Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

چند مدتی است که برخی در فضای مجازی در حال تهمت زدن و تخریب وجهه یکی از اعضای شورای شهر آزادشهر می باشند. و این موضوع باعث شد وی نشستی با خبرنگاران بگذارد و ضمن دفاع از خود از ضعیت شورا و شهرداری بگوید.

به گزارش  تیتر آزاد، جواد عجم یکی از اعضای شورای شهر فعلی و دوره سابق که این روزها مورد هجمه بی سابقه برخی از فعالان فضای مجازی و تعدادی از اعضای شورا شهرداری می باشد بلاخره لب به سخن گشود و در نشستی با خبرنگاران از خود دفاع کرد.

منتقدان جواد عجم بدون ارائه مدرک سعی دارند وی را اهل سوء استفاده از مسئولیت یا رانت و فساد مالی معرفی کنند و می گویند، عجم یک زمین یک هکتاری را در پشت دادگستری خریداری نموده و آن راتفکیک کرده و فروخته در حالیکه این زمین کاربری ورزشی داشته است.

همچنین آنها اعلام کردند که جواد عجم ۱۰۰۰ متر زمین جنب فرمانداری آزادشهر را با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرده در حالیکه وی تاکنون مستاجر بوده و سرمایه چندانی نداشته است، پس در ازای چه معامله ای مشکوکی این زمین اداری را با این قیمت نازل به چنگ آورده است؟!

سومین تهمت منتقدان عجم این است که وی را متهم به با اعمال فشار به شهردار برای جذب برادرش می کنند.

در نشست عجم با خبرنگاران ، اولین مطلبی که از وی سوال شد، نحوه‌ي استخدام برادرش بود.

وی در پاسخ به این سوال گفت: بنده یکی از مخالفان جذب نیروی غیر متخصص در شهرداری هستم و در نامه‌ای به شهردار پیش از جذب نیرو ، مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردم. با این وجود برخی از اعضای شورای شهر و شهردار برای جذب ۷ نفر که یکی از آنها برادر بنده بود، اقدام کردند.

بنده به اعضای شورا و شهردار گوش زد کردم که در آیین نامه سال ۹۶ آمده که جذب بدون آزمون ممنوع است، اما آنها به تذکر بنده گوش نکردند و افرادی را استخدام و نیروی غیر متخصصی را از شهرداری رامیان به آزادشهر آوردند.

خبرنگار ما پرسید؛ آیا این درست است که تمامی افراد جذب شده از فامیلان و آشنایان اعضای شورای شهر و شهردار هستند؟

عجم گفت: بنده نظری ندارم. اما یکی از خبرنگاران که در این خصوص تحقیق کرده بود، این موضوع را تایید کرد و نسبت هر کدام با اعضای شورای شهر و شهردار را بیان کرد که عجم سخنان وی را رد نکرد.

(لازم به ذکر است که شهردار آزادشهر در نشست خبری سال ۹۷ خود اعلام کرده بود که عجم با استخدام برادرش در شهرداری مخالفت کرده است ، اما وی خود تصمیم به جذب وی گرفته است. لینک خبر)

خبرنگار قزلسفلو از عجم پرسید؛ فکر نمی کنید، استخدام برادرتان برای ساکت کردن شما در برابر این تخلف است؟!

عجم پاسخ داد: احتمال دارد، اما بنده موضوع این جذب نیرو را به استان گزارش کرده ام، و توانسته ام جذب آنها را در پایین ترین سطح جذب ، یعنی شرکتی نگه دارم و امیدوارم که مسئولین استان به این قضیه ورود کنند.

*لازم به ذکر است که خبرنگاران مدارک عجم را رؤیت کردند.*

خبرنگار میرزایی از عجم پرسید؛ آیا درست است که شما زمین پشت دادگستری را خریداری و تفکیک کرده ای و سپس آن را فروخته اید؟! در حالیکه آن زمین کاربری ورزشی داشته است؟! شهردار در این خصوص مصاحبه ای با یکی از کانالهای شهرستان داده و شما را متهم کرده است.

عجم در پاسخ به این سوال گفت: بگذارید قضیه را کامل بیان کنم تا سوء تفاهمی پیش نیاید. در شهرداری‌ها قسمتی به عنوان شرکت تعاونی وجود دارد. شرکت تعاونی شهرداری آزادشهر بخاطر بدهکاری مالی، فعلا فعالیت نمی کند. تعداد زیادی از کارکنان و کارگران شهرداری خانه نداشتند و ما تصمیم گرفتیم به آنها زمین شهری بدهیم.

برای خرید زمین باید شرکت تعاونی اقدام می کرد،اما بخاطر بدهی این شرکت به اشخاص، درصورت واریز پول به حساب شرکت، پولها توقیف می شد، لذا تصمیم گرفتیم شرکت تعاونی جدیدی را به ثبت برسانیم، اما بخاطر ثبت بودن شرکت قبلی موفق به این کار نشدیم.
در جلسه‌ای در سالن فرهنگ و ارشاد ، بنده و آقای سید هادی حسینی به عنوان نماینده کارکنان و کارگران شهرداری انتخاب شدیم. و زمین پشت دادگستری را که حدود یک هکتار بود خریداری کردیم. و بعد از خیابان و جدول کشی آن را به قید قرعه بین متقاضیان تقسیم کردیم.

ما زمین را به قطعه‌های ۲۰۰ متری تقسیم کردیم و به هر دو نفر یک زمین با همان کاربری قبلی به آنها دادیم. لازم به ذکر است که حدود ۳۶۰۰ متر از زمین برای خیابان و جدول کشی رفته و حدود ۶۴۰۰ متر تفکیک شده بود که به ۳۲ قواره تقسیم شد. هر قواره ۳۶ میلیون تومان فروخته شد. باید توجه داشت یک شهرداری برای یک قواره از این زمینها پروانه صادر کرده است.

به بنده و آقای حسینی کوچکترین زمین و در بدترین جا، در سه گوش زمین رسید. متراژ زمین مشترک بنده و آقای حسینی ۱۴۰ متر بود. ( با احتساب ۳۱ زمین ۲۰۰ متری و یک زمین ۱۴۰ متری، کل زمینهای تفکیکی 6340 متر بوده است و هر متر زمین ۱۸۰ هزار تومان محاسبه شده است)

تمام این زمینها بین کارکنان و کارگران شهرداری تقسیم شده است، حال اگر آنها زمین دریافتی را فروخته اند، بنده خبر ندارم. اینکه گفته می شود زمینها به افرادی غیر از کارکنان شهرداری فروخته شده است، دروغ محض است و مدارک آن نیز موجود است.

افرادی که در زمان فروش زمینها فکر می کردند که آنها بی ارزش است و درخواست زمین نکردند و یا اینکه با اندک قیمتی آن را فروختند، حال این شایعات را درست کرده اند. بیایند روبرو در حضور خبرنگاران سخن بگوییم، اگر آنها راست می گفتند که من حاضرم هرچه آنها بگویند را قبول کنم، اما در غیر اینصورت اگر بنده از آنها شکایت کردم، جوابی برای دادگاه دارند؟!

اما در خصوص تغییر کاربری این زمین باید بگویم، در سال ۹۳ شهرداری بابت زمینهای طرح جدید به تمام ادارات نامه نگاری کرد و اعلام کرد که هر اداره‌ای زمین تخصیص داده شده به خود را بیاید از صاحب زمین بخرد. طبق قانون ادارات ۱۸ ماه زمان دارند تا زمین را از مالک آن خریده، والا مالک می تواند کاربری آن را تغییر دهد.

در خصوص این زمین، علاوه بر نامه نگاری سال ۹۳، در سال ۹۴ نیز نامه اختصاصی ای به اداره ورزش و جوانان زده شد، اما آنها اعلام کردند که به این زمین نیاز ندارند. زمانی که ما این زمین را از مالک خریداری کردیم، از نامه سال ۹۴ نیز ۱۸ ماه گذشته بود، بماند که اداره ورزش اعلام عدم نیاز کرده بود. لذا اینکه اعلام می شود کاربری زمین ورزشی بوده ، سخنی نادرست و تنها برای تخریب بنده است.

شهردار آزادشهر که چند ماه‌ی است که کار را شروع کرده در جریان کامل ماجرا نیست و اطلاعات غلط به وی داده‌اند و او آن مصاحبه را با آن کانال خبری تلگرامی انجام داده است.

میرزایی در سوال دیگری پرسید، قضیه زمین کنار فرمانداری چیست؟ آیا زد و بندی در میان است؟

عجم پاسخ داد: بنده آن زمین را به همراه ۵ تن دیگر از اقوام خریداری کرده ایم. با اجازه مادر خانه پدری را فروختم و با ۵ تن دیگر از فامیل آن را به قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خریداری کردیم. آیا معامله برای اعضای شورا ممنوع است.

بروید و سوال کنید، آیا قیمت زمین در آن منطقه بیشتر از این قیمتی که بنده و اقوام خریداری کرده ایم می باشد! زمین قولنامه دارد و همه چیز واضح است. بنده کار غیر قانونی نکرده‌آم.

یک عده با بی شرمی از بنده تقاضای قطعه‌ای از آن زمین را کردند، و چون با جواب رد بنده مواجه شدند، حال دست به تخریب و تهمت زده اند. آن زمین کاربری اداری دارد و به هیچ عنوان تفکیک نشده است.

بنده مدتهاست که کارمند شهرداری و دو دوره عضو شورای شهر هستم و هنوز در خانه استیجاری زندگی می کنم و ماشین بنده تغییری نکرده و همان پراید باقی مانده است. این تهمت‌ها هدف خاصی را دنبال می کند.

قزلسفلو از عجم سوال کرد، آیا شما به عنوان ناظر بر شهرداری، نباید از انتصابات فامیلی در شهرداری جلوگیری کنید؟! ما شنیده‌ایم علاوه بر انتصابات انجام شده که فردی غیر متخصص از شهرداری رامیان آمده و می خواهد در اداره مالی شهرداری سمت مدیریتی بگیرد؟

عجم پاسخ داد: بله متاسفانه انتصابات اکثرا اینگونه بوده است اما مسئول رسیدگی به این موضوع در شورا فرد دیگریست. در شورای آزادشهر ۳ نفر با هم یکی هستند و بنده و آقای کوهساری گاهی با هم می شویم، اما بازهم سخن آنها ۳ به ۲ تصویب می شود. بنده اعتراض کرده ام اما وضعیت شورا بگونه‌ای است که اعلام کردم.

اما درخصوص آن فردی که از رامیان آمده، از ابتدا مخالفت داشتم و دارم. بنده معتقدم که شهرداری نباید نیروی جدید بگیرد، مگر اینکه نیروی متخصص و ضروری، زیرا وضعیت مالی شهرداری‌ها خوب نیست. اینکه یک نفر بازنشسته شود و فرد دیگری از شهر دیگر جای او را پر کند هم درست نیست. باید شهرداری را چابک کرد.

خبرنگار ما پرسید، آیا شورا نباید در خصوص ساخت و ساز در بافتی که در طرح عقب نشینی است واکنش نشان دهد؟! الان در ابتدای خیابان کفش ملی آقای .... در حال ساخت و ساز است.

عجم جواب داد: به شهردار محترم این موضوع را اعلام کرده‌ام. شهردار می گوید اقدام کرده ایم، اما وی در را قفل کرده و نمی توانیم داخل ساختمان را ببینیم که چکار می کنند.

خبرنگار ما پرسید؛ آیا نمی شود از دادستان حکم گرفت؟

عجم پاسخ داد: بله می شود. شهرداری باید حکم بگیرد.

قزلسفلو به عنوان آخرین سوال پرسید؛ وضعیت بهداشتی شهر خوب نیست.آشغالهای برخی از خیابانها جمع نمی شود و برخی خیابانها جدول کشی نشده‌اند، بنده چند خبر در این خصوص کار کرده‌ام. آیا اعضای شورا نباید نظارتی بر عملکرد شهرداری داشته باشند؟

عجم پاسخ داد، بطور حتم در جلسه آتی شورا این موضوع را طرح می کنم.

انتهای پیام/