .

به گفته هاشمیان پرونده ۳۳ هزار برگی پرهام پرونده بزرگی است اما تلاش داریم ظرف یک ماه منجر به صدور حکم شود.

انتهای پیام/