Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال بانوان گفت: اینکه بگوییم چون حجاب داریم پس محدود می شویم درست نیست و اینکه بگوییم انسان بی حجاب موفقتر است هم بطور کل غلط است. هر انسانی که تلاش بیشتری کند، بطور حتم موفقیت بیشتری کسب می کند. 

به گزارش تیتر آزاد، نگین توکلی عضو تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال بانوان در گفتگو با خبرنگار ما به سوالاتی در خصوص خود باسخ داد.


خبرنگار- سلام. خودتون را معرفی کنید.

توکلی- سلام. نگین توکلی هستم، حدود ۱۶ سال سن دارم. عضو تیم فوتسال بانوان آزادشهر و عضو تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال بانوان ایران می باشم.


خبرنگار- رشته اصلی شما فوتبال است یا فوتسال؟

توکلی- فوتبال، اما به دلیل اینکه آزادشهر تیم فوتبال ندارد، بنده فوتسال بازی می کنم. البته پست حرفه‌ای من دروازبانی است و فرق آن در فوتبال و فوتاسل، ابعاد دروازه می باشد.


خبرنگار- چی شد که به فوتبال علاقه مند شدید، آیا خانواده مشوق شما بودند؟

توکلی- خانواده من اهل بازی و حتی تماشای فوتبال نبودند و الان بخاطر من فوتبالی شده‌اند. من تنها دختر فامیل هستم و برای همین همبازیهای دوران کودکی‌ام پسر بودند. آنها به تماشای کارتون فوتبالیستها و فوتبال می نشستند و من نیز با آنها همراهی می کردم و اینجوری شد که من به فوتبال علاقه مند شدم.


خبرنگار- کارتون فوتبالیستها را دوست داشتید؟ چرا؟ کدام قسمت آن بر روی شما تاثیرگذار بود؟

توکلی- بله. چون هم سوباسا خیلی پرتلاش و با اعتماد به نفس بود و هم اینکه تیم سوبا همدل و پرتلاش بودند. اثر گذارترین قسمت فوتبالیستها، آن قسمتی بود که سوباسا برای اولین بار سر تمرین میرفت و کسی اون را بازی نمیداد، اما سوبا با اعتماد به نفس و توانایی که داشت خود را به آنها تحمیل کرد.


خبرنگار- به نظر شما کارتون، انیمیشن و بازیهای رایانه‌ای می توانند برای کودکان کلاس درس باشند؟

توکلی- بله. برای من که اینجوری بود. به نظر من اگر تو کشور ما انیمیشن یا بازی رایانه‌ای و حتی موبایلی خوبی ساخته شود، می توانیم ارزشها، اعتقادات و فرهنگ خود را در کنار کارتون، فیلم یا بازی به کودکان آموزش بدهیم.

خبرنگار- الگوی شما در زندگی چه کسی است و چرا؟

توکلی- الگوی من در زندگی پدرم می باشد. زیرا خیلی پرتلاش است و دوست دارم همه مرا نیز با صفت انسان پرتلاش بشناسند. در فوتبال، الگوی من علیرضا بیرانوند است، زیرا خودش را از جایی خیلی پایین و بدون داشتن امکانات به جای خیلی بالایی رساند.


خبرنگار- به نظر شما بهترین دروازبان جهان کیه؟

توکلی- در حال حاضر علی بیرانوند. اما در کل اگر بخوام بگم، عابدزاده.


خبرنگار- یعنی تو دنیا بهتر از عابدزاده نبوده و نیست؟!

توکلی- نه


خبرنگار- شما پرسپولیسی هستید؟

توکلی- بله.


خبرنگار- در مسائل دینی الگوی شما کیست، آیا شناختی نسبت به مسائل دینی دارید؟

توکلی- در دین که حضرت زهرا (س) الگوی همه است و من تا جایی که درباره دین خوانده‌ و اطلاعات دارم را انجام می دهم.


خبرنگار- آیا شما حجاب را دوست دارید؟ چه کسانی روی حجاب شما تاثیر داشتند؟

توکلی- بله من حجاب را دوست دارم و سعی می کنم حجاب خودم را حفظ کنم. معلمانم خیلی روی ما تاثیر داشتند، زیرا خیلی به حجاب و اعتقادات پایبند بودند.


خبرنگار- اینکه با حجاب بازی کنی اذیت نمی شوید؟ آیا حجاب شما را محدود نکرده است؟

توکلی- نه، ما تو بازیهای ملی و کشوری با حجاب بازی می کنیم و پوشش ما را اذیت نمی کند. حجاب محدودیت نیست، من که می گویم انسانها با تلاش به هرجایی می رسند، حالا چه با حجاب و چه بی حجاب. اینکه بگوییم چون حجاب داریم پس محدود می شویم درست نیست و اینکه بگوییم انسان بی حجاب موفقتر است هم بطور کل غلط است. هر انسانی که تلاش بیشتری کند، بطور حتم موفقیت بیشتری کسب می کند.


خبرنگار- آیا بازیهای فوتبال بانوان تماشگر هم دارد؟

توکلی- نه چندان، بیشتر اوقات تعداد آنها به ۲۰ نفر هم نمی رسد. آن تعداد هم بیشترشان خانوادهای بچه‌ها هستند. انگار برای این کار فرهنگ سازی نشده است.


خبرنگار- انتظار شما از بانوان چیست؟

توکلی- ما انتظار داریم که همنوعان خودمان از ورزش بانوان حمایت کنند. اینکه برای تماشا به استادیوم‌ها بیایند، انگیزه ورزشکاران بیشتر می شود و مسابقه محکمتری را انجام خواهند داد.


خبرنگار- چرا برخی از بانوان همواره دعوا دارند که آنها را به استادیوم راه نمی‌دهند؟

توکلی- نه، اینجوری نیست، تماشای بازی ما برای همه خانم‌ها رایگان و آزاد است.


خبرنگار- منظورم استادیوم آقایان بود.

توکلی- من فکر می کنم که خانم‌های ایرانی ، احساس می کنند از مردها پایین‌تر هستند. والا اگر هدف تماشای فوتبال و تماشای بازی ای پرهیجان باشد، فوتبال بانوان هم زیبا و پرهیجان است.


خبرنگار-خود شما، اگر تماشای ورزش آقایان در استادیوم برای شما آزاد باشد، به تماشای مسابقات آنها می روید یا ترجیح می دهید بازی بانوان را نگاه کنید؟

توکلی- بطور حتم مسابقه بانوان را نگاه می کنم. زیرا همنوع و همجنس خودم می باشند و برای حمایت و تشویق آنها باید به ورزشگاه بروم. مسابقات بانوان سطح بالایی دارد و از زیبایی و جذابیت خاص خودش برخوردار است و می تواند لحظات پرهیجان و مفرحی را برای خانم‌ها ایجاد کند.


خبرنگار- پیامی برای ان دسته از خانم‌ها که برای تماشای فوتبال آقایان سر و صدا می کنند دارید؟

توکلی- این خانم‌ها که می گویند ما را به ورزشگاههای آقایان راه نمی دهند، چرا به دیدن بازی بانوان نمی آیند، مطمئن باشند که وزشکارران مرد را آقایان حمایت خواهند کرد، بیایند و از همنوعان خود حمایت کنند. به نظر من اگر ما خانم‌ها خودمان به خودمان احترام نگذاریم و برای خود ارزشی قائل نشویم و از همدیگر حمایت نکنیم، نباید انتظار داشته باشیم که مسئولین و آقایان به بانوان و ورزش بانوان اهمیت بدهند.


خبرنگار- مطلب خاصی هست که بخواهید بگویید؟

توکلی- بله، جا دارد از خانم سهرابی مربی فوتسالم و خانواده‌ام تشکر کنم که باعث موفقیت من شده‌اند و من را همواره حمایت کرده‌ و می کنند.


انتهای پیام/