Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده مردم آزادشهر و رامیان گفت: همانطور که برجام باعث نابودی فرصت ها و دستاوردهای نظام و انقلاب شد، سازوکار اینستکس نیز علاوه بر موارد یاد شده، نوعی تحقیر ملت ایران می باشد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از علیرضا ابراهیمی در گفتگویی اختصاصی اظهار داشت: پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از برجام، انتظار می رفت که طرف اروپایی این تعهد بین المللی،۱ پس از گذشت این مدت یک سازوکار مناسب برای جبران بدعهدی آمریکا مهیا کند.

وی ادامه داد: در برجام توافق بر این بود که تمام تحریم های علیه ایران برداشته شود؛ اما نه تنها این تعهد اجرایی نشد؛ بلکه پس از بدعهدی آمریکا، طرف اروپایی با ارائه سازکار اینستکس که در آن مبادله نفت ایران با کالا صورت خواهد گرفت، به نوعی سازکاری که ملت ایران را تحقیر می کند را به میان آورد.

نماینده آزادشهر و رامیان تاکید کرد: طرف اروپایی درصدد است تا با اجرایی شدن این سازوکار، آمریکا را از نقض قطعنامه ۲۲۳۱ تبرئه و در کنار آن ایران را وادار به اجرای تعهدات برجامی کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اجرای سازوکار یاد شده بر عهده سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه است؛ کشورهایی که با وجود دعوت رسمی وزیر امور خارجه کشورمان به مونیخ مانع سوخت گیری هواپیمای وی شدند؛ کشوری که مرکز تجمع تروریست های که هزاران ایرانی را به شهادت رساندند شده است و کشوری که به گفته وزیر امور خارجه اجازه گشایش یک حساب بانکی را به ایران نمی دهد؛ حال مسئول اجرای اینستکس هستند.

ابراهیمی یادآور شد: تنها کشورهایی همچون کویت و عراق که در وضعیت نامناسب بعد جنگ قرار داشتند؛ چنین سازوکاری را قبول کردند و با توجه به اقتدار ایران، پذیرفتن اینستکس نوعی تحقیر ملت ایران است.

نماینده مجلس گفت: با توجه به تصمیم شورای عالی امنیت ملی و اقدام دولت، طرف اروپایی به این نتیجه رسید که ایران در کاهش تعهدات برجامی قاطع است و با توجه به نزدیک شدن به پایان فرصت ۶۰ روزه(۱۶تیر) ایران به اروپا برای اجرایی شدن گام دوم و ارائه سازوکار تحقیرامیز طرف مقابل که هیچ تاثیری در بهبود معیشت مردم ندارد، می طلبد دولت در اجرایی کردن گام دوم کاهش تعهدات برجامی مصمم باشد و براساس قانون، این اقدام را به موقع و بدون تاخیر اجرایی کند.

وی در پایان تاکید کرد: همانطور که بنظر می رسد؛ اروپایی ها در اجرای تعهدات خود مصمم نیستند و همانطور که برجام باعث نابودی فرصت ها و دستاوردهای نظام و انقلاب شد، سازوکار اینستکس نیز علاوه بر موارد یاد شده، نوعی تحقیر ملت ایران می باشد.

انتهای پیام/